Vuurwerk blaast raam uit woning

Louis

VWC lid
Vuurwerk blaast raam uit woning
06-9-2010
Hellevoetsluis - In de Hellevoetse woonwijk de Kooistee werden zondagavond gezinnen opgeschrikt door een luide knal. De brandweer die polshoogte ging nemen kwam op de Dierenriem uit. Daar bleek vuurwerk regen een voorruit van een woning te zijn ontploft.

Er raakte niemand gewond. De voorruit is vernield door het vuurwerk. De politie is een onderzoek gestart naar de daders.

http://www.mediatv.nl/nieuws/4868/Vuurwerk_blaast_raam_uit_woning.html

Weer een lekker stuk vandalisme met wederom een negatieve klank aan het adres van vuurwerk. Het is zo te zien een beste klap geweest als ik de foto's goed bekijk, niet alleen de voorruit, maar ook het ruitje naast de voordeur ligt eruit.
Mag hopen dat ze de dader(s) een flinke dauw geven als ze ze te pakken krijgen.

Op zich gaat dit al heel snel als je knalvuurwerk tegen de ruit plakt...maar desalniettemin mogen ze van mij deze onverlaten in de kraag grijpen!
Dit hoor je gewoon niet te doen met vuurwerk....de mensen zullen zich een ongeluk hebben geschrokken ...

Ja, de media blijft maar een bot stukje gereedschap voor berichtgeving. Op de een of andere manier is het erg populair om de nadruk te leggen op het gebruikte middel als er vuurwerk is gebruikt. Ik heb tenminste nog nooit gelezen;"Baksteen slaat ruit aan diggelen!", nee dan zou er eerder een kop staan als;"Vandalen vernielen ruit". De baksteen is dan ondergeschikt aan de berichtgeving.

Maar goed, ik ben er inmiddels al lang achter dat je hier weinig aan veranderd. Mensen willen het ook graag zo lezen. En in dat licht is deze kop nog mild. Ze hadden ook;"Aanslag met nitraatbom!" kunnen schrijven, maar da's weer een andere uiterste.

En dan over het bericht zelf; triest natuurlijk. Ik denk dat geen enkel weldenkend mens begrip kan opbrengen voor het zinloos vernielen van andermans spullen. Er zal wel een verhaal achter schuilen, want het lijkt me heel bizar als iemand dit "voor de grap" bij een willekeurig huis doet.

Cameo

Back
Bovenaan