Vuurwerkverbod in zeker 19 gemeenten

lawinebom

VWC lid
Vuurwerkverbod in zeker 19 gemeenten

Zeker negentien Nederlandse gemeenten stellen rondom de jaarwisseling een vuurwerkverbod in. Dat blijkt uit een rondgang van NU.nl onder 403 gemeenten.
Amsterdam, Rotterdam en Hilversum hebben onlangs al gezegd dat ze vuurwerkvrije zones zullen instellen. Nu blijkt dat ook onder meer Den Helder, Vlaardingen, Vianen, Barendrecht, Geldermalsen en Terschelling dat van plan zijn.
Op bepaalde plekken in de gemeenten - vooral in gebieden rondom winkelcentra, verzorgingshuizen, monumentale panden en locaties waar veel dieren verblijven - zal het afsteken van vuurwerk dan strafbaar zijn. Zes gemeenten hebben een verbod nog in overweging.
In zeker 257 gemeenten, waaronder Den Haag, Utrecht, Groningen, Eindhoven, Tilburg en Almere, wordt géén vuurwerkverbod ingesteld. Zo'n 121 gemeenten hebben geen antwoord gegeven.

bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/23391176/__19_keer_vuurwerkverbod__.html

ach kijk, als je de negatieve trant er even tussen uit filtert zijn er dus nog altijd meer gemeentes die wel na kunnen denken, dan gemeentes die de hersens op standje daaps hebben staan.

Op nu.nl staat het volledige artikel. Waarin ze ook vermelden dat er nog maar 2 verkoopdagen zijn... lekker geinformeerd weer...

en toch is dit opzich een logisch punt
Maar met een gezonde verstand ga jij niet tussen winkelend publiek afsteken.
En of naast een dierenasiel of voor een ziekenhuis.
Of bejaarden tehuis.

Maar ik ben wel bang dat het hier begint.
en eindigt per wijk zegmaar meeste stemmen gelden oki hier is 70 procent tegen dus hier wordt niet geknald.

Dus dat bericht van een paar dagen geleden over Arno Bonte klopt niet want Arno had het over 40 gemeentes. En trouwens vind ik die vuurwerk vrijezones helemaal niet zo'n gek idee: vooral in gebieden rondom winkelcentra, verzorgingshuizen, monumentale panden en locaties waar veel dieren verblijven. Als ze het daar bij houden. Ik weet niet precies hoe het zit maar is het dan ook zo als je in de buurt woont van een vezorgingstehuis je geen vuurwerk mag afsteken? lijkt me niet toch en al helemaal niet als je het op je eigen terrein doet.

ja alleen nu je pas vanaf 18:00 af mag steken is er geen winkelend publiek omdat alle winkels dicht gaan om 18:00.

Bij de telegraaf krijgen ze gewoon een natte onderbroek van dit soort nieuws....dat is pas triest. :p

Back
Bovenaan