Vurige Maandagen, 9-16-23-30 juli + 6,13 augustus 2012

FireDragon

VWC lid
Toerisme Oostende organiseert dit jaar voor de vierde maal het Belgisch Kampioenschap Vuurwerk tijdens de Vurige Maandagen.

Acht Belgische vuurwerkmakers strijden om de titel. Een garantie voor spetterend vuurwerk! Een professionele jury kiest de eerste, tweede en derde plaats, het publiek kiest een publiekswinnaar.

Het vuurwerk wordt telkens afgeschoten van op het Groot Strand tussen het Kursaal en de Venetiaanse Gaanderijen, behalve op 15 augustus, dan wordt het vuurwerk afgeschoten op het strand ter hoogte van het Strandplein Mariakerke.

Wanneer? op : 9, 16, 23, 30 juli en op 6 en 13 augustus 2012 om 23:00
Waar? Groot Strand, 8400 Oostende
Tramhalte? Oostende Marie-Joséplein

Line-Up:
9 juli: Vuurwerk door A&T Magic Shop (Brussel)
16 juli: Vuurwerk door L’Etincelle (Huy)
23 juli: Vuurwerk door T&T Fireworks (Lummen)
30 juli: ?
6 augustus: Vuurwerk door 1000 Bommen en Kometen (Ekeren) DBK
13 augustus: Vuurwerk door HC Pyrotechnics (Borsbeek)

Bron

Laatst bewerkt:
In het algemeen weet je bij een kampioenschap pas wie de beste is na afloop van het kampioenschap -__-'

Geen van de bedrijven vind ik er erg uitspringen; merendeel ken ik niet eens. HC Pyrotechnics heeft dan misschien nog wel de meeste potentie op papier?

Ik zet m'n geld op HC Pyrotechnics, die kunnen een prima show schieten! DBK schiet vaak net iets te traag/leeg, maar hebben wel de meest fantastische producten in het assortiment!

Verwacht er ook niet al te veel van, de budgetten zijn niet heel erg hoog daar ;)

Laatst bewerkt:
Als ik het goed heb onthouden is het budget € 5000,- in de BTW ( 21% ).
Daar moet je dus je mensen en materiaal van betalen.

Als ik het goed heb onthouden is het budget € 5000,- in de BTW ( 21% ).
Daar moet je dus je mensen en materiaal van betalen.

Meestal worden de mensen op vrijwillige basis ingezet bij dit soort shows, festivals zijn immers niet om geld aan te verdienen.. het zal eerder geld kosten dan dat het iets opbrengt!

Eticelle heeft afgelopen maandag trouwens een prachtig vuurwerk neergezet met veel europese spullen o,a, van Ricasa en best wel wat singel shots!

Afgelopen maandag was het niks bijzonders. Eigenlijk heel slecht. Duidelijk een kartonnetje shells, de hele tijd dezelfde. Continue cakes en weinig speciaals.
Behalve in de finale, daar zag ik pas een paar echt speciale shells tussendoor komen.

Ben benieuwd hoe de show van vanavond eruit gaat zien!:) DBK moet schieten en ze hadden wel leuke dingen in petto!

Vuurwerk Oostende - Vurige maandagen 2012 - DBK Fireworks

Vuurwerk Oostende - Vurige maandagen 2012 - DBK Fireworks

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Gepubliceerd op 7 aug 2012

Het Belgisch Kampioenschap Vuurwerk de Vurige Maandagen deelnemer: DBK Fireworks - Geschoten gesynchroniseerd op muziek

Geupload en gefilmd door: Pyroworldwebsite

Back
Bovenaan