Vuurwerk ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De mogelijkheid is om je bestelling af te halen tijdens de laatste 3 dagen van het jaar (met uitzondering als er een zondag tussen zit), dus tijdens de officiële verkoopdagen. Wanneer heb jij het liefst je vuurwerk binnen? En als je al besteld heb: wanneer kun jij je vuurwerk ophalen?

Normaliter altijd meteen de eerste mogelijkheid. Maar denk er nu toch aan, door de 'stress' die het sinds een aantal jaren met zich meebrengt (25 kilo) om het dit jaar op oudjaar pas op te halen.

Ik doe het dit jaar rustig aan, twee ritten op de 29e, genoeg tijd er tussen en op de 30e ook nog een dagje richting de oosterburen.

Totdat ze een keer genaaid worden, zie Pronk vuurwerk in Noord Holland. En 2 jaar terug een Outlet in het noorden.

Ik haalde het normaal altijd zo vroeg mogelijk, 28e als het kon. Dit ivm projecten. Die zijn er nauwelijks meer, dus 30 of 31 vind ik ook wel best.
Het is dat je met veel freakshops 'verplicht' wordt om op niet-reguliere tien op te halen... Voor mij hoeft dat nachtbraken of 'early birden' niet per se.

Zo snel mogelijk natuurlijk. Ik vind het heerlijk om de 29e al vroeg op pad te gaan, heerlijk ontspannen rijden in het donker, muziekje aan, rustig op de weg. Genieten!

Totdat ze een keer genaaid worden, zie Pronk vuurwerk in Noord Holland. En 2 jaar terug een Outlet in het noorden.

Ik haalde het normaal altijd zo vroeg mogelijk, 28e als het kon. Dit ivm projecten. Die zijn er nauwelijks meer, dus 30 of 31 vind ik ook wel best.
Het is dat je met veel freakshops 'verplicht' wordt om op niet-reguliere tien op te halen... Voor mij hoeft dat nachtbraken of 'early birden' niet per se.

Ja had vorig jaar bij pronk besteld en kwam op 51 kilo? Moest echt met 3 man komen van ze.. ik hoop dat het meevalt want ik heb bij 1 winkel al rond de ... kilo besteld

Laatst bewerkt:
ja heb ik dus ook, maar is het ook zo dat de desbetreffende winkel niet meer meegeeft dan 25kg?

Gewoon meerdere keren in en uit lopen. Juridisch opgelost! :D Zelfde principe als max. 6 dezelfde aanbiedingen die in de supermarkt soms worden gehanteerd. Hoe je het thuis doet is hun pakkie-aan niet!

Hier altijd de eerste verkoopdag het meeste!

Het allerliefste had ik het gewoon het hele jaar door willen kunnen ophalen maar helaas laten de regels dat niet toe. Binnen de regels blijft dan de 1e verkoopdag zo vroeg mogelijk over en dat gebeurt dan ook altijd. Voor de sfeer is dit ook alleen maar goed want dan leef je er echt naar toe en word het een mooi moment. Als je het hele jaar door zou kunnen halen maakt het wel makkelijker maar de sfeer is ver te zoeken.

Comfort en plezier gaan niet altijd hand in hand.

De 29ste op niet de meest ideale tijdstippen. De route is na het doorschuiven van een bestelling behoorlijk bepaald, echter sluitende tijden van de andere winkels er niet zo mooi op aan. Het word een dagtaak. En ik kijk er naar uit. Idealiter zou er een goede freakshop om de hoek zitten en dan de 29ste met een kruiwagen op en neer lopen om de kerstkilo's een beetje te compenseren.

Ik verdeel wat kleine bestellingen lekker over meerdere winkels en ga dan lekker de winkels langs om sfeer te proeven. Heerlijk dagje is dat altijd!

Laatste jaren stad en land afgereisd en veel tijd in gestoken,dit jaar (helaas) na werktijd wat ophalen verspreid over de dagen, want alleen de 31ste vrij met heel erg veel bombarie. Dus elke avond een shop!

Deze topic is om te watertanden. Geen stress lekker rijden waar bestellingen verspreid liggen over 3 winkels. Feest op 29 december keihard top 2000 aan en gratis eten en een gezellig praatje bij deze winkels. Maar 29 december zo vroeg mogelijk wil ik het vuurwerk hebben opgehaald.

Heb nog de traditie 30 december beetje los kopen aan producten die ik nog mis.

1e dag alle winkeliers in de buurt en op dag 2 verre trip richting het Oosten voor de laatste spullen.

Laatste jaren stad en land afgereisd en veel tijd in gestoken,dit jaar (helaas) na werktijd wat ophalen verspreid over de dagen, want alleen de 31ste vrij met heel erg veel bombarie. Dus elke avond een shop!

Aj, dat is zuur zeg. Dat lijkt me wel een beetje de sfeer te verpesten?

Vuurwerk ophalen is minstens zo mooi als het afsteken de 31ste. Hier wil ik gewoon drie dagen van genieten.

Ik geniet altijd enorm van de eerste ophaaldag! Ik ga altijd alleen, en geniet hier intens van. In de auto, mijn Spotify-afspeellijst '29 december' aan en volgas langs diverse shops. Echt een geweldige dag voor mij.

Vuurwerk ophalen is minstens zo mooi als het afsteken de 31ste. Hier wil ik gewoon drie dagen van genieten.

Inderdaad! De ophaaldagen zijn een groot deel van het feest dat O&N heet. Ik kan natuurlijk een beetje in de buurt shoppen, wel zo efficiënt. Maar ik vind het gewoon heerlijk om 's ochtends vroeg de auto in te stappen, in wat uithoeken van het land en daarbuiten te belanden en de boel vol te laden met vuurwerk. Drie dagen vol aan de gang dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan