Wat te doen als je je vuurwerk binnen hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
uit de auto halen, verdelen en dan in dozen stoppen. En dan de 31ste het weer tevoorschijn halen. Als ik ook maar 1 lontje voor 10.00 de 31ste afgestoken heb, hang ik, dus dat doen we niet.

Eerst eens even alles lekker in je handen houden en de labels bekijken.
Verbaast zijn hou klein en hoe groot sommige cakes zijn haha.

Uiteraard ga je dan alles zo uitstallen dat het zo groot en veel mogelijk lijkt en maak je foto's. Dan gaan we dingen sorteren voor de show en word alles ook voor de kleine projectjes klaar gemaakt.

's Avonds gooien we iets kleins de lucht in en dan is het af en toe nog wat kleins als grondtollen. Verder word het wachten tot 10.00 op de 31e.....

Eerst ordenen en zorgen dat het zo min mogelijk uit de weg staat. Dan uit verpakking halen, sorteren en lontjes vrijmaken. En bovendien zo snel mogelijk rommel wegwerken, extra rotzooi irriteert mij. En als laatste alles zo strategisch mogelijk opstellen, zodat het niet in de weg staat. Wel zo handig als je bv thuis komt met boodschappen of er iemand nog moet stofzuigen.

Laatst bewerkt:
Bacootje erbij dan :wink:

Ik had eerder Jupiler van je verwacht, Danny.

Eerst ordenen en zorgen dat het zo min mogelijk uit de weg staat. Dan uit verpakking halen, sorteren en lontjes vrijmaken. En bovendien zo snel mogelijk rommel wegwerken, extra rotzooi irriteert mij. En als laatste alles zo strategisch mogelijk opstellen, zodat het niet in de weg staat. Wel zo handig als je bv thuis komt met boodschappen of er iemand nog moet stofzuigen.

Dus als ik zeg dat ze minder verpakkingsmateriaal moeten gebruiken dan ben je er mee eens? Of bedoel je gewoon dat je er niet van houdt als overal plastic ligt en noem maar op?

Ik had eerder Jupiler van je verwacht, Danny.

Dus als ik zeg dat ze minder verpakkingsmateriaal moeten gebruiken dan ben je er mee eens? Of bedoel je gewoon dat je er niet van houdt als overal plastic ligt en noem maar op?

Kooien, die ijzeren meuk die gebruikt wordt om dozen bijeen te houden, ongebruikte dozen, snippers, overschot aan plastic tasjes. Gewoon alles netjes opgeruimd en bijgewerkt. En het is ook nog eens zo, hoe minder ruimte je hebt, des te meer irritatie levert zooi op. Het geeft gewoon rust als je weet dat je iets netjes achterlaat, zeker als je te gast bent bij een ander.

Eerst even kijken wat ik precies allemaal binnen heb. Heb namelijk 3 keer een "willekeurig" pakket met een leuke korting. Zal voor mij ook een verassing zijn.

Heeeeel rustig alles uit de verpakking halen zodat ik er heeeel lang mee bezig ben. Dan netjes neer zetten en dan bewonderen en dan toch maar weer anders neer zetten. Als ik weg ben onrustig worden en terug naar me vuurwerk kunnen om toch maar weer anders neer te zetten en dan denken wat overdag en in de vooravond mag van me zelf en wat ik allemaal tot 12 uur wil bewaren.

Alles neerzetten, keertje bekijken, wegleggen en dan op 31 december tevoorschijn halen ^^
Dit jaar nog genoeg andere dingen te doen en tijd voor andere mensen nodig, nog de 28e zwemmen in centerparcs, 29e druk en de 30e alles ophalen. Dus gewoon de dag erna al afsteken :)

Hard doorwerken! Of eigenlijk, wanneer ik het vuurwerk binnen heb is het 01.00 op 31 december. Dan nog snel naar huis rijden (2 uur) en slapen. Ik kijk om 9 uur wel wat er allemaal in de auto ligt. Zoals elk jaar veel te kort tijd om alles mooi uit te stallen voor een foto.

Hard doorwerken! Of eigenlijk, wanneer ik het vuurwerk binnen heb is het 01.00 op 31 december. Dan nog snel naar huis rijden (2 uur) en slapen. Ik kijk om 9 uur wel wat er allemaal in de auto ligt. Zoals elk jaar veel te kort tijd om alles mooi uit te stallen voor een foto.

U leeft nog !

Eerste dag alles ophalen. Thuis even uitstallen voor een foto. Dan alles terug in de dozen/tassen. Daarna doe ik er niks meer mee. De avond voor oudjaarsdag alles naar me ouders brengen.
Mijn zoontje pffff. Uitpakken inpakken 3 dagen 8ter elkaar. Ach hij is dan mooi rustig.

alles uitpakken, tassen weg uit de dozen en rangschikken... daarna bijelkaar zetten voor een grote foto.
naderhand alle spullen meerdere keren van dichtbij bekijken!...

Leuk topic !!

Kartonnen scheiden, dozen en staal weggooien, verdelen over twee pallets, 8x een andere volgorde/opstelling zodat het past, elektronische ontstekingen aansluiten en of doorlonten, foto's maken, pijlenstandaards vullen een aansluiten, en wachten op de tijd dat ik het mag afsteken

Kan dit aankomende oud en nieuw mijn vuurwerk pas de 30ste ophalen i.v.m werken.
Maandag vuurwerk ophalen bij de winkels, terug naar huis en het mooi uit gaan stallen.
Alles goed bekijken en lezen en combinaties maken van verschillende potten/pijlen.
Nog een paar foto's en of video's maken van de collectie.
Vast een paar tassen klaarzetten,
en het vuurwerk indelen in Ochtend,Middag,Avond en 's nachts.

Eventueel nog wat eten/drinken klaarleggen. en wat spulletjes die altijd wel van pas komen op de 31e zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan