Wat steek jij als eerste af om 00:00 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
We hebben al het topic met de vraag wat jij als eerste om 18:00 afsteekt, maar wij zijn ook erg benieuwd wat het eerste is dat je om 00:00 aansteekt.

Deel het hier met ons.

Ik ben er nog niet over uit, wat ik als eerste afsteek gaat ofwel de eerste box van mijn showtje zijn, of een box die op zichzelf een showtje is. Het liefst met veel tempo en veel schoten, als het even kan in verschillende shapes.

Ik heb eerlijk gezegd dit jaar nog geen idee wat ik als eerste de lucht in knal, hier kom ik nog op terug!

Na 00:00 heb ik geen plannen, dan steek ik lukraak af wat ik tegenkom in het schuurtje. Maar ik begin sowieso met een fontein.

Al zolang ik vuurwerk afsteek ben ik op een enkele keer na om 00.00 begonnen met een fontein. In het begin zat er gewoon niet meer dan een fontein en 1 à 2 cakes in de collectie. Dan mocht de fontein als eerste eraan geloven. Dit is een soort van traditie geworden waar ik slechts een enkele keer vanaf geweken heb. Daarnaast kijk ik ook altijd graag even om mij heen om 00.00. Dit jaar staat er in ieder geval weer een fontein op de planning. Maar wel met een lekkere opening voor de compounds. Namelijk de Komodo Dragon.

Als het een show wordt, dan gaan we om 0:00 eerst eens rustig genieten van de buurt, dan wordt het eerste wat ik aansteek een sigaret. Maar wellicht dat we het komend jaar eens anders gaan aanpakken en voor de old-school wijze van oud & nieuw gaan, om 0:00 naar buiten om met een box in de hand het feest in te starten. Heeft toch ook altijd wel zijn charmes gehad: de garage vol met vuurwerk, om 0:00 de deuren los en lopen maar. En dan halverwege een box iemand die alweer het volgende komt aandragen :p

Hier ook eerst eens rustig genieten van de buurt, altijd meer dan genoeg te zien hier. Maar dan wil ik even kort maar goed los gaan, maar denk dat ik rustig ga beginnen met de Fire Festival van Wolff.

Twijfel nog. Of een dikke rits of een paar rauwe huilers geknoopt aan een salute box.

Of allebei :handsup:

Over het algemeen wacht ik even, om de gezinnen met fonteinen en tolletjes niet weg te blazen, en vooral even om me heen te kijken.

Dan kijk ik wat er nog staat, en kies ik iets dat herrie maakt. Meestal is dat een setje rauwe fluitcakes a lá ROTP.

Altijd een eigen projectje bestaande uit een of meerdere knalblokken met wat sierpotten. Voor nu staat i.i.g. een karton Decibel op de planning.

Dit jaar voor het eerst niets denk ik. Ik ben van plan om alles in de vooravond af te gaan steken.

Dit jaar voor het eerst niets denk ik. Ik ben van plan om alles in de vooravond af te gaan steken.

Grappig, ik heb dit ook wel eens overwogen. Je geniet dan veel meer van de effecten, kunt eventueel rustig filmen, je kan vroeg aan de Baco's, eigenlijk ideaal. Maar toch durf ik niet om 00:00 met lege handen te staan.

Grappig, ik heb dit ook wel eens overwogen. Je geniet dan veel meer van de effecten, kunt eventueel rustig filmen, je kan vroeg aan de Baco's, eigenlijk ideaal. Maar toch durf ik niet om 00:00 met lege handen te staan.

Haha ik denk er ook ieder jaar aan maar het gebeurd nooit. Dat 00.00 moment is té magisch. Ook al kijkt de helft van de mensen niet omdat alles tegelijk af gaat, van rollen tot compounds. En iedereen is elkaar een gelukkig nieuwjaar aan het wensen, dus eigenlijk best zonde. Maar toch wil ik altijd iets groots afsteken na 00.00 :D Dat lijkt wel een soort oer-instinct.

Laatst bewerkt:

Het heeft bij mij ook wel een beetje met het verbod in Apeldoorn te maken. Normaal gesproken haalde de halve straat de auto's voor mij weg, zodat ik alle ruimte had om lekker te gaan stoken. Alleen weet ik dat er een (weliswaar klein) aantal buren zijn, die niet zo'n fan zijn van vuurwerk. Die haalde normaal gesproken ook de auto's weg, maar ik denk dat het met het verbod een hoop gezeik op gaat leveren als ik toch voor de deur ga staan. Sowieso heb ik niet echt de ruimte als de auto's blijven staan. Daarnaast heb ik er eigenlijk geen zin in om steeds maar om me heen te moeten kijken tijdens het stoken, ondanks dat ze hebben aangekondigd niet heel streng te gaan handhaven sta ik dan toch minder prettig buiten. Ik zit er daarom aan te denken om gewoon met een paar maten met een paar auto's naar een rustige plek net buiten Apeldoorn te gaan staan en dan daar lekker in alle rust een paar uurtjes wat boxen de lucht in te rammen. Om 00:00 ga ik dan lekker met een paar biertjes genieten van hoe de rest van Apeldoorn het verbod wel negeert :)

Ik heb ook al meerdere jaren met de gedachte gelopen om alles weg te schieten voor 00:00. Gewoon om 22:00 de show schieten, lekker in alle rust genieten van alles. En dan om 00:00 niet als een dolle alles klaar staan te maken maar gewoon lekker genieten van alles wat er dan de lucht in gaat. Dit jaar maar weer eens opnieuw overwegen.

Ik heb ook al meerdere jaren met de gedachte gelopen om alles weg te schieten voor 00:00. Gewoon om 22:00 de show schieten, lekker in alle rust genieten van alles. En dan om 00:00 niet als een dolle alles klaar staan te maken maar gewoon lekker genieten van alles wat er dan de lucht in gaat. Dit jaar maar weer eens opnieuw overwegen.
Ja met dat idee heb ik ook wel es lopen spelen maar de toeschouwers worden steeds meer op mijn oprit dus dat schept verwachtingen :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan