Video's van product demonstraties

TCDD

Banned
Het valt me vaak op dat als ik een video bekijk van een leverancier met een bepaalde cake, dat ze 2 tegelijk aansteken. Waarom is dat? Ik vind dat bijna bedrog. Je hebt het gevoel dat de lucht lekker gevuld is, terwijl het 2 zijn.

Dat vind ik dus ook.
Dat is ook de reden waarom wij (Evolution) gewoon 1 exemplaar schieten.
Zo weet de koper (Consument)precies wat hij koopt en niet denkt van.....Hey ik mis de helft.

Ik denk omdat het meer spektakel oplevert voor de klant.. dus meer publiek bij de demo's. Daarnaast lijkt het product per 2 natuurlijk spectaculairder over te komen. Beetje misleiding? Misschien wel.

Tot slot zou het zo kunnen zijn om de kwaliteit te laten zien. Als twee producten precies tegelijk hun schoten lossen en precies gelijk zijn aan effecten, dan zou je kunnen redeneren dat de kwaliteit prima is. Als er verschil zit tussen de twee producten, zou je kunnen twijfelen aan de constante kwaliteit.

Zo zie ik het tenminste. Geen idee wat de echte redenen zijn. Ik zie liever ook maar 1 exemplaar geschoten worden tijdens demo's. Bewaar de rest maar voor de finale :p

Het valt me vaak op dat als ik een video bekijk van een leverancier met een bepaalde cake, dat ze 2 tegelijk aansteken. Waarom is dat? Ik vind dat bijna bedrog. Je hebt het gevoel dat de lucht lekker gevuld is, terwijl het 2 zijn.

Je hebt het specifiek over productvideo's van leveranciers waarbij per 2 wordt geschoten. Er zijn erbij die dat bewust doen maar lang niet altijd. Het heeft vaak ook met het terrein en de bezoekersaantallen te maken. Daarnaast worden de demo's veelal "misbruikt" voor het maken van de productvideo's. Enkele importeurs kiezen ervoor om speciale besloten test- en filmavonden te organiseren waarbij ze dan de artikelen buiten het zicht van anderen per stuk schieten om te testen en te filmen. Aangezien de leveringen vanuit China elk jaar later lijken te arriveren blijft er steeds minder tijd over om dit ook met de nieuwe artikelen en nieuwe productie te doen. En dus wordt de demo daar dan voor misbruikt.

Bij Huisman Vuurwerk kiezen we er bij onze jaarlijkse vuurwerkdemo ook voor om de cakes per 2 te schieten. Maar dat is heel duidelijk een bewuste keuze. Onze demo is altijd op een groot en behoorlijk breed terrein en je wil graag dat de consument het vuurwerk goed kan zien. Daarnaast willen we zoveel mogelijk de "thuissituatie" nabootsen terwijl dat al heel lastig is: thuis staan de meeste mensen op nog geen 10 meter afstand en onder het vuurwerk te kijken terwijl de kijkafstand bij een demo uit wet- en regelgeving een veelvoud daarvan is. Als je dan een breed terrein hebt staan mensen op een gegeven moment van een wel heel grote afstand te kijken en dan komen de effecten veel kleiner over dan thuis in de straat. De beleving is dan totaal anders. Door op 2 posities te schieten staan zoveel mogelijk mensen zo dichtbij mogelijk. Wij zorgen er dan altijd wel voor dat we met de bezigers afspreken dat ze voldoende ruimte aanhouden tussen de schietposities zodat er zo min mogelijk overslag plaatsvindt.

Overigens vond ik het afgelopen jaar wel meevallen met het aantal importeurs waarbij in de officiële productvideo's per 2 stuks was geschoten.

