[VIDEO & FOTOS] Zandhoven [BE] Kerstboomverbranding 14-1-2007

RedBaron

Pyroworld
Tsja een kerstboomverbranding in het dorp van Zandhoven onder de rook van Antwerpen. Je denk dan niet meteen aan vuurwerk. Zeker niet in zo een klein dorp?

Maar niets was minder waar, er was een vuurwerkshow aangekondigd. Deze werd geschoten door Hendrickx en Lefeber Vuurwerken. Een firma die mij niet snel telleur stelt op show gebied. Volgens de mensen van deze firma moest ik komen kijken omdat ze iets leuks van plan waren. Dat liet ik me dus geen tweede keer zeggen. op naar Zanvliet dus.

Het was nog eventjes zoeken bij aankomst, maar na een keertje vragen kwamen we dan aan op lokatie. Bij aankomst was er een gezellige drukte rondom een feesttent met de nodige versnaperingen en drank. En natuurlijk een grote bult met kerstbommen die de hens in gingen.

HenL_Zandhoven_14-01-07_002.JPG

een mooie berg met kerstbommen dat in brand stond.

Nadat we een gezellige samenkomst hadden met de mensen van het vuurwerkbedrijf. was het zachtjes aan tijd dat ze de eerste salute de lucht in zouden smijten. Aangezien Hendricks en Lefeber compleet digitaal schieten is een simpele druk op de knop voldoende om dat ding de lucht in te slingeren. uw schrijver van dit stukje tekst werd dan ook uitgenodigd om op de grote rode knop te drukken om deze aktie dan ook te bewerkstelligen. Iets wat ik dan ook met gepaste trots dan ook deed :D

Nadat ik bekomen was van de adrenaline scheut van het lanceren van de eerste salute, ben ik naar onze spot gelopen vanwaar we de show zouden fotograferen en filmen. Hieronder dus een kleine impresie van de show:

HenL_Zandhoven_14-01-07_056.JPG

HenL_Zandhoven_14-01-07_028.JPG

HenL_Zandhoven_14-01-07_042.JPG

HenL_Zandhoven_14-01-07_046.JPG

HenL_Zandhoven_14-01-07_023.JPG

HenL_Zandhoven_14-01-07_032.JPG

HenL_Zandhoven_14-01-07_052.JPG

Het was voor mij een show met enkele verfrissende reakties. Met een duur van 19 minuten was het zeker geen kleine show. Zaken zoals ruim 20 blokken, de nodige shells (tot 6inch), candles, fonteinen, en een mine serie die als een soort van Gordijn dicht gingen, en daarmee symbolish het doek voor deze show lieten zakken was het een goede show te noemen.

Ook de opening, die direct fel was met mortieren van 2 tot en met 6inch was een fraaie opening. De sub finale was ook goed, Met klein kaliber shells gecombineerd met 2 inch salutes was dit een leuke combinatie. De finale tenslottte was leuk en intensief. het eerder aangehaalde gordijn (met salutes erboven)was een toffe afsluiting.

totzover een van onze eerste shows in 2007 :D

Ohja natuurlijk hebben we nog veel meer fotos, en een Video ontbreekt natuurlijk óók niet!

Meer fotos *fotoalbum klik*
Het filmpje van deze show: video! *klik*

Laatst bewerkt door een moderator:
Man, man, man... wat een leven heb jij zeg! (zeg ik met jaloezie)

Kerstbommen hoe kom je erop?
Inderdaad heel erg leuk geschreven! Mijn steun heb je als collumn schrijver hier op WVC!!!

Mijn vote heb je ook hierbij Red Baron

Wat een binnenkomer voor 2007 zeg.
Schitterende vuurwerkshow met een leuke afwisseling in consumenten/spektakelvuurwerk. En wat een super shells.!!! Power.!!

Ontzettend duidelijk en mooi gefilmd.

En je verhaal is heel leuk om te lezen Red Baron

Gaaf dat je dit allemaal met ons wil delen.
Bedankt. !!!!

:wink: :wink:

Zow!! Super mooie leader Redbaron! Van Pyroworld!! Waar heb je dat laten doen? of zie ik hier een mooie plug-in in... want als je dit handmatig laat doen (kan wel) is het erg duur.

Maar om even weer ontopic te komen... je hebt zeker geen lijstje van wat er tijdens de show is geschoten? Ik moet voor volgende maand alweer een nieuwe lijst hebben voor het komende oudjaar. Ik zag nl. Alpeco blokken voorbij komen....
Ik zou wel willen weten welke dat zijn geweest...
Maar wat een creativiteit in deze show! Zoals die in min. 03:23 echt vet! En die in minuut 06:35 en 06:56 vind ik heel bijzonder! Ging die in 07:27 niet goed? of was dat de camera...
Op 12:50 begint een blok met die willows met gele uitlopers, zou ik ook wel willeen weten welke dat is, ik ben willow wecko!

