Vuurwerk afgeschaft?

Nou dan gaan we toch en tanken en boodschappen doen en vuurwerk kopen in het buitenland

O ja en die roos kan die ook in zijn spreekwoordelijke .... douwen.

PvdA, een van de gevaarlijkste krachten die NL bedreigen sinds WO2, laat ik het zo zeggen; was oudjaar vuurwerk maar een islamitische traditie, dan was er niets te vrezen bij de PvdA.

PvdA, een van de gevaarlijkste krachten die NL bedreigen sinds WO2, laat ik het zo zeggen; was oudjaar vuurwerk maar een islamitische traditie, dan was er niets te vrezen bij de PvdA.
Precies als het een islamitische traditie was zouden ze niets doen want "dat hoort nou eenmaal bij hun cultuur en daar moeten we niets aan veranderen" en onze cultuur en tradities wel steeds verder inperken:mad:

Er is niks en niemand die mij mijn traditie afneemt!
Geen samson , geen groen links , niemand!
Lekker schijt aan al die kakkerlakken die zich opeens uitspreken over een georganiseerde vuurwerkshow op de 31e van december, of het afschaffen van consumentenvuurwerk. wat nooit gaat gebeuren omdat ze dat simpelweg niet tegenhouden.
Ik zie het al voor me . 31 december de politie op pad met 20 man per gemeente om 2000 stokers op te pakken voor het afsteken van vuurwerk . amehoela!

Als je morgen in de krant leest: "Hoofdkantoor PvdA afgebrand", ik was het niet :rolleyes:

Maar even serieus... Ze moeten echt een keer ophouden met dat gezeik over consumentenvuurwerk. Het is gewoon een traditie en voor sommige mensen (de mensen op dit forum bijvoorbeeld) meer dan dat. Misschien een idee om auto's ook maar af te schaffen dan? Er gaan tenslotte elk jaar weer heel veel mensen dood in het verkeer.

Ik denk dat het allemaal wel wat mee zal vallen.
Er zit een te groot economisch belang achter. De kleine ondernemer die zijn hoofd boven water houd door vuurwerk te verkopen (omzet in 3 dagen wat gelijk is aan een jaaromzet?!). De transport sector wordt getroffen. De schatkist wordt getroffen. Qua dat komt het er al niet door. Wil de overheid wil vast niet al die faillissementen op hun naam willen hebben.
Komt het er wel door, dan doet zich er een probleem voor. Meer dan 400 gemeenten in Nederland, circa 50 (of meer of minder, maar dat weet één van jullie wel) bedrijven in Nederland die bevoegd zijn om een vuurwerkshow te geven. Kortom dat gaat al niet lukken. Maar ook de dorpsbelangen gaan voor een show... Dan gaat het al helemaal niet lukken.
Dus meneer Samson, eerst na denken en dan roepen!!!

Snap dit stukje eerlijk gezegd niet. Wat kan ik hier nou uit ophalen?

Dat de PvdA goedkoop stemmen wil scoren in Amsterdam.
Kijk, het is crisis. Crisis is niets meer dan een ander woord voor conflict. In het verleden is er in een conflict al eens een stad verwoest door bommen. Dat dreunt nog na. Daar profiteren sommige politici van. Zo ook Samson.

Samson woont nog steeds in Amsterdam en hij probeert daar gewoon zijn eigen belangen te behartigen. Samson is gewoon bang dat zijn hebben en houwen daar naar de kl0te gaat. Standaardverhaal joh met dat soort gasten.

Gewoon om lachen.

Natuurlijk wordt er op zo'n congres tegen gestemd, dat is niet meer dan logisch.

Nederland is oud en zuur aan het worden, en de mate daarvan kan je met een liniaal gelijk trekken aan het ouder worden van de bevolking, de vergrijzing. Eerst het alcoholverbod, dan de muziek zachter en nu het vuurwerk; een bloemlezing van wat maatregelen die zijn voorgesteld het afgelopen half jaar.
De reden dat deze plannen überhaupt ter sprake komen ligt bij de jonge groep van de bevolking. Wij hebben het idee: och die politiek, het zal allemaal wel. Terwijl de ouderen dit meer zien als een hobby. Die gaan naar de congressen toe en lekker, sorry even respectloos, zeiken over alles en nog wat. De gemiddelde leeftijd zou ik dan ook graag willen weten van zo'n congres en het verbaasd me niks als dat 55+ is.

Maar wat dat betreft zou ik hopen op 2 partijen die het nog kunnen redden. VVD en D66. De rest zijn sensatiezoekers en kontkussers van de ouderen. Het wordt tijd dat er eens een partij op staat die de jongere generatie (30-) beschermt en echt helpt.

Back
Bovenaan