‘Vuurwerkspektakel moet autobranden en rellen in Veen voorkomen’

Golddigger

VWC lid

VEEN - Een groots vuurwerkspektakel onder de naam Veenbrand. Het zou dé oplossing zijn voor de autobranden en de rellen die Veen al jaren teisteren tijdens nieuwjaarsnacht. Dat beweert Berthold Gunster uit Utrecht.
In een filmpje op internet doet hij de gemeente Aalburg de suggestie om komend oudjaar in Veen een kolossaal vuurwerkspektakel te organiseren waarbij de ‘traditie’ van het in brand steken van autowrakken volledig verbleekt. Het Brabants Dagblad schrijft hier vrijdag over.

Volgens Gunster moeten de jongeren ook het gevoel krijgen dat het vuurwerkspektakel van hen is. “Sterker het moet ook van hen zijn”, zegt hij in het filmpje.

Eigen oplossing
Een woordvoerder van de gemeente Aalburg liet weten dat er vaker oplossingen om het probleem van de brandende autowrakken en de rellende jeugd worden aangereikt. De gemeente komt in de loop van het jaar ook met een eigen oplossing, weet de woordvoerder.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2...autobranden+en+rellen+in+Veen+voorkomen’.aspx

Wat een domme Utrechter. Ik heb gewoond in de buurt van Veen, het is al jaren een traditie, om auto's op te stoken. Het probleem is dat ze dat koste wat het kost niet meer willen dus er ontstaat een stukje uitlokking van de politie. Laat die mensen oude auto's op stoken. Zodra de media erheen gaat loopt het steeds meer uit de hand. Er waren jaren dat de media er niet veel aandacht aangaf, en dan bedoel ik vooral een tijdje van voor oud en nieuw, zeg in de maan november al, gebeurde er ook niet zo spectaculair veel. Het trieste is dat er een heleboel mensen niet eens uit Veen komen, die er zo'n zooitje van maken. En dan hadden ze ook nog een aantal jaren geleden een burgemeester die vooraf via de media liet weten dat hij er wel eens voor zou zorgen dat er niks mee gebeurt in Veen, laat dat nu eens niet werken. Het word door veel mensen verafschuwd wat daar gebeurt, maar de grootste veroorzakers zijn naar mijn mening de media en politiek. Al die kolere regeltjes die frustatie opwekken.

Gaat zo'n "vuurwerkspectakel" nou echt werken??? Volgens mij is het in de fik steken van auto's een echte traditie in Veen en een traditie breek je niet zomaar.

Ik vind dit geweldig ik wil niks oproepen maar ik zeg dat dit niet gaat werken, en dat vind ik nou net geweldig niet voor het rootzooi trappen maar omdat dit in zal gaan tegen alles wat bonte altijd uitbraakt.organiseren tegenover particulier stoken nou we zullen zien

Weer een paar van die pennen likkers die iets bedenken waar ze maar genoegen mee moeten nemen en er word voor hun beslist dat het dan maar over moet zijn.:bonk:

Het is zo simpel,vraag het aan de inwoners van Veen zelf wat ze willen en kom tot een oplossing.
Maar ja dat is te simpel,het moet eerst nog vele duizenden euro's kosten en een hele hoop gedonder.

Ik wens ze veel succes, voor je het weet vliegen de grindtegels door de lucht bij het centrale vuurwerk omdat iedereen al een fles champagne en andere "leuke" middelen in hun bloed heeft zitten. En grindtegels zijn wat dat betreft dan gevaarlijker dan vuurwerk denk ik.

Elk gedrag ( dus hier auto's afbranden ) is eigenlijk een soort tegenreactie die onderbewust gebeurt in mensen hun hoofd. Ze hebben geen zin meer in denken,regels,werken,betalen,luisteren,slapen,opstaan,werken en ga maar door. Gaat toch echt tegen de natuur in hoe we nu doen als mensen.
En naar mijn mening is dat allemaal door het hele achterlijke rare systeem op deze aardbol. Die uiteindelijk door een kleine rijke groep mensen. Die eigenlijk helemaal niet rijk zijn want ze hebben alleen geld wat pure lucht is en geen geluk.

Ergens kan ik het wel snappen, baldadig gedrag. De kick en ff het gevoel dat jij wat kan maken zorgt ervoor dat dit gebeurt. Maar over dit soort onderwerpen hoor je niks in de politiek. Alleen maar Mr Rutten die verteld hoe welvaren kinderen zijn tegenwoordig met goede plannen voor de arbeidsmarkt. Wat er eigenlijk op neerkomt dat er nog meer moderne slaafjes bij komen om zijn zakken te vullen.

Amahoela, andere mensen hun auto platbranden is niet normaal ! Geef ik toe, maar sommige mensen zijn alles gewoon zat. Misschien moeten we maar snel op een nulpunt komen. En back naar de basics gaan.

Alleen in de rij van de supermarkt zie ik de stress,ongeluk,argwaan en kwade gezichten. En alles is terug te halen op dit rare systeem. Goeiedag zeggen als je de trein in loopt kan niet meer. Door alle smartphones en dergelijke. Het haalt iedereen uit elkaar.
Gelukkig zie ik de het geluk weer terug op festivals zoals Ozora of Boom. Ja er is veel drugs..maar die mensen die dat gebruiken zijn 1000x meer bewuster van dit mooie leven dan vele anderen.

tja zo n grote vuurwerk show is een behoorlijke investering .
maar daar gaan ze op den duur alleen maar verlies aan leiden .
want achter dat auto's stoken zal dan toch een bepaalde sfeer hangen die men niet wil missen .
het is niet goed te keuren daar ben ik het mee eens .
maar het zijn de simpelste dingen die het kunnen doen dat word nog wel eens vergeten .
ze zouden er eerder een socioloog op af moeten sturen om eens te laten onder zoeken waar het nou precies om draait .
verder blijft er altijd een clubje over dat blijft dwars liggen .
dat blijf je altijd houden

Het zijn alleen geen auto's van andere mensen die ze in brand steken. Vaak zijn het oude auto's die ze bv bij een sloop kopen speciaal voor oud en nieuw. Ik wil niet zeggen dat ik hierdoor alles goed vind. Het is hun geld, alleen de bij komende schade is een probleem, het opruimen van de uitgebrande auto's kost geld. En het gebeurde soms zo dichtbij een aantal huizen dat deze er ook schade van hadden. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Voor de rest zou ik zeggen laat ze lekker hun gang gaan. En de vrede is snel weer gekeerd, geen haan die er meer naar kraait dan.

Back
Bovenaan