Ik vind 2 artikelen tegelijk niet het grootste probleem eerlijk gezegd. Ik ben nog geen enkele productvideo tegengekomen waarbij 2 exemplaren als 1 wordt weergegeven. Waar er 2 of meerdere tegelijk worden geschoten, is het vrijwel altijd duidelijk te zien dat de effecten niet uit dezelfde cake kunnen komen. Daarnaast is het commercie, je product zo mooi mogelijk laten zien door meerdere artikelen naast elkaar te plaatsen is niets op tegen. Zolang je maar duidelijk kan zien dat de effecten uit meerdere cakes komen.

Ik stoor me veel meer aan de sample demo's van bijvoorbeeld Rubro, Cafferata en bij diverse producten ook Vuurwerkvisie. Dát is consumenten bedrog.

Ik stoor me veel meer aan de sample demo's van bijvoorbeeld Rubro, Cafferata en bij diverse producten ook Vuurwerkvisie. Dát is consumenten bedrog.

volledig eens met bovenstaand bericht van Arahon!

Ik blijf mij verbazen dat meerdere mensen Rubro daar steeds bij blijven noemen. Heb je van de afgelopen 2 jaar een voorbeeld van zo'n Rubro sample productvideo?

Ik denk omdat het meer spektakel oplevert voor de klant.. dus meer publiek bij de demo's. Daarnaast lijkt het product per 2 natuurlijk spectaculairder over te komen. Beetje misleiding? Misschien wel.

Tot slot zou het zo kunnen zijn om de kwaliteit te laten zien. Als twee producten precies tegelijk hun schoten lossen en precies gelijk zijn aan effecten, dan zou je kunnen redeneren dat de kwaliteit prima is. Als er verschil zit tussen de twee producten, zou je kunnen twijfelen aan de constante kwaliteit.

Zo zie ik het tenminste. Geen idee wat de echte redenen zijn. Ik zie liever ook maar 1 exemplaar geschoten worden tijdens demo's. Bewaar de rest maar voor de finale :p
Als het gaat om continue kwaliteit ga ik altijd uit van 5 dus dat lijkt me niet op te gaan.

Gizmo, even een reactie omdat je mij citeert... ik ben het eens met de algemene boodschap van het bericht. mij zal je inderdaad NIET horen over Rubro. ik ben echter wel bij de demo van vuurwerkvisie geweest en we konden onze lach nauwelijks inhouden toen bijv. de Color Change werd geschoten... dit waren gewoon goede 2" effecten. Belachelijk gewoon. en als die producten vervolgens tegenvallen in de straat... dan sta je toch voor L*L als importeur of niet dan ;)

Ik blijf mij verbazen dat meerdere mensen Rubro daar steeds bij blijven noemen. Heb je van de afgelopen 2 jaar een voorbeeld van zo'n Rubro sample productvideo?

Ja hoor, zeker 90% van alles wat geschoten wordt bij winkeliersdemo's. Ga maar eens straat en productvideo's vergelijken. In de productvideo's van Rubro heeft ieder boeket 30-40% meer tails, blijft langer hangen en de boeketten zijn veel groter. Bij de samples zit er ongetwijfeld meer kruit in de tube, altijd flash en waarschijnlijk ook een groter kaliber. Vooral bij de losse cakes en goedkopere cakeboxen is het altijd raak. Cafferata doet precies hetzelfde, en na het Hardstyle debacle valt het nu ook op bij Vuurwerkvisie.

Daarmee wil ik niet zeggen dat alles van Rubro slecht is, maar het gros wat je te zien krijgt in Rubro's productvideo's of bij de winkeliersdemo's is verre van realistisch.

rubro juggling bouncer, grappig crackling potje, op de demo zeer goed. productie waardeloos.

Maar bijvoorbeeld ook de Immortal Gold, nu is dat een fantastisch product, maar zoals hij in het demofilmpje te zien is, haalt hij in de straat nooit. Ander voorbeeldjes, Dark Prophet, Ghost Protocol etc etc.

