Vuurwerk vrije zone Hilversum kost 25.000...

Pettemans

VWC lid
De vuurwerkvrijezone die Hilversum wil gaan realiseren kost de gemeente zo’n 25.000 euro.

Van dat geld zullen vier beveiligers worden betaald, die dag en nacht het gebied bewaken. Andere kosten zitten in een professionele vuurwerkshow, die het particuliere geknetter moet doen vergeten.

Burgemeester Broertjes schrijft in een brief aan de gemeenteraad van Hilversum niet te snappen waarom er zoveel commotie in de gemeente is ontstaan vanwege het plan, meldt het ANP. Broertjes kiest voor een dergelijke zone, nadat er de afgelopen jaren meerdere ongelukken met vuurwerk te betreuren waren in zijn gemeente.

Ouders van minderjarigen die regelmatig overlast veroorzaken op straat, krijgen een brief. Wie zich toch misdraagt wordt meteen streng aangepakt.

PowNed.tv

Uitgebreidere stuk...telegraaf..

ma 17 nov 2014, 17:23
|

Vuurwerkverbod kost Hilversum 25.000 euro
HILVERSUM -

Het instellen van een vuurwerkvrije zone in het centrum van Hilversum kost die gemeente naar verwachting 25.000 euro. Dat geld is nodig voor het inhuren van vier extra beveiligers, die dag en nacht rondlopen in het gebied. Ook besteedt Hilversum geld aan een vuurwerkshow, die het afsteken van pijlen door particulieren in het centrum moet vervangen.

Dat schrijft burgemeester Pieter Broertjes van Hilversum maandag in een brief aan de raad. Broertjes zegt „bevreemd” te zijn dat er zo veel commotie in zijn gemeente is ontstaan, nadat het vuurwerkverbod vorige week werd gepubliceerd in de gemeentelijke mededelingen.

Volgens Broertjes gaat het ministerie van Veiligheid de ervaringen in Hilversum gebruiken voor het vuurwerkbeleid volgend jaar. Er is ook een aantal gemeenten dat een vuurwerkvrije zone wil instellen. „We trekken op in een kordon”, aldus Broertjes. De burgemeester besloot tot zijn vuurwerkverbod, nadat er een paar jaar achter elkaar grote vuurwerkincidenten in Hilversum waren.

De politie zal extra mensen inzetten om het afsteekverbod te handhaven. De gemeente huurt een bedrijf in dat de weken voor de jaarwisseling en tijdens oud en nieuw gaat surveilleren bij kwetsbare objecten en gebouwen, zoals scholen. Politie en gemeente sturen waarschuwingsbrieven aan iedereen die eerder overlast heeft veroorzaakt met vuurwerk. Ook ouders van tieners die regelmatig overlast veroorzaken op straat, krijgen een brief. Wie toch iets probeert, wordt meteen en streng aangepakt.

De vuurwerkvrije zone is mogelijk de opmaat naar een algeheel vuurwerkverbod in Hilversum. Dat heeft de voorkeur van Broertjes

Burgemeester Broertjes schrijft in een brief aan de gemeenteraad van Hilversum niet te snappen waarom er zoveel commotie in de gemeente is ontstaan vanwege het plan, meldt het ANP. Broertjes kiest voor een dergelijke zone, nadat er de afgelopen jaren meerdere ongelukken met vuurwerk te betreuren waren in zijn gemeente.

En die ongelukken zijn alleen in het centrum gebeurd ?

Zo niet dan gebruikt hij wel een rare reden om het centrum vuurwerkvrij te krijgen :shocked:

Die show zal niet zoveel voorstellen met zo'n (relatief) beperkt budget. Ik ben daarnaast benieuwd hoeveel bezopen mensen daar met de auto heen gaan en in de menigte toch zwaar vuurwerk afsteken.

Wat een grap!

Hoeveel schade had Hilversum in 2013?

10.000?

gevonden: 43.000 maar als je een verbod instelt. Een totaal verbod dan is dat dus niet te betalen

Van dat geld zullen vier beveiligers worden betaald, die dag en nacht het gebied bewaken. Andere kosten zitten in een professionele vuurwerkshow, die het particuliere geknetter moet doen vergeten

Dit stukje moet haast wel geschreven zijn door een persoon die een schurfthekel heeft aan vuurwerk. Uit deze zin kun je dat overduidelijk opmaken.
Ik wens burgemeester Broertjes veel succes met het handhaven hiervan. Stiekem mag ik leiden dat de pleuris uitbreekt.
En men massaal gaat lopen stoken daar.

Niemand die dit leest? "Volgens Broertjes gaat het ministerie van Veiligheid de ervaringen in Hilversum gebruiken voor het vuurwerkbeleid volgend jaar"

Dat baart mij meer zorgen, ik zou zeggen gewoon knallen. Die 4 mensen kunnen toch niet alles handhaven. Laat maar eens één persoon een hele groep aanspreken, laat staan er iets tegen doen. Lukt ze helemaal niet. Maar wanneer er naar geluisterd wordt, tja.. dan is het hek van de dam.

25.000 euro voor 4 personen is een duur geintje als je het mij vraagt .
oke dit bedrag is met vuurwerkshow in begrepen natuurlijk .
dan zal het meeste geld op gaan naar die 4 stadswachten .
eens kijken wat het hem oplevert .
ik hoop dat dit tot een groot fiasco uit draait

weet je ik denk dat alles zijn climax heeft .
maar waar en wanneer komt dat binnen deze discussie .
wat zou er gebeuren als dit hele gedoe over zijn climax heen is .

