[video] Gewonden bij vuurwerkshow VS

RedBaron

Pyroworld
526230.jpg

Bij een grote vuurwerkshow in de VS zijn 28 mensen gewond geraakt toen het vuurwerk te vroeg ontplofte. Vier mensen moesten met ernstige verwondingen worden opgenomen in het ziekenhuis.

De vuurwerkshow in Simi Valley, in de buurt van Los Angeles, werd gehouden ter afsluiting van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsdag. Enkele minuten na het begin van de show explodeerde ineens een grote hoeveelheid vuurwerk en vlogen pijlen het publiek in. Er waren zo'n 10.000 mensen op het spektakel afgekomen.
Praalwagen

Het is nog niet bekend wat er precies fout is gegaan bij de vuurwerkshow. Het gebied is afgezet voor onderzoek en om niet-ontploft vuurwerk weg te halen.

Bij de festiviteiten rond 4 juli kwam gisteren ook één persoon om het leven. Een jongen van 8 werd overreden door een praalwagen in een optocht toen hij er vanaf sprong.

Bron NOS

Een nieuws-item met meerdere beelden:

Het laatste nieuws zou zijn dat e.e.a. opgebouwd was op een platform en dat dit platform het begeven heeft.

Nog een filmpje:

Het gebeurt wel erg vaak dat er bij een show veel te veel vuurwerk tegelijk afgaat. Bijna alle shows zijn voortaan elektronisch, dus vraag ik me af, werden al die shows toevallig met elektronische apparatuur van hetzelfde merk geschoten? Zelfde model/type misschien zelfs? Zelfde software?

Dit heeft waarschijnlijk niks met de schietapparatuur te maken. Lijkt me eerder dat er iets in de buis klapt en doorslaat naar de buizen er naast en dat een flinke explosie geeft en de boel in de rondte slingerd. Als alles recht omhoog was gegaan was er niks aan de hand geweest!

Er worden in de vs wel even 1000'den shows geschoten op de 4th of July. En met de veiligheidseisen in de vs etc is een ongeluk niet eens zoveel!

Toch nog steeds onnodig die gewonden...

Back
Bovenaan