'Vuurwerkbom was afrekening'

Mauser

VWC lid
ANP-17429475.jpg.crop_display.jpg

De aanslag met een vuurwerkbom op een woning in de Nieuwegeinse wijk Doorslag tijdens oudjaarsavond, was een afrekening. Dat stellen buurtbewoners van het getroffen stel vandaag in het AD/UN.

Rond half zeven op oudejaarsavond werd een groot stuk vuurwerk in de tuin van het echtpaar Henk (65) en Hetty (58) de Jong gegooid. "Ik riep tegen mijn vrouw dat ze moest wegduiken", zegt De Jong in de krant.

Door de enorme explosie die volgde, werd het raam van 2,5 bij drie meter uit de sponning geblazen en vlogen glassplinters door de kamer. "Als ik mijn vrouw niet gewaarschuwd had, was ze er misschien niet meer geweest", jammert De Jong.

Toch gaat de man niet geheel vrijuit, zo stelt een buurtbewoner. "Wat gebeurd is, is nooit goed te praten", zegt deze in het dagblad. "Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat De Jong het ook wel een beetje over zichzelf heeft afgeroepen. Het is een afrekening."

Het stel heeft het volgens de buren namelijk al langere tijd aan de stok met een groep hangjongeren die zich ophield bij de cafetaria en supermarkt pal tegenover het huis van De Jong. De familie De Jong ergerde zich rot aan de overlast en regelmatig kwam het tot aanvaringen.

De politie bevestigt dat er problemen spelen tussen de familie en het straattuig. Daarbij zijn in het verleden ook bedreigingen geuit en zelfs klappen gevallen.

Bron

Ohja, dus als je overlast ervaart, hier diverse meldingen van maakt, tot een handgemeen komt en de politie er niks aan doet, dan is er sprake van een afrekening omdat hij het er zelf naar maakte. Mooi land toch he, Nederland.

Waarom ramt de politie die overlastgevers gewoon niet met wat knuppels naar de grond. Paar weken de cel in, en weer vrijuit. Doen ze het nog een keer, jaartje de bajes in, dan nog een keer? 3 strike out.

Waarom ramt de politie die overlastgevers gewoon niet met wat knuppels naar de grond.

Omdat Nederlandse agenten vaak bang zijn voor alles en iedereen..
In mijn werk heb ik dagelijks met Politie te maken, en zelfs bij mij komen ze niet op tijd! leuk als je iemand ligt te reanimeren.. aanspreken doen ze evenmin, roep gewoon een omstander en klaar.. nee gaan ze mij opdrachten geven terwijl hun met zijn twee-en staan te kijken hoe ik iemand probeer te redden, hulp is niet overbodig? ik word ook moe na borstcompressies..

Verder denken ze vaak dat ze dit kunnen oplossen door te praten, ik geef ze daar wel gelijk in maar met de jeugd van tegenwoordig valt heel moeilijk te praten omdat ze kunnen doen en laten wat ze willen, want paps en mams sturen hun kind de straat op, om zo zelf plezier te maken...

Toch gaat de man niet geheel vrijuit, zo stelt een buurtbewoner. "Wat gebeurd is, is nooit goed te praten", zegt deze in het dagblad. "Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat De Jong het ook wel een beetje over zichzelf heeft afgeroepen. Het is een afrekening."

Het stel heeft het volgens de buren namelijk al langere tijd aan de stok met een groep hangjongeren die zich ophield bij de cafetaria en supermarkt pal tegenover het huis van De Jong. De familie De Jong ergerde zich rot aan de overlast en regelmatig kwam het tot aanvaringen.

Dit zijn dan je buren, van zulk soort uitspraken ga je toch over je nek. het zegt in ieder geval meer over de buren dan over fam de Jong.

Back
Bovenaan