Vuurwerk in het nieuws bij RTL (ontbijtnieuws)

Jeko

VWC lid
Regelmatig kijk ik naar het Ontbijtnieuws 's morgens voor dat ik naar school vertrek. In de afgelopen maand heb ik al twee keer een bericht/item over vuurwerk daarin gezien.

Een poosje terug ging het bericht over de vele vuurwerkimporteurs die er ook voor zorgen dat er illegaal vuurwerk ons land binnen komt. De boodschap van het bericht was dat 'we' (wij als vuurwerkbranche) een beter imago proberen te creëren en dat je dat niet echt stimuleert door als importeur van legaal vuurwerk ook illegaal vuurwerk te importeren, wat vervolgens via de achterdeur wordt verkocht. Een terecht bericht dus, al doet het voor alsnog niet veel goeds voor ons imago.

Vanmorgen was er een item over een grootschalige controle van de vliegende brigade vuurwerk van het Politie corps nederland. Er was een grote controle op de snelweg die van Duitsland naar Nederland loopt. De hele actie leverde slechts 1 zakje strijkers op. Opzich positief nieuws dus en tevens een waarschuwing om gewoon geen illegaal vuurwerk te kopen...

Opzich zijn deze berichten niet negatief, al kan dat soms wel zo over komen. Ik kan dit soort items in elk geval meer waarderen dan overdreven sensatie verhalen uit de krant :)

Vermeld hier meer berichten die je tegen komt op televisie (in het nieuws) over vuurwerk.

Hebben we daar niet een mooi subforum voor Jeroen waar we alle nieuws berichten uit kranten, tv en radio in Posten? Of begrijp ik nu je topic niet helemaal goed? :)

Ja natuurlijk maar ik wil graag ook wat extra aandacht voor wat er op TV gezegd wordt. Hier kun je niet altijd iets over vinden (lees: kopieren) van andere (nieuws)websites dus ik wilde daar in dit topic wat aandacht aan geven :wink:

Een nieuwsbericht tijdens het ontbijtnieuws op RTL is vele malen anders van een bericht in de krant. Ik denk dat men zo'n item op TV meer serieus neemt, zeker wanneer NOS of RTL dat uitzend.

Overigens staat het item van de grote vuurwerk controle wel online, dat wordt in dit topic besproken :)

Vanavond was (en is, met herhalingen) bij de regionale zender TV Gelderland een item in het nieuws. Het was een van de laatste items. Het ging over de demo van Tomcat in Tiel van gisteravond. Er werden wat omstanders geinterviewd (waaronder een forumlid :p) en je zag wat leuke beelden van het vuurwerk. Het was in elk geval een positief stukje, waar niets op viel aan te merken!

Back
Bovenaan