Gizmo, even een reactie omdat je mij citeert... ik ben het eens met de algemene boodschap van het bericht. mij zal je inderdaad NIET horen over Rubro. ik ben echter wel bij de demo van vuurwerkvisie geweest en we konden onze lach nauwelijks inhouden toen bijv. de Color Change werd geschoten... dit waren gewoon goede 2" effecten. Belachelijk gewoon. en als die producten vervolgens tegenvallen in de straat... dan sta je toch voor L*L als importeur of niet dan ;)

Helder ghoost!

Maar bijvoorbeeld ook de Immortal Gold, nu is dat een fantastisch product, maar zoals hij in het demofilmpje te zien is, haalt hij in de straat nooit. Ander voorbeeldjes, Dark Prophet, Ghost Protocol etc etc.

Grappig, we hebben meerdere klanten gesproken die vonden dat o.a. de Immortal Gold die ze bij ons hebben gekocht in de straat het beter vonden doen dan de online productfilmpjes van afgelopen jaar. Het is dus maar net hoe de persoonlijke beleving is en met welke productvideo je het vergelijkt. Afgelopen Oud & Nieuw afsteken en/of filmen en dan vergelijken met de productvideo uit 2012 is natuurlijk niet reëel, dat zou hetzelfde zijn als de huidige iPhone of Galaxy te vergelijken met die van 3 a 4 jaar geleden...

Ja hoor, zeker 90% van alles wat geschoten wordt bij winkeliersdemo's.

rubro juggling bouncer, grappig crackling potje, op de demo zeer goed. productie waardeloos.

Natuurlijk is het een feit dat lang niet altijd alle producten precies overeenkomen maar vaak gaat dat dan om enkele artikelen. Als je dan nagaat dat Rubro ruim 120 artikelen heeft dan is een percentage van 90% nogal aan de ruime kant. Ik ben de afgelopen 5 jaar op elke Rubro-demo geweest, heb tal van winkeliersdemo's bezocht, veel Rubro-artikelen verkocht en ook zelf geschoten. Er zit weleens iets tussen wat niet overeenkomt, bijv. de Raptor en de Razor, maar het is juist uitzondering en geen regel.

Een paar jaar terug hebben we daar meerdere gesprekken met Rubro over gevoerd en toen gaven ze zelf aan hier ook niet blij mee te zijn. Natuurlijk, zo'n hype is leuk voor de korte termijn maar Rubro wil graag vooruit kijken. Zij hebben er op de lange termijn zelf echt helemaal niets aan als producten niet overeenkomen, daar komt alleen maar gezeik van. Ik ben van mening dat ze in de afgelopen 2 jaar toch echt wel hebben laten zien dat ze ervan geleerd hebben. Maar dat is natuurlijk vooral mijn mening.

Eerder dit jaar hebben we een soortgelijk gesprek met Vuurwerkvisie gevoerd en ook zij zullen er dit jaar nog meer op toe gaan zien dat de fabriek zich aan de afspraken houdt en de productie de hoge verwachtingen waar blijft maken. 2015 was natuurlijk een hectisch jaar voor hun met alle ZENA-perikelen. Wij vertrouwen erop dat het na de zoveelste Beste Importeur van het jaar-titel die ze ook nu weer gewonnen hebben het echt wel goed gaat komen.

Cafferata kan ik niet over oordelen, heb ik geen ervaringen mee.

Iedereen moet ook wel blijven beseffen dat we in NL te maken hebben met Importeurs. Dat zijn dus GEEN fabrikanten die de artikelen maken, dat zijn de fabrieken in China. De NL-importeurs zijn daarom zeer afhankelijk van de betrouwbaarheid en bekwaamheid van hun Chinese partners. 100% scoren lijkt niemand te lukken, zelfs niet bij gerenommeerde bedrijven die er prat op gaan dat ze zeer hoge kwaliteitseisen hebben en alles persoonlijk tot in de treuren doortesten. Dat hebben we afgelopen jaren ook vaak zat gezien bij die importeurs. Daarom vind ik dat als men er serieus mee aan de slag gaat, er ook een 2e kans verdient wordt.

Back
Bovenaan