Wat doe jij na Oud en Nieuw ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Een vraag die elk jaar wel terug komt is: Wat doe jij na oud en nieuw?

Blijf je actief hier of ga je in "zomerslaap", of bezoek je misschien nog show's ed in het jaar om toch met vuurwerk bezig te blijven.
Vorig jaar is gebleken dat er een hele groep mensen toch flink actief bleek te zijn heel het jaar door, dan is het hier namelijk ook reuze gezellig!

In de 2 maanden na oud en nieuw ben ik vaak bezig met rustig nagenieten door filmpjes te bewerken van de jaarwisseling en hier op het forum rond te hangen. Dan zorg ik er voor dat er elke week een nieuwe productvideo online komt. Zeker maart tot en met juni is er vaak weinig te beleven qua vuurwerk, dus dan ben ik er wel minder mee bezig.

1 januari als eerste gelijk alles netjes opruimen. Dagen daarna lekker veel video's bekijken hier en op YouTube. Begin januari gaat er bij ons in de buurt altijd al snel weer een winkel online, en worden de eerste aankopen al weer gedaan. Ook dan al beetje los fantaseren voor volgend jaar. Verder heel het jaar door toch wel met vuurwerk bezig zijn, show maken, lijstjes maken en diverse aankopen doen.

gelijk me filmpjes uploaden daarna paar dagen hier nog rond hangen en af en toe kijken! seizoen begint weer als de countdown online komt

Eigenlijk ga in dan weer bezig met andere bezigheden/hobbys. Zal in januari een paar dagen online zijn om de straatfilmpjes te bekijken en zodoende direct wat producten noteren die er eventueel moeten komen. Maar dan is het vuurwerk voor mij wel een beetje klaar tot eind augustus.

Na de jaarwisseling is het vooral nog even een maand afkicken op het forum, films delen, films bekijken, alvast wat toppers opschrijven voor het komende jaar en nagenieten van de countdown. Vooral het topic met de day-after foto's doet het dan goed bij mij. Lekker terugkijken op een geslaagde apotheose van het jaar!

Daarna gaat de knop weer om richting maart om naar Fallas toe te leven. Ook altijd weer erg lekker!

Zoals altijd weer blijven plakken. Hopelijk kunnen we komend jaar gewoon de importeurs bezoeken weer oppakken. Maar vooral het uitkijken naar Fallas is wat me bezig houd de eerste periode van het nieuwe jaar. Ondanks dat het seizoen bezig is en de mooiste onderdelen daarvan nog moeten komen kijk ik ook enorm uit naar die periode.

Na oud en nieuw ga ik mij weer richten op mijn werk. Even knallen voor het Groot vaarbewijs A/B. :)

En, wat gaan de meesten van jullie doen? Ik hoop dat er weer veel leden blijven plakken door het jaar heen zodat we er veel activiteit in houden met zn allen. Denk dat we dit jaar weer veel meer importeurs bezoeken zullen doen, dus die verslagen gaan weer komen, want dat was wel een gemis afgelopen jaar.

Een week of 2 meelezen en alvast het beginsel van een lijstje maken voor volgend jaar. Mochten er al shops opengaan, daar even rondspieken. Daarna lekker voorbereiden voor de wintersport in februari. T/m eind augustus niet met vuurwerk bezig, dan alles weer oppakken en kijken hoe alles ervoor staat.

10 maanden lang een puntje aan de piel rollen om daarna weer het eelt van de vingertoppen te swipen.

Blijven plakken en toeleven naar maart, want dan gaan we natuurlijk weer naar Valencia! :handsup:

Blijf altijd plakken. Eerste dagen even de filmpjes kijken en eigen beeldmateriaal uploaden. Daarna knop om en op naar Fallas, Freaksites, en de rest van alle shows en festivals binnen en buitenland.

De afgelopen jaren ben ik hier niet echt blijven plakken want met die corona verboden was de lol er snel af, ik kan echt niet enthousiast worden van categorie 1 meuk, dan liever niets.

Nu wil ik de freak acties toch wel wat meer in de gaten houden, zodat ik weer wat centen kan besparen. Ik heb het idee dat wanneer er een totaalverbod komt, dat het niet per direct is maar een bepaalde jaarwisseling één of twee jaar later wordt aangewezen. Overigens verwacht ik niet dat het de komende jaren zover gaat, omdat er ook wel genoeg mensen zijn die weten dat je hiermee het illegale circuit gaat laten floreren en alsnog alle lasten hebt zonder de lusten voor Jan en alleman.

Vuurwerk is een onderdeel van mijn leven.
Waar het vroeger vooral een passie was, is het nu meer een hobby. Een hobby waar ik het hele jaar wel enigszins mee bezig ben.
Van januari tot en met september is dat vooral hier mee lezen, oktober tot december is dat wat intensiever.
Ik werk ook naast mijn eigen werk in een bekende Belgische vuurwerkwinkel sinds afgelopen jaar, dus dan ben je wel wat anders bezig met de hobby. Is me goed bevallen.
Oudjaar zelf wordt steeds minder belangrijk in vergelijking tot alles eromheen, gedurende het jaar.

Genoeg andere dingen te doen ook tegenwoordig dan alleen het vuurwerk haha.

2023 zal voor mij een behoorlijke omslag gaan worden.
Heb 4 vreselijke jaren achter de rug en daar komt nu een einde aan.
20 Januari is officieel mijn 3 jaar durende traject beeindigt en in Februari ga ik starten met een Training en een schone lei. Heb er ook weer zin in en dat heb ik heel lang niet gehad.
Voor de rest weer lekker vissen, ik kijk uit naar het voorjaar, voor mij is dat het beste medicijn wat er is.

We gaan er weer tegenaan dit jaar :thumbup:

1 januari is voor mij altijd een grote bummer...tis weer voorbij. 365 dagen naar toe geleeft, en poef weer voorbij. Elk jaar blijf ik weer plakken op het forum. Niet heel actief, maar vooral veel lezen en bekijken.

Normaal val ik januari in het bekende zwarte gat maar ik moet zeggen dat het dit jaar reuze mee valt. Op zich ook wel even lekker niet de stress te hebben wat voor weer het word, of je je bestellingen wel compleet krijgt.

En daarbij ook veel andere leuke dingen in het vooruitzicht.

Lekker bezig met de films terugkijken, compilatie maken (bijna af!) en films van anderen bekijken. Vooral productfilms van spullen die nieuw zijn en sfeervolle compilaties. Hoewel ik nog niet geboekt heb zit ik wel erg te denken aan weer een tripje naar Las Fallas, helaas zijn er in mijn vriendenkring geen mensen die net zo'n liefhebber zijn als ik dus wordt nog even kijken wat ik ermee doe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan