Tiger-Head
VWC lid
Over dit onderwerp ben ik eigenlijk de laatste jaren al flink over aan het nadenken, vuurwerk is fantastisch mooi en het is voor heel veel mensen een hobby. Natuurlijk zijn hobby's duur en wij als freaks zullen daar dan ook steeds geld aan uitgeven, echter zijn wij niet degenen waarvan de vuurwerkmarkt door draaiende wordt gehouden, dat zijn bijvoorbeeld onze buurmannen, vrienden etc. Nou kom ik met een voorbeeld : een kennis van mij, een hardwerkende man die een gezin heeft te onderhouden die met flink sparen net op vakantie kan maar daar houd het dan ook bij op. Echter vindt deze man en zijn gezin vuurwerk ook leuk en wil hij voor zijn gezin dan ook aan het einde van het jaar wat vuurwerk kopen alleen is hij in zijn mogelijkheden behoorlijk beperkt door de absurde prijzen die een beetje mooi vuurwerk als prijskaartje om hebben hangen. Deze man heeft zeg maar € 200,00 te besteden voor zich zelf en zijn kinderen en als hij iets leuks wil kopen dan betaalt hij voor een cake snel € 45,00 en kan hij er daar dus 4 van kopen plus wat klein spul en om 00.00 uur is hij na twee minuten weer klaar. En eigenlijk is het van de gekke dat heel veel mensen er zo voor staan en nauwelijks iets leuks en moois kunnen betalen om mee te pronken in de straat, gewoonweg omdat het ze aan de broodnodige financiën ontbreekt.
En natuurlijk zijn er heel veel regels bijgekomen wat betreft de vuurwerkbranche en elk extra regeltje betekent een prijsstijging, maar tot hoe ver gaat dit, gaat het straks zo ver dat ook wij als freaks het niet meer kunnen of willen gaan betalen en zijn het straks de mensen in de villa's die het kunnen betalen, en wordt het in de toekomst een luxe artikel ?
Hopelijk worden ze in de vuurwerkbranch op tijd wakker en gaan ze weer eens met normale prijzen komen want allen producten die in de winkel liggen zijn al enkele malen over de kop gegaan en naar mijn gevoel zijn het dan ook de winkeliers die echt een bizar vette marge pakken om zo in 3 dagen binnen te zijn.
@ Winkeliers : neem eens genoegen met een iets minder grote winst voordat jullie de hele markt kapot hebben gemaakt.
Dank u
En natuurlijk zijn er heel veel regels bijgekomen wat betreft de vuurwerkbranche en elk extra regeltje betekent een prijsstijging, maar tot hoe ver gaat dit, gaat het straks zo ver dat ook wij als freaks het niet meer kunnen of willen gaan betalen en zijn het straks de mensen in de villa's die het kunnen betalen, en wordt het in de toekomst een luxe artikel ?
Hopelijk worden ze in de vuurwerkbranch op tijd wakker en gaan ze weer eens met normale prijzen komen want allen producten die in de winkel liggen zijn al enkele malen over de kop gegaan en naar mijn gevoel zijn het dan ook de winkeliers die echt een bizar vette marge pakken om zo in 3 dagen binnen te zijn.
@ Winkeliers : neem eens genoegen met een iets minder grote winst voordat jullie de hele markt kapot hebben gemaakt.
Dank u