Video-montage, PC en software topic

Pyro-rola

VWC lid
Hierbij het video-montage, PC en software topic, laat zien wat jij in huis hebt en stel eventueel hier je vragen rondom video-montage, PC's en software.

Vanmiddag was het bij mij uitpakfeest, had een PC samengesteld via Internet en vanmiddag arriveerde alles. Hieronder even wat specificatie's en wat foto's, thanks to Jack (RedBaron) voor het samenstellen van mijn PC, hij heeft mij o.a. advies gegeven over wat wel en wat niet.

Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 285, 1024 MB, 512 Bit, PCIe x16 v2.0
Processor: Intel® Core™ i7 920 4x 2666 MHz, 4x 256 kB, 4800 MT/s, Bloomfield
Monitor(en): 2x Iiyama E2208HDS-B2 22'' Full-HD Dualscreen.
Voeding: Antec TruePower New Series TP-650
Behuizing: Cooler Master HAF 922
DVD-Brander en lezer: Samsung SH-S223L met Lightscribe
Moederbord: Asus P6T Deluxe V2 X58
Harde schijf: Seagate ST3500321CS 500GB (heb daarnaast 1TB extern)
Werkgeheugen: Corsair 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit

Dit zijn niet alle specificatie's maar wel een van de belangrijkste. Word uiteraard veel gebruikt voor internet maar ook regelmatig om video's te monteren wat een van mijn hobby's is.

pcbinnen.jpg

Uitpakken!

87684900.jpg

Totale setup

Ik ben van plan via deze PC met Adobe Premiere Pro te werken, moet nog leren hoe dat programma werkt maar dat komt wel goed.

Ik ben benieuwd wat jullie in huis hebben! Heb overigens toestemming van Mike om dit topic hier te openen:wink:.

:bye:

Laatst bewerkt:
ik zie trouwens XP waarom dan 6GB geheugen wordt max 3,8 GB max ondersteunt of het moet 64 bit wezen.

Daarnaats handig progamma voor dual screen is ultramon. Krijg je ook in rechter beeld een balk met welke progammas daar geopend zijn enz :) Scheelt heel wat irritatie ;)

ik zie trouwens XP waarom dan 6GB geheugen wordt max 3,8 GB max ondersteunt of het moet 64 bit wezen.

Daarnaats handig progamma voor dual screen is ultramon. Krijg je ook in rechter beeld een balk met welke progammas daar geopend zijn enz :) Scheelt heel wat irritatie ;)

Ja ik zocht al zo'n programma bedankt daarvoor!
Ik draai inderdaad XP maar wel de 64 bit versie:wink:.

Mijn specificaties:
Processor: Intel Core i7 920 2.66Ghz 4.8GT/s 8MB S1366 Box
Grafische Kaart: Evga Geforce GTX295 - 1792MB - PCI-E - DVI HDMI
Monitor: Iiyama 26" Wide TFT E2607WS-B1 - 2ms VGA DVI HDMI
Harde Schijf: Western Digital 500GB RE3 3.5" SATA-300 7200RPM 16MB
Geheugen: A-data Dimm 6GB DDR3 1333 Triple Channel Kit (3x2GB)
Voeding: Cooler Master 900 Watt UPC - ATX
Moederbord: Intel DX858O Smackover Core i7 - Socket 1366 - ATX
Behuizing: Kandalf VA9003SWA
Muis: Razer Lachesis
Toetsenbord: Razer Lycosa

Foto-AXDFEQ7E-D.jpg

Foto-DV7XH6H7-D.jpg

Foto-IFU7ZSPV-D.jpg

Foto-7O8E6SUT-D.jpg

Foto-KFORBANY-D.jpg

Foto-8WEAGEBL-D.jpg

Hij loopt all1 niet echt goed meer moet em een x formatteren :/ all1 geen flauw idee hoe dat moet >.<

Laatst bewerkt:
(Pyro-Rola: Dankjewel Jack dat je me hebt meegeholpen en geadviseerd bij het samen stellen van deze PC. Zonder dat zat je nu namelijk met een elcheapo Imac :wink: )

Anyways, mijn PC:

Processor: AMD Athlon X2 64 3800 Dual Core @ 2.4GHz ( wordt binnenkort vervangen door een Intel Core I7 920)
Grafische Kaart: XFX Geforce GTX285 - 1024MB - PCIe -
Monitor: Iiyama 24" ProLite B2403WS TFT, Iiyama VisionMaster pro450 A901HT
Harde Schijven:
Maxtor DiamontMax plus 9 60GB (gaat eruit)
Maxtor Maxline III 300GB 7200RPM 16MB Cache sata2
Seagate Barracuda 7200.10 500GB 7200RPM 16MB Cache Sata2
Seagate Barracuda 7200.10 500GB 7200RPM 16MB Cache Sata2
Seagate Barracuda ES.2 750GB 7200RPM 16MB Cache Sata2
Seagate Barracuda ES.2 750GB 7200RPM 16MB Cache Sata2

Geheugen: 4GB GEiL PC3200 DDR
Voeding: Antec 600 Watt
Moederbord: ASUS A8N-SLI Premium (wordt vervangen binnenkort door een ASUS Raptor II Core I7 moederbord)
Geluidskaart Creative Soundblaster Audigy II PCI
Behuizing: A-Open Black\silver BigTower

Laatst bewerkt:
Zeg Pyro-Rola, via welke webshop heb jij dit alles aangeschaft en laten assembleren? Hoeveel heeft alles mogen kosten als ik vragen mag?

Alvast bedankt voor je antwoord. :bye:

Zeg Pyro-Rola, via welke webshop heb jij dit alles aangeschaft en laten assembleren? Hoeveel heeft alles mogen kosten als ik vragen mag?

Alvast bedankt voor je antwoord. :bye:

Sorry voor de late reactie, ik heb alles bij Alternate besteld en door hun inelkaar laten zetten. Kost je wel 55,- maar dan weet je gelukkig wel zeker dat het goed is haha.

Als ik het me goed kan herinneren was dit inc. verzendkosten rond de 1650,-

Ik wil graag mijn filmpjes op de pc bewerken, doe het nu nog met mijn dvdrecorder en tv maar das zo omslachtig.
Wie weet er een goed en niet al te ingewikkeld programma waar makkelijk mee te werken is? iemand een tip??

Back
Bovenaan