Vuurwerkverbod consumentenvuurwerk Actie Lesli vuurwerk

ylke

VWC lid
Deze brief is door Lesli vuurwerk aan alle winkeliers gestuurd om zorg te dragen voor een goed verloop van oudjaar en zorg te dragen dat er weer niet gezeurt word om een vuurwerkverbod, lees maar:

Bijlagen

• vuurwerkverbod.jpg
    vuurwerkverbod.jpg
    137,8 KB · Weergaven: 0
  • Vuurwerkverbod 1.jpg
    Vuurwerkverbod 1.jpg
    147,1 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Goede actie van Lesli. Want met die eerste brief pak je iedereen wel goed beet. Ik schrok me ook eerst kapot. Goed dat ze er wat tegen doen. Want dit mag natuurlijk nooit de realiteit worden.

Ik schrok ook hoor, maar zag gelukkig op de tweede brief dat het een actie betreft.Vind dat Lesli het goed aanpakt. Laten we met z'n alle ervoor zorgen dat het niet de realiteit wordt.

Inderdaad, je schrikt je rot, en juist daarom een hele goede gedachten gang vind ik zelf. Waarom inderdaad meeliften op de illegale markt, terwijl we er gewoon afzijdig van moeten blijven. Ik hoop dat de importeurs deze gedachten gang ook inzien, en gewoon goede andere verpakkingen gaan voeren. Die knal of cake zal qua looks er toch niet anders van gaan presteren. Maar het imago des te meer...

Soww,
Schrok me de kleren man!
Na 10x te lezen naar onder gescrold en toen zag ik de tweede brief.

Pfieuw,
ben het wel met Lesli eens dat die namaak vlinders, nitraten etc verboden moeten worden.
Zo breng je niet alleen de politie in de war maar ook anderen.

Neem bijvoorbeeld de Cobra 9.5 van Rubro en verwisselt hem met een echte Fenix nitraat.
Hierdoor kunnen flinke ongelukken gebeuren.

Ook de Nederlandse vlinders wat nu op de markt komen.
Als deze verwisseld worden met een Spanish Cracker uit Polen België of wat dan ook.
En een jongen gooit dadelijk voor de grap een Belgische vlinder te dichtbij omdat hij geen harde knal verwacht.
Hebben we nog niks bereikt.

Ook dat Lesli gratis vuurwerkbrillen gaat uitdelen is ook een goed punt.
Had bijvoorbeeld bij een voetbalpakket ook een bril erbij!
Goed punt, als meerdere importeurs dit nou aankaarten bij hun winkeliers, en het ook echt gedaan wordt.
Zo voorkom je weer een aantal oogslachtoffers. Ze kiezen er dan zelf voor om zo'n vuurwerkbril op te zetten of niet.

En als je ze zelf koopt. Wat is die €2,00 nou, een pak fluitpijltjes en een pijltje in je oog.
Of €2,00 voor een vuurwerkbril en erna een pijltje tegen je bril en kunnen zeggen, ''Wat ben ik blij dat ik die bril op heb!''

Ben het dus 100% eens met Lesli!
Top!

(Laat ons de volgende keer niet zo schrikken, dank u!:p)

Haha, dat was even schrikken. Maar Lesli heeft wel degelijk gelijk. Illegaal en legaal hoeft niet op elkaar te lijken. Maar knallers in Nederland mogen wel wat harder, want dan nog kan je er niet mee slopen.

Grappig dat Lesli met zijn matige vuurwerk deze actie onderneemt en dan een sneer uitdeelt aan andere vuurwerkbedrijven die creatief in proberen te spelen op één Europese markt voor vuurwerk.

Krijgt Lesli te duchten van andere bedrijven die de grens opzoeken en daarmee marktaandeel afsnoepen van Lesli? Dit is mijn inziens een verkapte strategie van Lesli om door middel van sociale marketing het eigen vuurwerk positief te profileren en het vuurwerk van andere bedrijven te stigmatiseren.

Het ergste is nog dat Lesli ook de branchevereniging voor pyrotechniek Nederland voorzit. Ik kan mij niet voorstellen dat andere vuurwerkbedrijven aansluiten bij de zogenaamde branchevereniging en zich laten vertegenwoordigen door Lesli als Lesli hen door middel van dit soort berichten in de rug aanvalt.

Normaal juich ik ieder initiatief toe om sociale marketing in te zetten ten bate van positieve gedragsverandering, maar dit duidt mijn inziens gewoon op een strategie om het marktaandeel van Lesli te vergroten. Deze gedachte wordt overigens nog gestaafd door uitspraken van winkeliers die Lesli verkopen en aangeven dat bedrijven als Royal, Wolff, Rubro en Vuurwerktotaal alleen snel geld willen verdienen en dat het bij Lesli daar niet om draait.

