Wat vinden je ouders of je vrienden of vriendin van je hobby voor vuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikeyy

VWC lid
Ik ben altijd al benieuwd geweest hoe jullie ouders of andere mensen er over denken over je hobby van vuurwerk. Vinden ze het zonder of hoe reageren ze altijd.

Mijn ouders die verklaren me als gek en zeg ze ook de laatste jaren niet meer hoeveel ik heb uitgegeven. Ben benieuwd na jullie reactie's. Ik weet trouwens niet of hier al een topic van is.

Wij vieren oud en nieuw met een groot deel van de familie en iedereen legt wat geld bij. Aan mij dan elk jaar de taak om een leuke collectie bij elkaar te zoeken. Zolang ik er niet te veel over praat en binnen het budget blijf vindt iedereen het wel prima:)

Ze hebben het liefst,dat het verboden wordt. Me moeder heeft er rond uit een gruwelijke hekel aan. Me vader vindt het voor mij leuk

Mijn vrouw heeft dezelfde instelling. Van haar hoeft het niet, en aangezien we getrouwd zijn ben ik genoodzaakt hetzelfde om te gaan met de informatievoorziening als zij met haar shopgedrag: glashard downgraden.

Ik moet wel mijn best doen om in december niet te veel bezig te zijn met die ene dag, want ze wordt er (misschien terecht) gek van. Dus samenvattend; Het kost meer dan ik vertel, het leeft meer dan ik met haar deel, en ze zal me nooit begrijpen.

Mijn vrouw heeft dezelfde instelling. Van haar hoeft het niet, en aangezien we getrouwd zijn ben ik genoodzaakt hetzelfde om te gaan met de informatievoorziening als zij met haar shopgedrag: glashard downgraden.

Ik moet wel mijn best doen om in december niet te veel bezig te zijn met die ene dag, want ze wordt er (misschien terecht) gek van. Dus samenvattend; Het kost meer dan ik vertel, het leeft meer dan ik met haar deel, en ze zal me nooit begrijpen.

Dit klinkt wel heeeeeeel herkenbaar :cool:

Van me vrouwtje afgelopen jaar 250€ shop tegoed gehad voor de kerst, dus ik klaag niet.

Laatst bewerkt:
Mijn vrouw vermoedt dat ik een chromosoompje te veel of te weinig heb, maar ziet dat mijn ogen gaan glinsteren van vuurwerk... ze duldt het dus maar.

Wij vieren oud en nieuw met een groot deel van de familie en iedereen legt wat geld bij. Aan mij dan elk jaar de taak om een leuke collectie bij elkaar te zoeken. Zolang ik er niet te veel over praat en binnen het budget blijf vindt iedereen het wel prima:)

Zo, wou dat ik zo taak kreeg van mijn familie :D

Mijn vriendin heb ik ook aardig meegekregen in m'n vuurwerkgekte. Gaat mee naar showtjes/demo's en helpt mee bij het maken van lijstjes/bestellingen.. ze heeft zelfs een account op het forum :) Ik woon al lang niet meer thuis, maar me pa is ook wel vuurwerkliefhebber.. maar alleen eind december. Helaas begrijpen bijna al mijn vrienden niets van m'n hobby, maar verwachten natuurlijk wel een hoop spektakel op O&N :bonk:

Mijn drie zonen vinden het helemaal te gek dat ik zo'n fanaat ben. Het is hier in huis dan ook echt een vader-zoon dingetje.
Mijn vrouwtje accepteert het, maar daar is dan ook alles mee gezegd... :D

Ik wordt volgende maand 43 en ben al sinds m,n 7de levensjaar gefascineerd door alles wat met vuurwerk te maken heeft.mijn vrouw en kids en familie,vrienden kennen mij niet anders en laten mij lekker mijn gang gaan.
''Leven en laten leven'':)

Mijn vrouw vindt het leuk voor mij, voor haar persoonlijk hoeft het niet. Qua financiën hoef ik niet geheimzinnig te doen omdat we dat gescheiden houden. Naast vuurwerk ben ik ook een redelijke fanatieke karpervisser. Ze wordt dus door het één of door het ander geterroriseerd :p. Aan de andere kant zijn we al meer dan 20 jaar samen dus op den duur went het :p

Mijn ouders en broer verklaren me soms wel voor gek. Ik heb het het liefst over vuurwerk en wil dat graag met ze delen. Ze vinden vuurwerk leuk, maar hebben er alleen interesse in, in de laatste periode van het jaar. Als ik in de dagen voorafgaand aan 31 dec een paar flinke knallen hoor dan vlieg ik naar een raam om er nog wat van mee te krijgen. Wat mij betreft hoort dat bij de passie en kruitstress van die periode. Begrijpen doen ze het echter niet. Daarom vind ik het zo mooi op dit forum. Iedereen begrijpt het wat het is om vuurwerkliefhebber te zijn.

Mijn ouders en broer verklaren me soms wel voor gek. Ik heb het het liefst over vuurwerk en wil dat graag met ze delen. Ze vinden vuurwerk leuk, maar hebben er alleen interesse in, in de laatste periode van het jaar. Als ik in de dagen voorafgaand aan 31 dec een paar flinke knallen hoor dan vlieg ik naar een raam om er nog wat van mee te krijgen. Wat mij betreft hoort dat bij de passie en kruitstress van die periode. Begrijpen doen ze het echter niet. Daarom vind ik het zo mooi op dit forum. Iedereen begrijpt het wat het is om vuurwerkliefhebber te zijn.

Precies, vooral dat naar het raam rennen en dan ook nog de cake of cakebox proberen te achterhalen welke het is haha.

Precies, vooral dat naar het raam rennen en dan ook nog de cake of cakebox proberen te achterhalen welke het is haha.

Haha ja helemaal. Als ik de cake of cakebox weet te herkennen dan geeft dat net even wat extras in de beleving. Leuk dat je jezelf hierin herkend. En dat vind ik juist zo mooi aan het forum.

Mijn vrouw laat me redelijk mijn gang gaan, ik moet wel een beetje om de centen denken dus ik geef wel verantwoord uit. Ik vertel echter niet hoeveel ik uit geef. Dit wisselt ook sterk per jaar, maar dat hoeft niemand te weten. Het scheelt dat ik in een vuurwerkwinkel werk en dat de familie gelooft dat ik de helft gratis krijg zo ongeveer(dat is dus niet het geval:-)
We vieren oud en nieuw altijd bij schoonfamilie. Iedereen zit altijd volop te genieten van het vuurwerk dat ik meeneem. Maar bijleggen? hoo maar...
Ik zit er sterk aan te denken om komend jaar eens niet heen te gaan en te kijken wat ze er dan van vinden. Ze snappen niet dat ik het zo leuk vind. ook niet dat ik er 365 dagen per jaar mee bezig ben.
Ach, iedere gek heeft zijn gebrek zeg maar....
greetzzz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan