Wat geven we uit!

casper-

VWC lid
Hoi allemaal,

Wanneer je ieders budget bij elkaar optelt, en deelt door het aantal heb je het gemmidelde buget. Als dat ieder jaar zou
Gebeuren zie je een trendlijn, ik vermoed dat die stijgt. Dan zie je ook hoe je zelf zit t.o.v. de trend

Dit vond ik een top idee!
Daarom heb ik gisteren een kleine website in elkaar geknutseld (mijn grootste hobby)

Alle bedragen genoemd op dit forum zijn in de database opgenomen. Je kan je bedrag opgeven via de website als je nog niet geregistreerd staat in de database. Iedereen kan zijn bedrag één keer wijzigen, als je meer uitgeeft doe dit dan zeker weten. Als je vaker dan 1x wilt wijzigen stuur dan even een PB!

Het plan is om dit volgend jaar ook te doen, op die manier komt er een mooie grafiek met trendlijn uit in Januari 2019. Het is een kleine moeite en zeker de moeite waard om even te registeren.

De website is snel in elkaar geknutseld, er wordt daarom ook GEEN persoonlijke data opgeslagen. We slaan alleen je VWC gebruikersnaam en bedrag op (geen IP-adres). Er hoeft ook geen account aangemaakt te worden. Er wordt vertrouwd dat er niet in de naam van andere gepost wordt, we zijn immers een hechte community met elkaar!

ga dus snel naar: http://watgevenweuit.nl

Ben je benieuwd of je in de database bent opgenomen en met welk bedrag?https://docs.google.com/spreadsheets/d/1X3xnd8lNg2POqsbq93x73G07B_4YjQKJ1QMdPgqA44E/edit?usp=sharing

De website is mogelijk nog niet voor iedereen bereikbaar. De domeinnaam is vandaag geregistreerd en de DNS is reeds aangepast. Het kan daarom tot 24 uur duren voordat iedereen de website kan zien. Aangezien ik hem zelf wel al kan zien post ik hem nu. ctrl f5 kan ook wonderen doen soms

Laatst bewerkt door een moderator:
Zojuist doorgegeven! Erg leuk idee. Misschien ook leuk om nog een kopje op de site toe te voegen met wat het gemiddelde per persoon is?

Je hebt een bedrag hoger dan 1200 euro ingevuld. Het bedrag is aangemerkt voor een extra verificatie. Je bedrag wordt zo snel mogelijk toegevoegd aan onze database!:rolleyes:?Wil ik weten welke verificatie :D?

Dit systeem is helaas zo lek als een mandje. Zojuist voor het eerst ingevuld, en kreeg deze melding:

Screenshot_20171202-165136.jpg

Dit systeem is helaas zo lek als een mandje. Zojuist voor het eerst ingevuld, en kreeg deze melding:

Bekijk bijlage 34400
Zoals boven aangegeven zijn de mensen die iets in het topic gezet hadden al toegevoegd aan de database. Dit kan je zien in het excel bestand hierboven :D. Dit om alvast een beetje een basis te leggen. Iedereen kan 1 keer het bedrag aanpsssn. (Dat kan ik ook wel weghalen/verhogen) het is dus zeker niet lek, maar ik had je am in de database gezet

Je hebt een bedrag hoger dan 1200 euro ingevuld. Het bedrag is aangemerkt voor een extra verificatie. Je bedrag wordt zo snel mogelijk toegevoegd aan onze database!:rolleyes:?Wil ik weten welke verificatie :D?

Die bedragen keur ik handmatig goed, anders krijgen we grapjassen die 1.000.000 gaan invullen etc. Gemiddeld wordt niet meer dan 1200 uitgegeven, daarom heb ik dit als grens gesteld. Maar het bedrag wordt gewoon bijgeteld als ik gezien heb dat je op VWC actief bent :D

Zoals boven aangegeven zijn de mensen die iets in het topic gezet hadden al toegevoegd aan de database. Dit kan je zien in het excel bestand hierboven :D. Dit om alvast een beetje een basis te leggen. Iedereen kan 1 keer het bedrag aanpsssn. (Dat kan ik ook wel weghalen/verhogen) het is dus zeker niet lek, maar ik had je am in de database gezet

Dan ben ik heel benieuwd welk bedrag er stond... Want heb geen bedrag genoemd? PM me het antwoord maar!

Vind het sowieso niet netjes om ongevraagd gegevens in een database te verwerken ook al worden die uit een post hier op dit forum gehaald.

@Palm Tree denk uit het budget topic

Vind het sowieso niet netjes om ongevraagd gegevens in een database te verwerken ook al worden die uit een post hier op dit forum gehaald.

@Palm Tree denk uit het budget topic

Als je dat niet wilt kun je het beter niet posten. Heel nederland kan het zien.

Mijn excuses als het verkeerd gevallen is dat ik het heb overgenomen. Echter zag ik er geen kwaad in. Het is geen openbare database en het budget topic is zichtbaar voor heel Nederland. Iedereen die dit forum bezoekt kan je budget daar zien, je hebt hem dus al openbaar gemaakt.

Maar ik snap jullie punt ook, echter was dit om een realistischer beeld te krijgen aangezien veel mensen dit topic ook over het hoofd zullen zien.

Ik zal iedereen die ik de database staat morgen een pb sturen, en op verzoek haal ik je eruit als je dit graag wilt. Volgende keer zal ik eerst een pb sturen, maar het leek me niet nodig (en 75pb’s is veel werk). Hoop dat er no hard feelings zijn, moegen stuur ik PB’s en ik kan je eruit halen :)

Mijn excuses als het verkeerd gevallen is dat ik het heb overgenomen. Echter zag ik er geen kwaad in. Het is geen openbare database en het budget topic is zichtbaar voor heel Nederland. Iedereen die dit forum bezoekt kan je budget daar zien, je hebt hem dus al openbaar gemaakt.

Maar ik snap jullie punt ook, echter was dit om een realistischer beeld te krijgen aangezien veel mensen dit topic ook over het hoofd zullen zien.

Ik zal iedereen die ik de database staat morgen een pb sturen, en op verzoek haal ik je eruit als je dit graag wilt. Volgende keer zal ik eerst een pb sturen, maar het leek me niet nodig (en 75pb’s is veel werk). Hoop dat er no hard feelings zijn, moegen stuur ik PB’s en ik kan je eruit halen :)

Dit bericht siert je, en persoonlijk heb ik er weinig moeite mee. Het idee is ook super leuk, maar ik zou er volgende keer wel voor kiezen om alleen 'inzendingen' te verwerken in de database. Dus draai het om: verwerk alleen de vrijwillige bijdragen in de database, en geen opmerkingen (die misschien niet zijn geüpdate) uit een topic.

Precies wat avalanche zegt, het gaat om het idee. Gebruik alleen inzendingen op de site. Of stuur inderdaad pbs.
Verder vind ik het gewoon een leuk idee.
Mijn genoemde budget klopt al van geen kanten alleen, zal bij meer leden gelden. Is veel lager uitgevallen. En meen dat ik ook gezegd heb dat dat mijn absolute max is en niet mijn daadwerkelijke budget.

Back
Bovenaan