Ik ben het niet met je eens in deze.. ja dat kan ook eens he
Ik ken de mannen persoonlijk en kan je met 100% zekerheid vertellen dat dit geen strategie is om andere importeurs een poot uit te draaien want Lesli geeft heel erg veel om de vuurwerktraditie in Nederland en probeert er dan ook alles aan te doen om dit te behouden.
Daarbij vind ik dat ze een heel goed punt aansnijden want ook ik ben van mening dat het belachelijk is om maar al het legale vuurwerk op het illegale te willen laten lijken.
Een knaller mag hard zijn, stop daar dan je moeite in, maar moet ie persé verkocht worden met de look van een vlinder? Tuurlijk verkoopt ie daardoor even beter, tot er dalijk het gezeik komt dat politie ze niet meer kan onderscheiden of er klanten komen waarvan het vuurwerk is afgenomen (je zou de eerste niet zijn) en dan heb je poppen aan het dansen.
Waarom zou Lesli op deze manier een dolk in de rug van de andere importeurs willen steken? Zou Lesli niet in staat zijn een knaller uit te brengen in de wikkel van een vlinder? Dat zal zo moeilijk niet zijn, dus gebeurd met een reden niet.
Daarbij ken ik de mannen achter Lesli goed genoeg om te weten dat ze er alles aan doen om de vuurwerktraditie in ere te houden en veilig te houden.
Ik geef vuurwerkvoorlichting op basisscholen, Lesli sponsort mij daarvoor veiligheidspakketjes voor dik 300 leerlingen en niet zomaar pakketjes, nee met alles erin.. veiligheidsbril, aansteeklonten, romeinse kaars grip, cirkelgrip.. Daar wordt helemaal geen publiciteit voor gemaakt.. doen ze het dan om andere importeurs voor te zijn of om veiligheid te creeeren?