Werkstraf voor gevaarlijk vuurwerk

moontan

VWC lid
Werkstraf voor gevaarlijk vuurwerk

BREDA/ROOSENDAAL - Voor het in bezit hebben van illegaal en gevaarlijk vuurwerk is de 48-jarige G. de H. uit Roosendaal gisteren door de economische politierechter in Breda veroordeeld tot dertig uur werkstraf. Na een tip van omwonenden en een melding van de woningbouwstichting trof de politie op 28 december vorig jaar acht vlinders en tien vuurpijlen aan in de woning van de man.

Het in België gekochte vuurwerk is in Nederland verbonden. Volgens de officier van justitie is het knal- en siervuurwerk zeer gevaarlijk. "Het lag er nog van vorig jaar en ik wist niet dat het verboden was", aldus de Roosendaler, die met vrouw en vier kinderen op het adres woont.

De man krijgt zijn zes kilo vuurwerk niet terug. De straf is conform de eis van justitie.

http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal/6670054/Werkstraf-voor-gevaarlijk-vuurwerk.ece

Ik vind het nogal een zware straf voor 10 sierpijlen en 8 vlinders als je dit materiaal vergelijkt met andere zaken. Ik heb ook nog steeds het gevoel dat er met meerdere maten wordt gemeten bij een uitspraak en dat het echt rechter afhankelijk is welke straf je krijgt.

Ik vind het nogal een zware straf voor 10 sierpijlen en 8 vlinders als je dit materiaal vergelijkt met andere zaken. Ik heb ook nog steeds het gevoel dat er met meerdere maten wordt gemeten bij een uitspraak en dat het echt rechter afhankelijk is welke straf je krijgt.

het is natuurlijk ook mogelijk dat de man al meerdere delicten op zijn naam had staan en daarom tot een wat hogere straf is veroordeeld.
mocht dat niet zo zijn dan is de straf inderdaad aan de hoge kant.

vind het wel weer een beetje jammer dat de vrouw en kinderen erbij worden vermeld. net alsof ze willen zeggen dat deze man zwaar onverantwoordelijk bezig is met die "zware explosieven" in huis

Back
Bovenaan