Weer stille zone's en (dure) vuurwerkdetectie te Leeuwarden

Hallo Allemaal. Van de week dacht ik lekker de krant te kunnen lezen :sad:, zie je dit voorbij komen..
20161117_121645.jpg
20161117_121656.jpg
20161117_121702.jpg
20161117_121711.jpg

Daar word je niet vrolijk van.
10.000 per maand dus!!! kost dat mooie systeempje..
Waarvan het er vorig jaar niet 1 van de 1800+ meldingen geleid heeft tot een aanhouding. Totaal waardeloos dus en gewoon weer 10.000 door het riool spoelen!

En waar halen zij (B&W) het vandaan dat het dóór het gebruik van het detectie systeem, de jaarwisseling rustig is verlopen.. 99% wist denk ik niet eens dat dat geld verslindende systeem er was! En dan nog.. het heeft enorm gefaald. Mensen geven niet graag toe.. maar dit slaat alles vind ik.

brandweer 10 keer voor niks uitgerukt.. (kosten?)
Extra mensen inzetten op dat flut systeem (kosten?)

€3000,- aan vernielingen? Mooi rond bedrag ook. Graag zou ik hier van het bonnetje willen zien. Daarnaast wegen de gemaakte kosten toch lang niet op tegen het schade bedrag naar mijn inziens. Maar ik ben maar simpel ik weet het..:bonk:

Daarnaast was er nog een ander 'kopje' eerder in de krant. Hier in stond ook de zone beschreven.
Het gaat dus om zo'n verzorgingshuis.. nou daar zit vaak flinke ruimte om heen.
En zo'n zone bestaat dus uit 50 meter.. Niet meer dan dat. Dus als je een pijl afsteek net buiten de zone, richting zo'n verzorghuis dan raakt de pijl voor die knalt het gebouw.. (slecht voorbeeld) maar wat is die 50 meter dan?
Waar wordt dit vandaan gehaald dat je na 50 meter niks meer kunt zien of horen/ en dus overlast kunt hebben? Het is allemaal dikke vette NEP!!

Back
Bovenaan