Vragen van de buren/straat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Krijgen jullie ook vaak de vraag van mensen bij jou uit de buurt of je dit jaar weer thuis bent en zoja of je weer een showjte schiet?
Laat het ons hier weten welke vragen jij krijgt van je buren.

Ieder jaar krijg ik de standaard vraag of ik o&n thuis vier. Alleen dit jaar waren de eersten al in mei die kwamen vragen wat mijn plannen zijn 31 december.

Ieder jaar weer tig keer dezelfde vraag: Hoeveel geef je eraan uit? Standaard antwoord: Dat gaat je geen reet aan!

Ik vierde het bij familie, die achteraf de complimenten kregen van mensen verderop uit de straat, die genoten hadden van het vuurwerk.

Krijg niet alleen reacties uit de straat, ook vanuit de wijk: ‘ging weer goed los bij jullie in de straat!’. Aangezien ik meerdere mensen in de straat heb wonen die nogal van vuurwerk houden is het voor ons geen moeite om de straat elk jaar weer op de kaart te zetten:D

De “hoeveel heeft dat nou gekost?” vraag komt jammer genoeg het vaakst voor. Is het antwoord altijd “genoeg :)!”.
Verder zo nu en dan wel is een opmerkingen dat mensen het mooi vonden.

Eigenlijk nooit vragen, enkel de vraag of we wel weer thuis zijn. Verder enkel complimenten, de manier hoe we ermee omgaan, het vuurwerk zelf en dat het op 1 januari weer helemaal schoon is. Vaak komen er wel buren bij staan, vinden het allemaal prachtig.

Alleen vragen of er weer een show komt om 18:00 en waar ik mijn vuurwerk vandaan haal. Het antwoord is op beide; Zeg ik niet!

Ruim voor o&n al af en toe de vraag of we het thuis vieren dit jaar.

Als het dan zover is krijg je gelukkig ook leuke reacties, vragen en gesprekken maar toch vooral de standaard vragen die iedereen waarschijnlijk wel kent; wat kost dat nou? Vind je dat nou niet zonde van je geld zoveel vuurwerk? Dat komt zeker niet uit Nederland / dat is zeker allemaal illegaal vuurwerk? De eerste vraag beantwoord ik niet, de tweede is een duidelijke nee! en bij de derde vraag leg ik ze graag uit dat het legaal vuurwerk betreft dus veilig en geschikt voor consumenten en dat we hier in nederland heel veel mooi vuurwerk kunnen kopen en shoppen in het buitenland is dus helemaal niet nodig.

Nieuwjaarsdag levert vaak wel leuke gesprekken op en complimenten voor het mooie vuurwerk en dat alles zo netjes opgeruimd is/wordt.

Ik krijg altijd standaard de opmerking vraag, dat is geen Nederlands vuurwerk...Terwijl ik altijd alleen maar NL vuurwerk heb

Gister kwamen er weer wat mensen langs van verderop in de straat met de vraag of we wel weer thuis zijn dit jaar. Blijft tog leuk dat je merkt dat anderen er ook plezier aan hebben.

Vorig jaar vierde ik het bij familie. Rond een uur of 9 begonnen we met wat kleine cakes. Om 10 uur kwam een bewoner in de straat vragen of het nou een keer klaar was met al die knallen en dat hij de politie zou bellen. Je begrijpt natuurlijk dat ik de beste man rustig heb uitgelegd dat het toevallig die dag 31 december was en 22:00 uur. Na wat gemekker is meneer vertrokken en na een kwartier, ja hoor de politie. Een melding van zwaar illegaal vuurwerk. Ze kwamen kijken en lachten zich rot..

Vorig jaar vierde ik het bij familie. Rond een uur of 9 begonnen we met wat kleine cakes. Om 10 uur kwam een bewoner in de straat vragen of het nou een keer klaar was met al die knallen en dat hij de politie zou bellen. Je begrijpt natuurlijk dat ik de beste man rustig heb uitgelegd dat het toevallig die dag 31 december was en 22:00 uur. Na wat gemekker is meneer vertrokken en na een kwartier, ja hoor de politie. Een melding van zwaar illegaal vuurwerk. Ze kwamen kijken en lachten zich rot..

Classic wel, beetje janken dat het illegaal zou zijn, de politie bellen, en die lachen zich strak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan