Wat neem jij mee op oudjaarsdag ?

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Beste freaks,

Sommige leden onder ons worden met de dag ouder en worden daarom ook vergeetachter. Vergeet de visolie pillen en blijf op het vuurwerkcrew forum want hier kom je erachter wat je niet mag vergeten voor een onvergevelijke oudjaarsdag!

Welke dingen moeten mee, en welke dingen niet? Een geheugensteun/ checklist voor ons allemaal.

Aansteeklonten, aansteker, brandertje, wat vuurwerk en mezelf. En onderweg koop ik vaak een broodje en een drankje. Oh en de camera niet vergeten en extra bandjes en accu natuurlijk!

Vuurwerk, pvc-buisje(voor cruise rockets enz.), mobiel, aansteeklonten, metal torch en rolaanstekers. Voor eten en drinken ga ik naar huis.

Vuurwerk, Leeg Bierflesje (Kleine pijlen), Uit-huis kit (Telefoon, Sleutels, Portemonnee). Verder aansteeklonten en een paar aanstekers. Altijd mijn schoudertas bij mij. Ook in de avond, maar dan sta ik voor de deur. En natuurlijk de "vinger-less" handschoentjes. Als beginner van de "trend" doe ik ze elk jaar aan!

Wat moet niet mee: Eten en drinken, Kruit ruikt misschien lekker, maar smaken doet het niet! Dus gewoon eten en drinken thuis laten!

Altijd een extra (rug)tas voor dingen zoals aansteeklonten, aanstekers, electrische ontstekers, schietkist(en), viscolont en roze lont, camera's met toebehoren, wat drinken en eten. En in een andere tas, tegenwoordig karton of original boodschappentas, het vuurwerk voor veiligheid. Zeker niet bij elkaar in een tas doen want wanneer het dan fout gaat, dan ben je verder van huis.

ham kaas crosantjes (weet niet hoe je het schrijft :p )
vuurwerk
veiligheidsbril
aansteeklonten
hersens erg handig met vuurwerk
aanstekers
creme brullé brander
tape
telefoon
geld en id

wat ik meen neem eens effe denken

een schoudertas met daarin los spul zoals

aanstekers
ferm gasbrander werkt perfect al 5 jaar
aansteeklont een stuk of 10
meestel ene rol viscolont 100 meter ongeveer
wat over is van men Quickmatch
tape
ty-raps
hobby tang
ponstang
natuurlijk vuurwerk haha
mobiel
compact camera

trouwens weet iemand een fijne veiligheid bril voor iemand die al een bril draagt

Viscolont
Kleine schaar
Rol ducktape
2 mini aanstekers (gas branders)
1 pocket torch
10 normale aanstekers
5 tyraps
Ehm vergeet ik nog wat? Haha

Een klein tasje, waar camera aanstekers enz ingaan. Die om je middel kan.

En rugzak met vuurwerk. Dit jaar ook een sporttas, die ik dan met men buurjongen naar een lege parkeerplaats sjouwen en daar tot een uur of 2-3 stoken, en dan terug naar huis, voor de deur stoken tot de volgende ochtend!

Heb er zin in!!:D

De lijst hier voor komend jaar:

- Tas met vuurwerk (HEEL BELANGRIJK!)
- Portomonee met ID-kaart en wat kleingeld
- Telefoon
- Huissleutels (ook wel eens handig als je tas leeg is :rolleyes:)
- Voorraadje voorgevulde aanstekers (voornamelijk jet torches van DX)
- Aansteeklonten
- Eventueel wat voorgeknipte stukjes visco (10 en 20cm ofzo)
- Eventueel tiwraps

Dit jaar niet meer meenemen:
- Camera (behalve 10:00-moment)

smorgens

Schoudertas met vuurwerk ( Natuurlijk )
5 straalkaanstekers( werken perfect )
Portemonnee ( ID,Pinpas,Rijbewijs )
Huissleutels
Telefoon

Savonds( auto naar stookplek 5min rijden )

Me projecten
Tas met vuurwerk
Straalaanstekers
Portemonnee,Sleutels,Telefoon
Champagne
Hout ( Vuur )
Brandstof ( wasbezine )
me reparatie kit ( visco lont,wasag lont,tyraps,schaar,tape )

dat was het wel zo beetje

10 kilo carbid
19 melkbussen
2 cillinders
oorkappen
kookplaat
bbq
snert
broodjes
hamburgers
fricadellen
mayo
curry
alcoholische versnaperingen
taxi terug naar huis

punt 1 aanstekers natuurlijk.
punt 2 blikjes energy,niet teveel want krijg altijd hoofdpijn als je er teveel drinkt en dat wil je met oud en nieuw natuurlijk niet.
punt 3 vuurwerk, had logischer gestaan op 1 maar dit is een willekeurige volgorde.
punt 4 telefoon, vrij logisch eigenlijk.
punt 5 id kaart, erg handig mocht er politie langskomen.
punt 6 een doos sigaren en peuken, ik rook normaal geen sigaren(en doe dat dit jaar ook niet na de verzuurde mond vorig jaar na 32 sigaren wel te verstaan) en sigaretten mocht je die vervelende hobby hebben.
punt 7 1 a 2 flessen water, eindelijk 1 die hierboven nog niet genoemd is.
erg handig als er wat misgaat en dan doel ik op een brandwond.

Goede aanstekers, aansteeklonten, schaar , tape ,extra stokken,lont, 1,5 liter water,pleisters tegen die stomme blaartjes van lonten sommige zijn echt nasty.
Verse koffie,
En heel veel vuurwerk. Sta bijna non stop te stoken.

Ow ja, en ik gebruik geen tape enzo om bommen te maken voordat mensen daarover beginnen te janken.

Van mij is het iets wat veranderd:
- 1 Mini Gasbrander.
- 2 Mini Aanstekers.
- Pocket Torch.
- 5 meter visco lont.
- klein zakmesje.
- Normale klik aanstekers.
- Fotocamera.
- Filmcamera.
- Aansteeklontjes. (Soms handig als je aan het lopen bent, kan je doorblijven stoken.
- Rolletje schilderstape.
- Wat ty-reps.
- Buisje voor de pijlen, die zitten meestal bij de wat grotere paketten. S avonds heb ik een normaal pijlenrek, maar die ga ik niet meeslepen overdag.
- En natuurlijk het belangrijkste! VUURWERK 1 rugzak mee tijdens het lopen. 1 grote plastic zak mee tijdens het lopen. En bij mij thuis en bij de gene waar ik mee stook, daar staan thuis ook nog wat dozen met vuurwerk.

zelf neem ik mee:
- mijn nieuw mini gasbrander
- aansteeklonten
- normale aanstekers
- portomonee met ID-kaart
- foto camera
- telefoon
- rol schilderstape
- me schoudertas met vuurwerk :p

eten en drinken doe ik wel thuis :p

Back
Bovenaan