En die ongelukken zijn alleen in het centrum gebeurd ?

Zo niet dan gebruikt hij wel een rare reden om het centrum vuurwerkvrij te krijgen :shocked:

Ongelukken waren precies buiten dit gebied.
In het gebied waar een verbod komt, was geen enkele klacht gekomen vorig jaar, aldus een Hilversumse gemeente partij...
In de Hilversumse Meent waren juist veel klachten, daar wordt geen enkele aandacht aan geschonken.

Ik ga er vanuit dat dit een complete chaos wordt. 4 bewakertjes zetten op het centrum van een stad? Hoe hard wil je mensen uitdagen? Laat ze dit landelijk maar gebruiken hoor, kan me bijna niet voorstellen dat dit goed afloopt voor die Broertjes! En sowieso, 25.000 euro... kan Hilversum dat niet beter uitgeven aan dingen die een toegevoegte waarde zijn voor de stad in plaats van iets wat maar een dag en een nacht in het jaar is? Wat een onzin zeg...!

Wat ik raar vind is dat deze meneer zelf een hekel heeft aan vuurwerk en dat dus wil opdringen aan de hele stad.
Wat mij betreft heel erg asociaal.
Ik zie het als zo'n arno bonte figuur die iets moet aangrijpen om zich hard voor te maken en daarmee dus in de media/aandacht terecht komt. En maar hopen dat hij straks ergens het verschil in kan maken, heeft die toch nog wat bereikt in ze leven.

Uitgebreidere stuk...telegraaf..

ma 17 nov 2014, 17:23
|

Vuurwerkverbod kost Hilversum 25.000 euro
HILVERSUM -

Het instellen van een vuurwerkvrije zone in het centrum van Hilversum kost die gemeente naar verwachting 25.000 euro. Dat geld is nodig voor het inhuren van vier extra beveiligers, die dag en nacht rondlopen in het gebied. Ook besteedt Hilversum geld aan een vuurwerkshow, die het afsteken van pijlen door particulieren in het centrum moet vervangen.

Dat schrijft burgemeester Pieter Broertjes van Hilversum maandag in een brief aan de raad. Broertjes zegt „bevreemd” te zijn dat er zo veel commotie in zijn gemeente is ontstaan, nadat het vuurwerkverbod vorige week werd gepubliceerd in de gemeentelijke mededelingen.

Volgens Broertjes gaat het ministerie van Veiligheid de ervaringen in Hilversum gebruiken voor het vuurwerkbeleid volgend jaar. Er is ook een aantal gemeenten dat een vuurwerkvrije zone wil instellen. „We trekken op in een kordon”, aldus Broertjes. De burgemeester besloot tot zijn vuurwerkverbod, nadat er een paar jaar achter elkaar grote vuurwerkincidenten in Hilversum waren.

De politie zal extra mensen inzetten om het afsteekverbod te handhaven. De gemeente huurt een bedrijf in dat de weken voor de jaarwisseling en tijdens oud en nieuw gaat surveilleren bij kwetsbare objecten en gebouwen, zoals scholen. Politie en gemeente sturen waarschuwingsbrieven aan iedereen die eerder overlast heeft veroorzaakt met vuurwerk. Ook ouders van tieners die regelmatig overlast veroorzaken op straat, krijgen een brief. Wie toch iets probeert, wordt meteen en streng aangepakt.

De vuurwerkvrije zone is mogelijk de opmaat naar een algeheel vuurwerkverbod in Hilversum. Dat heeft de voorkeur van Broertjes

Er was overleg toegezegd maar deze figuur besliste toch om een verbod er door te duwen én nog is dit figuur niet bij machte om te begrijpen waarom er zoveel commotie is?

De weken voorafgaand en de dag van de jaarwisseling zelf voortdurend beroep doen op de diensten vaneen veiligheidsbedrijf, door te surveilleren in de buurt van scholen en gebouwen gaat ze heel veeeeeel geld kosten, dat redt je lang niet met 25000euro.

Jammer dat ik niet in Hilversum woon,zeker met het stukje tekst dat het een maatstaaf gaat worden voor de regels volgend jaar. Maar voor de mensen die er wel wonnen jullie weten wat je moet doen. :D
En straks met de gemeenteraadsverkiezingen PVV stemmen jongens is dit soort gezeik afgelopen als ze de meerderheid krijgen in Hilversum,die gaan echt geen 25.000 over de balk smijten voor zo iets. Zijn zowiezo voor vuurwerk,zij zien het wel als een traditie.

Niemand die dit leest? "Volgens Broertjes gaat het ministerie van Veiligheid de ervaringen in Hilversum gebruiken voor het vuurwerkbeleid volgend jaar"

Dat baart mij meer zorgen, ik zou zeggen gewoon knallen. Die 4 mensen kunnen toch niet alles handhaven. Laat maar eens één persoon een hele groep aanspreken, laat staan er iets tegen doen. Lukt ze helemaal niet. Maar wanneer er naar geluisterd wordt, tja.. dan is het hek van de dam.

Juist daarom rellen in het centrum van Hilversum. Dan weten ze in elk geval dat het volgend jaar niet de manier is om "harder en strenger" te worden want dat werkt averechts. Als ze allemaap poeslief luisteren dan spreken ze over een succes en dan zal het uitgerold worden over heel Nederland

Back
Bovenaan