Ben het volledig met je eens.
Trouwens nog zoiets met die prof shows die hun graag willen, zorgen hun er ook voor dat ik 1. Veilig op de weg kan als iedereen tegelijk daar heen gaat? (meestal al met een paar borrels op) en twee: Als ik dan net als al mijn buren aanwezig ben bij die show, wie bewaakt er dan mijn huis en mijn bezittingen? Heeft groenslinks daar ook een antwoord op?
En zo zijn er wel meer dingen, het aantal gewonden op oudjaarsdag valt ook reuze mee en valt daarbij meestal nog te verwijten aan de combinatie drank+vuurwerk.
Als je dan ook eens zou tellen hoeveel artikelen er verkocht worden en dat vergelijkt met het aantal ''slachtoffers'' dan valt dit ook reuze mee.
De decibelen wet is ook zoiets, ik meende laatst hier op het forum te lezen dat ze knal vuurwerk meten van twee meter afstand, terwijl op de verpakking van elke kanonslag staat dat je er 5 meter vanaf moet staan, met andere woorden zij die de regels opstellen weten ze zelf niet eens na te leven.
Verbeter de wereld begin bij jezelf is iets wat mijn moeder altijd zei, gaat hier ook wel op geloof ik.
Afijn wij als vuurwerkfreaks weten natuurlijk wel beter, ik zeg geen aandacht aan besteden dan gaat voor hun de lol er snel van af om ons te treiteren.
Mvg,
Crownking