Winter.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Wat vind jij van de winter? Heb jij al wat mooie winterse plaatjes geschoten.. deel ze hier met ons!

Persoonlijk vind ik de winter het mooist in de kerstperiode en O&N. Vaak zijn de huizen versierd met lampjes en zie je de kerstboom bij veel mensen in huis. Het begint nu toch wel weer een beetje te kriebelen nu het steeds eerder donker wordt. Wat betreft het weer niet, maar dat komt door de nog warme periode waar we in zitten.

Vind het smorgens als wel een stuk frisser als naar het werk fiets. Het blijft voor mij de mooiste tijd van het jaar en kan dan ook niet wachten tot het weer zo ver is.

Klopt helemaal Wesley, na mijn vakantie was het ook ineens donker 's morgens vroeg als ik van huis vertrok naar mijn werk. En nu is het ineens ook een stuk frisser geworden en daalt de nacht temperatuur soms al een stuk, dan kan je goed merken dat je tegen het eind van de zomer loopt.

Ik kan maar 1 ding zeggen op dit moment en dat is: IK WIL SNEEUW! het is gewoon veel te lang geleden dat er in Gouda sneeuw is gevallen. En ik ben dol op sneeuw. Niet alleen omdat ik nog kind van binnen ben en dus graag sneeuwballengevechten houd en sneeuwdingen maak. Maar ook omdat sneeuw voor fotografen niks minder is dan de hemel. Zeker als de zon op of onder gaat...Nou, ik ben zo blij dat we niet meer met filmrolletjes werken xD...Daarbij, sneeuw zorgt ook voor meer kou. Kou en sneeuw te samen zorgt voor betere "lucht" in mijn ogen, het is gewoon zoveel prettiger ademen (ook zonder ziekte's, heb geen ziekte's namelijk, voor mensen dat denken). En, dan t allerbelangrijkste: Sneeuw is gezelligheid! Zodra je sneeuw ziet, voel je het gezellig worden. Ook al ben je helemaal alleen, heb je niemand die gezellig om je heen is (zeiken, boos, negatieve shit). Je voelt gewoon de warmte die gezelligheid brengt...Dus, dat is alles wat ik wil dit jaar. SNEEUW! Ik heb meer dingen waarom ik liever winter heb dan zomer, maar houd het hierbij. Aangezien ik anders over n dag nog bezig ben xD

De winter is inderdaad mijn meest favoriete seizoen! Vind de kou echt heerlijk, een teken dat oud & nieuw er weer aankomt! Het begint eerder donker te worden, het is donkerder 's-morgens vroeg, het is vooral frisser 's-morgens, heerlijk! Af en toe tijdens de donkere dagen een kerstmuziekie op (zoals nu) is niet verkeerd voor de stemming. Van mij mag het mooie weer wel afgelopen zijn. Geef maar wat kou, mist en een temperatuur van 5 graden, heerlijk!

deze 2 mannen in de posts boven mij slaan de spijker op z n kop......we willen winter,sneeuw,guur en natuurlijk kerstlampies.
ben dit warme baggerweer meer dan zat:cry:
in mijn gedachten is de temperatuur al 20graden lager...kom maar op met die winter:kerst:

Ik ben echt gek op de winter maar niet zoals het de laatste jaren gaat haha. De regen bij 2 graden boven 0 vind ik echt helemaal niks. De winter die ik mooi vind is met veel vorst en een mooie witte omgeving.

Moet alleen wel zeggen dat er van mij vanaf 31 december smorgens vroeg geen sneeuw meer hoeft te vallen. Vind vuurwerk afsteken in de sneeuw helemaal niks en na december kom je toch weer in je 'normale' leventje en dan is sneeuw alleen maar lastig :p

Ik ben echt gek op de winter maar niet zoals het de laatste jaren gaat haha. De regen bij 2 graden boven 0 vind ik echt helemaal niks. De winter die ik mooi vind is met veel vorst en een mooie witte omgeving.

Moet alleen wel zeggen dat er van mij vanaf 31 december smorgens vroeg geen sneeuw meer hoeft te vallen. Vind vuurwerk afsteken in de sneeuw helemaal niks en na december kom je toch weer in je 'normale' leventje en dan is sneeuw alleen maar lastig :p

Klopt Thomas, afgelopen jaar was het met kerst zelfs 10 graden of meer! Da's ook niks natuurlijk. In een ideaal scenario begint het 24 december 's avonds te sneeuwen tot 27 december. 28 december is alles weg en 29e kunnen we schoon het vuurwerk ophalen. Helaas is het niet mogelijk hahaha

Dat zou een geweldige situatie zijn Djaimy, alleen mag het van mij direct weer beginnen te sneeuwen als het vuurwerk is opgehaald. Stoken in de sneeuw is pas echt sfeer vind ik.

Daar is niet iedereen het over eens denk ik. Persoonlijk vind het er echt bij horen. Zoals in 79/80 als ik me goed kan herinneren. Toen moest je echt om het kwartier ff opwarmen bij de kachel. Oliebolletje en weer gaan. Geweldig was dat als ik er aan terug denk.

Dat zou een geweldige situatie zijn Djaimy, alleen mag het van mij direct weer beginnen te sneeuwen als het vuurwerk is opgehaald. Stoken in de sneeuw is pas echt sfeer vind ik.

Dat is inderdaad écht sfeer, stoken in de sneeuw. Vind het persoonlijk ook wel wat hebben, maar aangezien ik dit jaar voor het eerst een show wil fakkelen, gaat dat moeilijk in de sneeuw ben ik bang. Om het scenario nog idealer te maken: 29e tegen 22:00 lichte sneeuw tot de 31e. Dan even snel de straat schoonvegen voor de show en derest nog vol sneeuw!

Daar is niet iedereen het over eens denk ik. Persoonlijk vind het er echt bij horen. Zoals in 79/80 als ik me goed kan herinneren. Toen moest je echt om het kwartier ff opwarmen bij de kachel. Oliebolletje en weer gaan. Geweldig was dat als ik er aan terug denk.

Poeh, das een best eind terug. Toen was ik nog vloeibaar, haha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan