Vuurwerkverkoop neemt toe ondanks klachtenregen

Codor

VWC lid
Vuurwerkliefhebbers in de provincie Utrecht bestellen eerder en meer vuurwerk. Dat blijkt uit een rondgang van RTV Utrecht langs vuurwerkverkopers in de regio.

De toename van het aantal bestellingen varieert van vijf tot twintig procent aan vuurwerk. De vuurwerkliefhebbers lijken zich dus weinig aan te trekken van de discussie die er woedt rond het afsteken van vuurwerk.

RTV Utrecht vroeg vijf vuurwerkverkopers in de provincie naar hun bestelcijfers tot nu toe. Allemaal zien ze dezelfde trend. Opvallend is dat veel vuurwerkverkopers al voor 1 december hun eerste bestellingen binnenkregen. Volgens de verkopers is dat opvallend vroeg.

MELDPUNT
De toename loopt gelijk op met het aantal klachten dat er binnenkomt bij het meldpunt Vuurwerk Overlast. Op het meldpunt waren maandagochtend al 15.000 klachten binnengekomen.

Ondertussen doen gemeenten steeds meer om vuurwerkoverlast te voorkomen. Eerder meldde RTV Utrecht al dat zeven gemeenten in de provincie Utrecht dit jaar vuurwerkvrije zones instelt tijdens oud en nieuw.

bron : http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1414147/vuurwerkverkoop-neemt-toe-ondanks-klachtenregen.html

Eindelijk eens positief nieuws.... Ik heb dit jaar meer budget vrijgemaakt en inmiddels al uitgeven bij de lokale dealers in de buurt.. :-)

De eerste bestelling was op 1 oktober 2015.. Op deze manier is het niet zo'n grote uitgave in één keer!

De toename loopt gelijk op met het aantal klachten dat er binnenkomt bij het meldpunt Vuurwerk Overlast. Op het meldpunt waren maandagochtend al 15.000 klachten binnengekomen.

Ja het staat inderdaad met elkaar in verband :frusty:

Die klachtenregen heeft ook niets met consumenten vuurwerk te maken. Wanneer snappen ze dat nu eens.

Mijn 1e bestelling was op 24 november dit jaar.
Inderdaad eerder als voorgaande jaren.
Toen pas op 27 november... :D

Kijk eens aan! Deze berichten lees ik nog met alle plezier. Alle titels die negatief zijn klik ik niet eens meer aan. Ben helemaal klaar met dat jaarlijkse gezeik dat toch nergens toe leidt.

Kan me er ook wel in vinden, eerste bestelling op 27 juli gedaan. :p

Heerlijk hoe media zichzelf continu tegenspreken xD

Hier was de eerste bestelling pas in november de deur uit, maar ik woon in Zuid Holland, dus dat heeft weinig tot geen invloed gehad op de RTV Utrecht actie. Al kom ik weleens in die regio voor meldingen.

Back
Bovenaan