vuurwerkgewonden op nieuwjaarsdag

dennis-pyro

VWC lid
Op Nieuwjaarsdag is het op meerdere plaatsen misgegaan met illegaal cobra-vuurwerk. Vier jongens raakten gewond.

864x486.jpg

In Prinsenbeek liep een 18-jarige jongen uit Deurne zware verwondingen op aan zijn hand. Wat er precies is gebeurd, is nog onduidelijk. Na de ontploffing zocht de jongen hevig bloedend hulp bij een café in de buurt. Toen de ambulance aankwam, had de jongen al veel bloed verloren.

Op de plek van het ongeluk hebben agenten resten gezien van cobra-vuurwerk, illegaal knalvuurwerk. Hoe het nu met de jongen gaat, is niet bekend.

Lont

In Amsterdam raakte een jongen van 11 zijn hand kwijt toen hij een gevonden cobra aanstak. Het vuurwerk ontplofte direct, doordat de lont te kort was. Een 9-jarig vriendje van de jongen raakte gewond aan zijn oog.

Ook in Den Haag leidde cobra-vuurwerk ertoe dat een jongen zijn hand kwijtraakte. De 10-jarige jongen zag het vuurwerk op straat liggen en raapte het op. De cobra ontplofte in zijn hand.

Bron: http://nos.nl/artikel/2011496-vuurwerkgewonden-op-nieuwjaarsdag.html

Lekker stukje vuurwerk dan, hoor veel verhalen dat er wat fout gaat met cobra's. Zouden het immitaties zijn geweest? Not good in ieder geval. Weg die zooi

Lekker stukje vuurwerk dan, hoor veel verhalen dat er wat fout gaat met cobra's. Zouden het immitaties zijn geweest? Not good in ieder geval. Weg die zooi

heb de 31ste bijna boven de 5 x gezien dat een cobra uitging door een geknikte lont of gewoon uitging.

Resten van Cobra 6 terugvinden? Da's knap! Volgens mij blijft er alleen een blauw stukje gesmolten plastic over (de dop) ...

Wegewezen met die troep. Bij mij in de straat om 00:00 ook. Een of andere lam*** die die dingen overal naar toe gooide met z'n zatte ballen. Ik ben echt niet tegen een mooie shell of dik blok, maar die cobra's moeten echt van de markt verdwijnen. Troep dat het is, vooral de productie dit dit jaar op de markt was.

Het gaat om alle gevallen om stunten en weigeraars afsteken. Snap de ouders van die jonge kinderen ook niet. Je weet dat kinderen op die leeftijd begin januari de straten afstruinen om weigeraars te zoeken. De jaarwisseling is droog verlopen dus voor kinderen ideaal om te gaan zoeken.

Verder vind ik het belachelijk dat er mensen zijn die weigerende cobra's op straat laten slingeren. Hier in de buurt ook een salute op straat gevonden die niet was afgegaan. Uiteraard opgeraapt en weggegooid.

Wegewezen met die troep. Bij mij in de straat om 00:00 ook. Een of andere lam*** die die dingen overal naar toe gooide met z'n zatte ballen. Ik ben echt niet tegen een mooie shell of dik blok, maar die cobra's moeten echt van de markt verdwijnen. Troep dat het is, vooral de productie dit dit jaar op de markt was.

En iemand die lam van de drank is vind je normaal?

Verder vind ik het belachelijk dat er mensen zijn die weigerende cobra's op straat laten slingeren. Hier in de buurt ook een salute op straat gevonden die niet was afgegaan. Uiteraard opgeraapt en weggegooid.

Helemaal mee eens! Het mes snijdt hier natuurlijk aan twee kanten. 1) Net als 20 jaar geleden, geen weigeraars zoeken en afsteken. Punt uit. Geen excuus. 2) Als je dit soort knallers af wilt steken ga er dan verantwoordelijk mee om en laat NOOIT weigeraars rondslingeren.

Van mij mag de cobra 6 op de lijst van explosieven worden gezet. Niks minder dan pure terrorisme elke keer als die dingen worden afgestoken. Nitraten/vlinders, die knallen waren nog leuk, de schade aan je lichaam was nog te repareren, zelfs vernielingen aan objecten was nog OK. maar deze troep, gewoon pure bommen zoals de media al jaren zeggen. *** producten die niet verkocht zouden moeten worden. Aan wie dan ook.

Wel zorgwekkend dat kinderen dit blijven doen. Waar zijn de ouders in dit verhaal? Waar is t gezonde verstand van die kinderen? Ik snap niet hoe dit kan gebeuren.

Hier gingen ze gewoon netjes af. Geen 1 weigerde .
wegzetten aansteken en weglopen..... kan niet mis gaan toch?

En als hij weigerd effe laten liggen en later verwijderen.

Nee hoor, dat zie je mij ook niet zeggen?
Vanwaar die aanval?

Omdat het van de zotte is dat iemand met drank op vuurwerk afsteekt. Hierbij maakt het niet uit of het legaal of illegaal is. Beide levert een groot risico op voor hem en omstanders.

Ikzelf ruim altijd weigeraars op helaas doet dat niet iedereen zeker niet als je dronken bent. Dat moeten ze veel harder aanpakken, alcohol daar gebeuren veel ongelukken door. Waarschijnlijk had de man hem wel opgeruimd als die nuchter was.

Dit betreft hoogstwaarschijnlijk de imitatie Cobra6 2G uit Duitsland, waar we al vaker een nieuwsbericht over gehad hebben. Deze hadden wij vorig jaar ook, en de lont is van erg slechte kwaliteit. Zitten veel knikken in de lont waardoor die vaak uit gaat. Bij ons gingen er vorig jaar ook 2 niet af. De verantwoordelijkheid ligt hier bij de fabrikant, die zich rot moet schamen dat die dit soort troep op de markt brengt. De echte Cobra's van Di Blasio Elio uit Italië hebben dit soort problemen niet, en gaan ALTIJD af

Back
Bovenaan