Waarom nog 30mm in Nederland bestellen.

Waarom zou je in Nederland nog 30mm cakes of compounds bestellen die niet gekooid zijn. Ik snap dat riakeo zich beetje heeft bewezen vorig jaar om niet gekooide producten goed tot zijn recht te laten komen. Maar kunnen de andere importeurs dat ook? Ik denk dan als de kooien niet meer mogen kan je beter 25mm of 20mm boxen halen met zelfde hoeveelheid burst powder erin. Ik kan me niet voorstellen dat een 30mm bak in Nederland echt zelfde gaat presteren dan voor het kooi verbod. Hopelijk kunnen jullie mij overtuigen om toch 30mm ongekooide producten te bestellen in Nederland.

Waarom zou je in Nederland nog 30mm cakes of compounds bestellen die niet gekooid zijn. Ik snap dat riakeo zich beetje heeft bewezen vorig jaar om niet gekooide producten goed tot zijn recht te laten komen. Maar kunnen de andere importeurs dat ook? Ik denk dan als de kooien niet meer mogen kan je beter 25mm of 20mm boxen halen met zelfde hoeveelheid burst powder erin. Ik kan me niet voorstellen dat een 30mm bak in Nederland echt zelfde gaat presteren dan voor het kooi verbod. Hopelijk kunnen jullie mij overtuigen om toch 30mm ongekooide producten te bestellen in Nederland.
Ik zou zeggen vergelijk lesli 25mm boxen met lesli 30mm boxen. Die zijn al een paar jaar kooiloos bezig dus als je gewoon wat straatvideos opzoekt dan zie je het wel

Dat is vrij simpel. In theorie kun je wel evenveel burst in een 30 of 25/20 mm krijgen maar de praktijk is niet zo.

De regel zegt max 5% burst dus bij tegelijkertijd het max aantal gram per schot van 25gr betekent dat maximaal 1,25 gram burst.

In theorie kan dat makkelijk in een 25mm maar dat is vrijwel nooit zo. Dit komt ook door de grote van de sterren bij sommige effecten. Dit betekent dat er bij 25 en respectievelijk 20mm minder kruit per schot zit. Denk bij 25mm aan 13tot 18gr en bij 20mm tot 12/13gr.

Je hoeft niet uit te rekenen om te concluderen dat bij die kruitgewichten ook minder burst zit door de 5% regel.

Maar of de fabriek zich aan de regel van 5% houdt is maar de vraag. Het verhaal van dat sommige merken zich hebben bewezen met de burst is een beetje onzin. 5% is heel laag en als een artikel in de straat top presteerde zit er simpelweg teveel burst in om zonder kooi te mogen.

Waarom zou je alleen gekooid willen ?

20/25 of 30mm met of zonder kooi
Je vind iets mooi of niet.

ik heb een aantal kooi boxen gehad die veel minder waren als zonder kooi.

Ik ben daar dus al een tijd mee gestopt kijken naar mm en kooi ja of nee
Mooi is mooi .
Precies dit. Je kan je blindstaren op productspecificaties tot je een ons weegt, je weet uiteindelijk pas of je kwaliteit gekocht hebt nadat het lontje aangestoken is (op een demo of in de straat). Het is handig ter referentie, maar genoeg producten die anders (vaak beter) presteren dan je op basis van kruitgewicht, kaliber of kooi zou verwachten.

Ja eens met SH, als ik kijk naar vorig jaar vond ik de freestyle madness veel meer indruk hebben dan een breakout bij wijze van, meer op basis van effecten dan de kooi.

Houd mij wel aan minstens 25/30mm vind minder qua mm ook de effect grote best afnemen, uitzonderingen daar gelaten.

Tja...persoonlijke smaak.

20mm moet het vaak van een ramtempo hebben om nog enigszins mijn aandacht te trekken.

Ik vind het vooral zonde vh geld.
Met kleine diameters moet je inderdaad een ram tempo hebben als het om een compound gaat, het beste voorbeeld daarvan is de zeer gewaardeerde 400sh Total Display Show. Hoewel ik ook vooral liefhebber van 25 en 30mm ben zit die 400TDS ook gewoon weer in de collectie. En vergeet niet wat er bij bijvoorbeeld Funke en Iskra uit 20mm komt, dat presteert beter dan sommige 25mm producten. Net zo goed als dat er 25mm producten zijn die beter zijn dan sommige 30mm producten. De diameter is dus uiteindelijk maar een van de factoren die een rol spelen.

Om terug te komen op het originele onderwerp, sommige producten zonder kooi zijn ook beter dan sommige producten met kooi. De kwaliteit van de vulling, de verhoudingen en de hoeveelheid zijn minstens net zo belangrijk.

Cakes van de ultimate city trip klapte er goed op hoor scheelt gewoon per product dus filmpjes kijken en goed zoeken kooi hoeft niet altijd

Dat is vrij simpel. In theorie kun je wel evenveel burst in een 30 of 25/20 mm krijgen maar de praktijk is niet zo.

De regel zegt max 5% burst dus bij tegelijkertijd het max aantal gram per schot van 25gr betekent dat maximaal 1,25 gram burst.

In theorie kan dat makkelijk in een 25mm maar dat is vrijwel nooit zo. Dit komt ook door de grote van de sterren bij sommige effecten. Dit betekent dat er bij 25 en respectievelijk 20mm minder kruit per schot zit. Denk bij 25mm aan 13tot 18gr en bij 20mm tot 12/13gr.

Je hoeft niet uit te rekenen om te concluderen dat bij die kruitgewichten ook minder burst zit door de 5% regel.

Maar of de fabriek zich aan de regel van 5% houdt is maar de vraag. Het verhaal van dat sommige merken zich hebben bewezen met de burst is een beetje onzin. 5% is heel laag en als een artikel in de straat top presteerde zit er simpelweg teveel burst in om zonder kooi te mogen.
Exact.

Back
Bovenaan