Laatst bewerkt:
Haha ik dacht ook 'wtf, no way!' :p Er zit zeker een kern van waarheid in het verhaal. Ik snap dat de namaakknallertjes vast goed verkopen, maar de vraag is of dat opweegt tegen de eventuele gevolgen die het met zich mee brengt...

Ik ben het niet met je eens in deze.. ja dat kan ook eens he ;)

Ik ken de mannen persoonlijk en kan je met 100% zekerheid vertellen dat dit geen strategie is om andere importeurs een poot uit te draaien want Lesli geeft heel erg veel om de vuurwerktraditie in Nederland en probeert er dan ook alles aan te doen om dit te behouden.

Daarbij vind ik dat ze een heel goed punt aansnijden want ook ik ben van mening dat het belachelijk is om maar al het legale vuurwerk op het illegale te willen laten lijken.
Een knaller mag hard zijn, stop daar dan je moeite in, maar moet ie persé verkocht worden met de look van een vlinder? Tuurlijk verkoopt ie daardoor even beter, tot er dalijk het gezeik komt dat politie ze niet meer kan onderscheiden of er klanten komen waarvan het vuurwerk is afgenomen (je zou de eerste niet zijn) en dan heb je poppen aan het dansen.

Waarom zou Lesli op deze manier een dolk in de rug van de andere importeurs willen steken? Zou Lesli niet in staat zijn een knaller uit te brengen in de wikkel van een vlinder? Dat zal zo moeilijk niet zijn, dus gebeurd met een reden niet.

Daarbij ken ik de mannen achter Lesli goed genoeg om te weten dat ze er alles aan doen om de vuurwerktraditie in ere te houden en veilig te houden.
Ik geef vuurwerkvoorlichting op basisscholen, Lesli sponsort mij daarvoor veiligheidspakketjes voor dik 300 leerlingen en niet zomaar pakketjes, nee met alles erin.. veiligheidsbril, aansteeklonten, romeinse kaars grip, cirkelgrip.. Daar wordt helemaal geen publiciteit voor gemaakt.. doen ze het dan om andere importeurs voor te zijn of om veiligheid te creeeren?

Grappig dat Lesli met zijn matige vuurwerk deze actie onderneemt en dan een sneer uitdeelt aan andere vuurwerkbedrijven die creatief in proberen op één Europese markt voor vuurwerk.

Krijgt Lesli te duchten van andere bedrijven die de grens opzoeken en daarmee marktaandeel afsnoepen van Lesli? Dit is mijn inziens een verkapte strategie van Lesli om door middel van sociale marketing het eigen vuurwerk positief te profileren en het vuurwerk van andere bedrijven te stigmatiseren.

Het ergste is nog dat Lesli ook de branchevereniging voor pyrotechniek Nederland voorzit. Ik kan mij niet voorstellen dat andere vuurwerkbedrijven aansluiten bij de zogenaamde branchevereniging en zich laten vertegenwoordigen door Lesli als Lesli hen door middel van dit soort berichten in de rug aanvalt.

Normaal juich ik ieder initiatief toe om sociale marketing in te zetten ten bate van positieve gedragsverandering, maar dit duidt mijn inziens gewoon op een strategie om het marktaandeel van Lesli te vergroten. Deze gedachte wordt overigens nog gestaafd door uitspraken van winkeliers die Lesli verkopen en aangeven dat bedrijven als Royal, Wolff, Rubro en Vuurwerktotaal alleen snel geld willen verdienen en dat het bij Lesli daar niet om draait.

Goede actie!
Denk eerlijk gezegd dat er meer problemen tijdens de jaarwisseling ontstaan met vuurwerkverbod, dan een jaarwisseling zonder vuurwerkverbod.

Fijn dat je je zo uit durft te spreken. Dat waardeer ik ten zeerste. Ook vind ik je post vanuit jouw standpunt netjes uitgelegd.

Wat mij zorgen baart in de eerste brief is alinea twee. Deze uitspraak kan mijn inziens dus heel verkeerd uitgelegd worden. Het is dan ook deze alinea die mij triggerde om te reageren op deze actie. Deze manier van het verspreiden van de vuurwerktraditie vind ik nog steeds hoogst dubieus.

Wel goed om te lezen dat jij medewerking hebt gekregen van Lesli bij het uitwerken en uitvoeren van de vuurwerkvoorlichting. In dat opzicht kan ik mij goed voorstellen dat jij heel andere associaties bij een dergelijke actie hebt dan ik. Overigens hoop ik voor jou dat Lesli jou wil blijven ondersteunen, want ik vind de actie die je op hebt gezet om zelf voorlichting te geven goed.

