Heb dit jaar nog voor €0,- besteld. 2 Voorgaande jaren de bestelling die ik toen had geplaatst heb ik geannuleerd, simpelweg omdat ik bang was dat er een verbod zou komen en uiteindelijk de winkels de terugbetaling niet meer zouden kunnen doen.
Ik zie voor dit jaar nog steeds een verbod om de hoek kijken, onder het mom van Klimaat, stikstof, corona, boerenprotest, oorlog in oekraïne, weet ik veel...
Daarnaast heb ik regelmatig naar diverse freaksites gekeken afgelopen maanden, maar het vuurwerk is (logisch) zo duur geworden dat ik het er niet meer voor uit wil geven. Om een voorbeeld te geven, ik wilde graag de Noi-Z, The Branco en Mega Willows van EVO bestellen. Voorgaande jaren, kon je die voor €125,- nog wel ergens scoren, maar tegenwoordig liggen de prijzen al tussen de € 160 en € 200(!). Dat is € 75 duurder!
En ja, de winkels en importeurs hebben het zwaar gehad de afgelopen jaren, aan de andere kant hebben ze de jaren ervoor ook zeer goed aan verdiend.
Ik moet nog zien of ik uberhaupt vuurwerk bestel. En anders zou het niet meer dan € 500,- zijn. Terwijl voorgaande jaren de bestellingen tussen de € 1000 en € 1600 lag. Afgelopen tijd is mijn prioriteit waar ik mijn geld aan uitgeef behoorlijk verschoven naar een nieuwe (nog veel duurdere) hobby.
En nee, ik wil geen discussie oproepen hier of de prijsverhoging wel/niet terecht zijn, maar dit is gewoon mijn mening.