Wanneer begin jij met het maken van lijstjes?

Ruben

VWC lid
Ondertussen zitten we alweer halverwege de maand september en vliegen de dagen alweer wat sneller voorbij. Nog iets wat dagen en de wintertijd gaat in waardoor de zon eerder onder gaat en het eerder donker buiten is. Dat betekend ook dat het vuurwerk dichterbij komt.

De eerste importeur (Gert Breeschoten Vuurwerk) heeft zijn folder al online gegooid. En de folders van vorig jaar zullen ongetwijveld ook bij jullie ergens in de kamer rondslingeren.

Wanneer begin jij met het maken van een lijsje? Of ben je al hiermee begonnen?

In Junktalks staan nog 2 topics over de lijsjes: legaal en illegaal.

Groet,
Ruben

Meestal maanden vooraf al enkele dingen in me hooft zitten wat ik gewoon moet hebben, maar het vaste lijstje begint wanneer de folder in huis zijn.

Midden/eind november want dan komen pas de krantjes, en meeste informatie op de verkoop website's.

Jep ik doe het net als Kaboem. Zodra ik alle foldertjes binnen heb en weet wat het definitieve aanbod is voor mij begin ik met piekeren :D

Nu de nieuwe producten voor 2009 verschijnen houd ik wel bij welke er mooi zijn en mogelijk in mijn collectie komen. Pas als de definitieve prijzen bekend zijn, maak ik mijn keuze.

Ik denk dat ik pas half december een lijstje begin te maken. Serieus :yes:
Pas dan zijn werkelijke ALLE nieuwe producten bekend, films gepost, demo's geweest en verkoopprijzen bekend. Aangezien ik alleen voor legaal ga dit jaar, houd ik me dan ook het voornamelijk daar mee bezig.
Natuurlijk ben ik ook nu al producten aan het scannen, en heb ik al producten die zeker op mijn lijstje komen. Maar er zitten nu nog heel veel items bij waarover ik meer wil weten (ook qua beschikbaarheid t.a.v. dealers in mijn buurt) voordat ze op mijn lijst belanden.

Overigens is de kans aanwezig dat ik weer bij een vuurwerkwinkel ga werken, en daarom met personeelskorting voornamelijk van dat merk insla, zonder me te bekommeren om andere merken. Vorig jaar heb ik om die reden mijn definitieve lijstje pas gemaakt op 29 december :)

Ik deel mijn mening met DarkSoul.

Ik ben nu bezig met het scannen van producten. Zet ze gezamelijk op een lijst met toppers die ik wil hebben. Ik maak de keuze uit een aantal importeurs: Schuurmans, Wolff, Marijn, Lesli, Mercurius en Breeschoten de Kruiterij.

Schuurmans en Breeschoten de kruiterij verkoop ikzelf aan het eind van het jaar bij mijn werk. Dus daar zal wel enige korting vanaf gaan. Verder wil ik gewoon een paar echte toppers (Camuro King, Zware Jongens, Silver Salute, Crocodile) en een paar projecten maken (10 uurs opening, knal en fluitshow om 12 uur).

Komende tijd ben ik dus nog zoet met nadenken!

Vlak na O&N alvast wat dingen genoteerd, en rond deze tijd een beetje een globaal lijstje maken zodat ik het benodigde budget een beetje kan inschatten.
Maargoed, het blijft lastig, gezien je meestal de prijzen pas eind nov. begin dec. weet en je weet de nieuwe producten nog niet allemaal of die verdwijnen, welke dealers er bij je in de buurt erbij komen (en welke er weggaan).

Meestal als het vuurwerkseizoen begint (1 september) begin ik al met het maken van een lijstje. De prijzen haal ik uit de folders van vorig jaar maar omdat de prijzen nooit elk jaar hetzelfde zijn, moet je gewoon wachten totdat de definitieve prijzen bekent zijn. Hierop pas ik dan mijn lijst weer op aan zodat het net in m'n budget past.

begin rond half november met lijst samenstellen bij 1 dealer hier kan vaak al rond half november al 1e bestelling plaatsen :)

1 januarie als ik waker word dan begin ik al met wat producten die ik had (de meest op vallende) op te schrijven.
dan half in het jaar ga ik al denken welk merk komt er bij!
zo speur ik forums af om te kijken welke producten mij niet waren op gevallen en tog wel hel goed beoordeeld zijn enzv!
die zet ik ook op me lijst.
dan is het september wanneer de meeste niuwe producte bekend worden gemaakt.
de mooiste selecteer ik ook!
dan de demos af wachte en kijken welke ik op mijn lijst nu echt de moeiet waard vind.
soms vallen er producten af soms komen er bij!
en dan december gaat me besteling uit de deur en in de laatste dagen koop ik soms een twijfel geval er bij:p
zo gaat het dus bij mij!
tja het is een heel jaar werk hobby enzv om een geslaagt O&N te vieren:D

ik had mijn lijstje al grotendeels klaar
maarja veel te voorbarig he, dus lijst kan weer de prullenbak in en lekker weer overnieuw beginnen, niet dat dat erg is vermaak me prima zo:D

Ik heb een wanted lijst op mijn bureaublad staan, als ik iets moois tegenkom dan zet ik dat daarop met de film erbij, later als ik het een en ander wil gaan kopen dan zoek ik daar het mooiste uit.

Ben er het hele jaar mee bezig.

Back
Bovenaan