Vuurwerk ook in Baarn ter discussie

Vuurwerk ook in Baarn ter discussie
Gepubliceerd op 24 januari 12, 17:20
,,Dit jaar 21 ogen blind door vuurwerk! Hilversum overweegt vuurwerkverbod. Hoe denkt Baarn hier over?" twittert Baarns CDA-raadslid Rik van Hardeveld. ,,Denk dat je GroenLinks en CU aan je zijde vindt. Poging wagen?" reageert ChristenUnie-voorman André van Roshum.

,,Ik ben geschrokken dat er 200 vuurwerkongevallen waren dit jaar in Nederland, en dat dan wordt gezegd dat dat aantal wel meevalt. Volgens mij valt dit helemaal niet mee" vertelt Van Hardeveld. Met de plannen van GroenLinks-Hilversum, dat een verbod wil invoeren, in zijn achterhoofd zwengelt hij de discussie aan. ,,Het is helemaal niet zo gek om over alternatieven voor zelf vuurwerk afsteken na te denken. Ik wilde eens kijken wat mensen daar van vinden."
ChristenUnie-raadslid André van Roshum noemt vuurwerkverbod een ’sterk woord’, maar ziet wel iets in het plan dat de gemeente zelf vuurwerk gaat afsteken tijdens oudejaarsnacht. ,,Op die manier bied je een alternatief, waardoor mensen zelf minder vuurwerk gaan afsteken en de kans op ongevallen verminderd. Dat idee is zeker een discussie waard."
GroenLinks-fractievoorzitter Wim Genuit ziet ook wel iets in een voorstel om het afsteken van vuurwerk te beperken. ,,We kunnen met een verbod op vuurwerk de veiligheids- en milieuproblemen ondervangen die het met zich meebrengt. Laten we gewoon met z’n allen naar mooi vuurwerk kijken dat de gemeente afsteekt."
Frans Luiten, fractievoorzitter van de VVD, ziet daarentegen helemaal niks in maatregelen om vuurwerkgebruik tegen te gaan. ,,Ik vind het betutteling van de eerste plank. De hele discussie is zinloos. We zitten in een tijd dat we overal op bezuinigen en dan zou de gemeente opeens wel geld uit moeten gaan geven aan een vuurwerkshow?"

http://www.gooieneemlander.nl/nieuw...29783.ece/Vuurwerk-ook-in-Baarn-ter-discussie

Wat een na-apers van elkaar. 210 slachtoffers van de miljoenen personen die afsteken is zeer weinig. Wil je minder gewonden dan moeten mensen gewoon beter met vuurwerk omgaan.

Denk dat een betere titel is CDA lid Baarn denkt aan vuurwerkverbod. CDA-CU-GL hebben in Baarn 5 van de 19 raadszetels en denk dat je daarom niet meteen kan spreken van een sterke overweging door de gemeente Baarn om vuurwerk te verbieden.

Back
Bovenaan