Wanneer tuig jij je kerstboom op ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Is het een kunst of een echte boom,welke kleur heeft dit jaar jou versierde boom en welke had hij in het vorig jaar?

En wat doe jij nog meer aan versieringen in en rondom het huis .

Direct op 6 december. Moeten er altijd al zo lang op wachten, dus direct als :sint: het land uit is gaat hier alles om naar :kerst:.

Al zou ik het graag nu al wel willen doen wacht ik echter netjes totv6 december.
De buitenverlichting komt er al zo vanaf oktober te hsngen denk ik.
En dan langzaamaan met de kinders wat cat 1 spul opstoken ��

Bij mij is dat echt pas na Sinterklaas. Na 5 december dus. Ik wil eerst dat de Sint weer het land uit is. Dan ga ik opzoek naar een geschikte boom. Meestal bij het tuincentrum. Dus zeg maar tussen 6 en 10 december.

Dat word toch echt het eerste weekend na 5 december aangezien de jongste nog fan van de sint is.

Wij doen het ook meestal na sinterklaas. Net zoals vroeger met de broer en het zusje tuigen we de kerstboom op. Toch elk jaar weer een sfeervolle bezigheid.

Meestal vlak na sinterklaas, maar ligt er een beetje aan hoe het uitkomt. En een echte boom, liefst eentje die er wat gek uit ziet, daar kan vind ik leuker dan zo'n perfect nepding. En naast de ballen, lichtjes en slingers hang ik ook altijd kerstkransjes in de boom. Dat is ooit ontstaan bij mijn ouders thuis. We mochten dan altijd na het avondeten een kerstkransje uit de boom halen. Natuurlijk waren er dan altijd lekkere en minder lekker kerstkransjes, dus als ik ze samen met mijn zusje in de boom hing probeerden we de lekkere altijd ergens op te hangen waar de ander hem niet zo snel zou kunnen vinden. Mooie tijden.

De échte kerstboom meestal gelijk na Sinterklaas. Een echte boom van een boer, die heel het erf vol heeft staan met bomen :p Maar vanaf half november is er sfeerverlichting in de voortuin, een paar kaarsen bij het raam, en we hebben vaak ook nog wat van die kleine poppetjes in een stuk van de kast staan.

Het eerste weekend na 5 december tuigen wij de boom op. Het is een nepboom, maar dat is toch wel erg handig met katten in huis. Die gaan altijd tussen de cadeautjes onder de boom liggen, maar verder geen gedoe.
Mijn dochter vindt het wel lastig om de cadeautjes tot kerst te laten liggen :kerst:

Als sinterklaas het land weer uit is ben ik van plan de kerstboom weer op te tuigen.
Zodra kerst voorbij is tuig ik hem weer af (boeiend genoeg word dat nauwelijks gevraagd).

Zodra de mijter het land uit is mag de echte man met het baard weer te voorschijn komen! Het liefst al wanneer wij sinterklaas gevierd hebben, daar heb ik niet zoveel mee.

Meestal het eerste weekend na Sinterklaas.
Waar ik me kerstboom (een echte) koop die gaat pas op 6 december open. dus meestal op 6 december al een boom uitzoeken en die het eerste weekend ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan