Waar mijn bloed echt van gaat koken, is dat er gewoon gezegd wordt:
Ok Tilburgers, vanaf nu gaan jullie Oud en Nieuw op deze manier vieren.
Dit zijn de opties, JULLIE doen het er maar mee en wat jullie gewend zijn is vanaf nu verboden.
Kijk zo werkt het niet he.
Ik woon zelf 47 jaar in deze stad en constateer elk jaar weer met eigen ogen hoeveel plezier men beleefd hier.
Wat ik nu zo links en rechts hoor, is dit :
-Ja maar ik wil helemaal geen oud en nieuw vieren met duizenden anderen.
-Nou ik ga niet met een glaasje op nog eens midden in de nacht naar een show hoor.
-Ja en dan staan we daar en roven ze ons huis leeg.
-Ik als moeder blijf liever bij mn huisdier binnen terwijl mijn man met de kinderen buiten vuurwerk gaat afsteken met de buren.
Voor mij voelt dit ook nog eens als een soort extra steek in de rug.
Of wij echt een voorbeeldfunctie als liefhebbers hebben, het is wel zo als jij elk jaar je best probeert te doen om een positieve oud en nieuw neer te zetten dan wordt dat nu ineens ook afgestraft.
Elke vuurwerkbril die ik bij een bestelling krijg, deel ik uit aan mensen buiten.
Je ruimt je zooi op, zodat de kinderen een dag later weer lekker kunnen voetballen op het veld.
Je zorgt er voor dat je niet zo blauw als een tientje buiten staat, zodat je ook nog een fatsoenlijk gesprek kunt voeren met de handhaving of buren.
Vuurwerk verbroedert, vaak zie je dat buren elkaar door het jaar heen maar amper spreken en dan is Oud en Nieuw natuurlijk een supermooi moment om eens ff lekker bij te buurten.
De mannen en kinderen staan lekker met elkaar te knallen, terwijl de dames genieten van een heerlijke oliebol en glaasje champagne. Mensen willen dit niet kwijt !
Naar mijn mening is de mooiste show die je maar kunt hebben een show die men met zn allen maakt. Het schietbedrijf is: De Tilburgers zelf.
Deze duurt elk jaar minimaal een uur lang en daar kan geen enkele georganiseerde show tegenop.