Vuurwerkhandelaar die halve gemeente liet evacueren riskeert maandenlange celstraf

reverze

VWC lid
Marnix W. (45), zaakvoerder van speelgoedwinkel Top1toys, riskeert 10 maanden cel en een boete van 1. 800 euro voor het bezit van illegaal vuurwerk. In november 2013 ontdekte de politie ruim 750 kilogram illegaal vuurwerk in verschillende garageboxen, goed om half Zelzate op te blazen. Het gemeentelijk rampenplan werd afgekondigd en 700 leerlingen van het Sint-Laureins instituut werden meteen geëvacueerd, samen met 600 buurtbewoners.

De zaakvoerder van Toys staat er tot in Nederland om bekend grote hoeveelheden vuurwerk te verkopen. In het kader van een gerechtelijk onderzoek vielen speurders in november 2013 binnen in de zaak, waar een kleine hoeveelheid illegaal vuurwerk aangetroffen werd.

Marnix W, die op dat moment al in de cel zat voor andere feiten, huurde in de buurt echter ook garageboxen die volgestouwd waren met gevaarlijk en illegaal vuurwerk, goed voor ruim 750 kilogram aan illegale explosieven.

-----------------

Bron:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151215_02022510

Kom maar op met die moraalridder reacties :)

Naja een vordelijke noodplan voor 750 kilo vindt ik iet wat overdreven.
Hele woonwijk wegvagen nouja als je enschede kijkt daar lach wel veel opgeslagen maarja de defensie stukken missen in het rapport zoals meer dingen.
God weet wat daar de lucht in vloog.
Maarja dat is het risico van het vak he.
En tevens meeste handelaren verkopen het ook door aan kleine kinders dus nouja gped dat tie gepakt is dan.
Tevens kan een c6 ofso geen kwaad als je op een boerenweiland woont.
Maar in een normale straat vindt ik het niet gepast.
Tevens brengen deze handelaren de traditie in gevaar.
Meeste geklaag is toch wel pver de enorme dreunen enof vernielinge door zware knallers.

Dus? Dat ie biseksueel is en af en toe wat coke verkoopt aan vrienden en familie is dus ook de schuld van het vuurwerk? Of wat wil je nu zeggen?

Zijn sexuele geaardheid maakt mij niet uit, wel handelde die volgens die artikelen in o.a. Cobra's 6 en 7.

Waren voornamelijk 100 shots 1,2 inch blokken dus waar hebben we het over?
kartonnetje c6 en een kartonnetje 901.
Geen shells of grote blokken dus de reacties zijn nogal overdreven.

Ik typ wat in op google en kreeg dit als resultaat.
Ik weet er verder het fijne niet van.

Kan het in het bronartikel niet terug vinden dus zou het handig zijn als je mij een bron kan leveren.

Wel staat in de door Fric aangehaalde artikelen dat de man in 2013 is opgepakt voor het opslaan van 1.000 kilogram (netto) Cobra 6 en 7.

De bron ben ikzelf, was een van de vele Nederlandse klanten toendertijd.
Had niet veel keuze, maar van alles wel veel voorraad blijkt.

Zijn sexuele geaardheid maakt mij niet uit, wel handelde die volgens die artikelen in o.a. Cobra's 6 en 7.

Heeft niks met het vuurwerk te maken, maar minderjarige jongens aanzetten tot prostitutie, minderjarige jongens aanranden en opzettelijk mensen proberen te besmetten met HIV... die mag van mij levenslang hebben hoor. :bonk:

Vuurwerk dat in België al illegaal is, het zijn dus geen simpele nitraatjes geweest.

Bovendien rekent men daar in netto kruitgewicht, niet in brutogewicht.

Ik zou er niet zo blij van worden...

Ik kan je vertellen dat de Cobra 6 wel degelijk legaal vuurwerk is in België. Cobra 6 draagt immers gewoon een CE-keurmerk. Het feit dat dit vuurwerk vaak door mensen zonder de benodigde papieren wordt gehouden maakt het nog niet illegaal of verboden.

Heeft niks met het vuurwerk te maken, maar minderjarige jongens aanzetten tot prostitutie, minderjarige jongens aanranden en opzettelijk mensen proberen te besmetten met HIV... die mag van mij levenslang hebben hoor. :bonk:

Eigelijk vele malen erger dan dat vuurwerk als we eerlijk zijn.
Laat hem maar branden in de cel.

Ik kan je vertellen dat de Cobra 6 wel degelijk legaal vuurwerk is in België. Cobra 6 draagt immers gewoon een CE-keurmerk. Het feit dat dit vuurwerk vaak door mensen zonder de benodigde papieren wordt gehouden maakt het nog niet illegaal of verboden.

Het is wel illegaal/verboden voor consumenten/particulieren.
Knallers in België mogen maar 2 gram sas bevatten.

Een persoon met papieren en opslag is dan toch geen consument?

Een consument die over de noodzakelijke papieren en opslag beschikt, blijft een consument die zich bezigt met professioneel vuurwerk. Gaat die consument vuurwerkshows opbouwen en verkopen, dan houdt ie zich op een bedrijfsmatige manier bezig als professioneel vuurwerker.

Een consument die over de noodzakelijke papieren en opslag beschikt, blijft een consument die zich bezigt met professioneel vuurwerk. Gaat die consument vuurwerkshows opbouwen en verkopen, dan houdt ie zich op een bedrijfsmatige manier bezig als professioneel vuurwerker.

Nooit te oud om wat te leren!
Hoe zit het dan in de bovenstaande zaak?
Is deze speelgoedhandelaar enkel in overtreding omdat de opslag niet deugt en hij meer heeft opgeslagen dan is toegestaan?
En wat bezigt een professionele consument dan?
Mag hij deze cobra's afsteken in België?
Want hij geeft geen shows als consument.

Back
Bovenaan