Ik ben het niet met je eens in deze.. ja dat kan ook eens he ;)

Ik ken de mannen persoonlijk en kan je met 100% zekerheid vertellen dat dit geen strategie is om andere importeurs een poot uit te draaien want Lesli geeft heel erg veel om de vuurwerktraditie in Nederland en probeert er dan ook alles aan te doen om dit te behouden.

Daarbij vind ik dat ze een heel goed punt aansnijden want ook ik ben van mening dat het belachelijk is om maar al het legale vuurwerk op het illegale te willen laten lijken.
Een knaller mag hard zijn, stop daar dan je moeite in, maar moet ie persé verkocht worden met de look van een vlinder? Tuurlijk verkoopt ie daardoor even beter, tot er dalijk het gezeik komt dat politie ze niet meer kan onderscheiden of er klanten komen waarvan het vuurwerk is afgenomen (je zou de eerste niet zijn) en dan heb je poppen aan het dansen.

Waarom zou Lesli op deze manier een dolk in de rug van de andere importeurs willen steken? Zou Lesli niet in staat zijn een knaller uit te brengen in de wikkel van een vlinder? Dat zal zo moeilijk niet zijn, dus gebeurd met een reden niet.

Daarbij ken ik de mannen achter Lesli goed genoeg om te weten dat ze er alles aan doen om de vuurwerktraditie in ere te houden en veilig te houden.
Ik geef vuurwerkvoorlichting op basisscholen, Lesli sponsort mij daarvoor veiligheidspakketjes voor dik 300 leerlingen en niet zomaar pakketjes, nee met alles erin.. veiligheidsbril, aansteeklonten, romeinse kaars grip, cirkelgrip.. Daar wordt helemaal geen publiciteit voor gemaakt.. doen ze het dan om andere importeurs voor te zijn of om veiligheid te creeeren?

Goed dat Lesli het voortouw hier in neemt, ik hoop dat de rest volgt en dat ze samen nadenken over het voorkomen van een verbod.

Ik kan mij wel vinden in de reactie van Jupilerfreak. Heel goed dat Lesli helpt bij voorlichting. Ik zet echter mijn vraagtekens bij de opmerking die ze plaatsen mbt het "kopieeren" van illegale producten door andere importeurs. Even los van de vraag of ze daarbij gelijk hebben of niet, vind ik het niet "netjes" als jij zelf vertegenwoordiger bent van de branchevereniging. Zo iets moet je onderling bespreken en een gezamenlijk standpunt over in nemen. Dit geeft niet het gevoel dat de branchevereniging erg eensgezind is, maar dat idee heb ik al langer. Wat het positief uitdragen van vuurwerk ook niet ten goede komt.

Altijd dat gezeur weer over dat vuurwerkverbod bah! Daarom blij met zo n actie want net als meerdere freaks was dat wel even schrikken met de eerste brief. Ook de vuurwerkbrillen is een goed initiatief en laten we er toch met zn allen een mooi feest van maken en het niet laten verknallen letterlijk en figuurlijk door die illegale chit. Want daar gebeuren nog steeds de meeste ongelukken mee. Maar dat weten we allemaal...

Ik moet zeggen dat ik me behoorlijk erger op de manier hoe Lesli bezig is.

Volgens mij balen zij een beetje van het succes wat illegaal look a like vuurwerk krijgt.
Wat is er mis om in te springen op iets wat goed verkoopt?

Vind het een veel groter probleem dat Lesli er het verschil niet in ziet,Want waar de conculegas mee komen is legaal!!!
En daarbij lijkt het me beter dat men met look a like loopt dan de echte zware knallers.

En het fabeltje van het word de politie moeilijker gemaakt slaat ook nergens op.
Als importeur zou lesli ook moeten weten dat er gewoon een Nederlandse tekst en uitleg op staat.

Dus wat is het probleem nou van Lesli.
Ik denk dat het ze meer te doen is omdat men mischien markt aandeel aan het verliezen is.

Het is gewoon een feit dat de kleinere nieuwe importeurs met beter,mooier kwalitatief vuurwerk komen dan de grote spelers op de markt.
Dan vind ik het jammer om zoiets als dit te flikken!

En daarbij kan ik me nog wel een paar gigantische bakken herrineren van Lesli.
Dat is toch ook een beetje het zelfde verhaal of zie ik dat verkeerd?

Natuurlijk is het geen geheim dat ik niet echt een Lesli fan ben,Maar wat betreft de brillen actie krijgen ze van mijn een buiging van diep respect.

Back
Bovenaan