Volgens mij was het erg vochtig of niet Redbaron? Ik heb iets gezien wat ik nog nooit gezien heb.... regenbogen tijdens flitsen! op 14:54 echt vet!!! Probeer er nu een frame uit te halen... om te laten zien..

Laatst bewerkt:
heheheh die Intro dat is een eigen creatie :D Koste me twee dagen van bedenken en renderen, maar dan heb je ook wat!

affijn wat je onderandere gezien hebt van Alpeco zijn de volgende blokken:

2x 150 schots New springwind 2006
1x 100 schots silver glittering willow
1x 100 schots green glittering willow

op 3:26 kwam een mooi effect voorbij ben even de naam er van kwijd
6:35 & 6:56: 125mm golden spider with green glittering pistil (weco)
op 6:27 die onplofte inderdaad wat laagjes, maar dat hoorde je ook aan mijn reaktie denk ik.
op 12:50 is de green glittering willow, waar jij geel vandaan haalt :) dit 100 schots blok is dacht ik nog tekoop bij Alpeco.

Zow!! Super mooie leader Redbaron! Van Pyroworld!! Waar heb je dat laten doen? of zie ik hier een mooie plug-in in... want als je dit handmatig laat doen (kan wel) is het erg duur.

Maar om even weer ontopic te komen... je hebt zeker geen lijstje van wat er tijdens de show is geschoten? Ik moet voor volgende maand alweer een nieuwe lijst hebben voor het komende oudjaar. Ik zag nl. Alpeco blokken voorbij komen....
Ik zou wel willen weten welke dat zijn geweest...
Maar wat een creativiteit in deze show! Zoals die in min. 03:23 echt vet! En die in minuut 06:35 en 06:56 vind ik heel bijzonder! Ging die in 07:27 niet goed? of was dat de camera...
Op 12:50 begint een blok met die willows met gele uitlopers, zou ik ook wel willeen weten welke dat is, ik ben willow wecko!

heheheh die Intro dat is een eigen creatie :D Koste me twee dagen van bedenken en renderen, maar dan heb je ook wat!

Dacht het wel jah!
affijn wat je onderandere gezien hebt van Alpeco zijn de volgende blokken:

2x 150 schots New springwind 2006
1x 100 schots silver glittering willow
1x 100 schots green glittering willow

op 3:26 kwam een mooi effect voorbij ben even de naam er van kwijd
6:35 & 6:56: 125mm golden spider with green glittering pistil (weco)

Mja dat zijn sells toch? :sad:

op 6:27 die onplofte inderdaad wat laagjes, maar dat hoorde je ook aan mijn reaktie denk ik.

07:27... maar nee heb je niet gehoord....

op 12:50 is de green glittering willow, waar jij geel vandaan haalt :) dit 100 schots blok is dacht ik nog tekoop bij Alpeco.

IS die nog op voorraad of weet je dat niet? En hoe heet dat blok? anders sta ik daar dingen uit te leggen over internet e.d. ... hehehe

Maar ik heb hem nog niet helemaal af gezien.... ben ook nog een frame uit een WMV aan het halen, dat zal me lukken ook al kan het niet... ook niet met PRINT SCREEN.

Maar super gaaf man! Tering als ik die crackling weer zie... ik ga denk ik echt de Poisonous SPider of de Cancun halen.... echt niet normaal! Krijg weer kippevel!

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je eigenlijk met renderen? Toch niet de computer laten rekenen of wel? en wat dan?

yup, het effect van de intro is gemaakt met particle engine. wat zoveel wilt zeggen dat je daar vuur, rook, ontploffingen, gloed, water enzo mee kan maken. om dit te maken moet je computer deze zaken uitrekenen en ze vervolgens verwerken in een AVI bestand (ongecomprimeerd). Dit is een dermate zwaar effect dat je dit niet live kan laten spelen door je computer.

Als je aangeeft bij Alpeco ik zoek de 100 schots green glittering of silver glittering willow dan kunnen ze wel helpen hoor. Of ze op voorrad is dat weet ik nmiet. Dit blok is door Hendrickx en Lefeber in december nog aangekocht bij Alpeco.

yup, het effect van de intro is gemaakt met particle engine. wat zoveel wilt zeggen dat je daar vuur, rook, ontploffingen, gloed, water enzo mee kan maken. om dit te maken moet je computer deze zaken uitrekenen en ze vervolgens verwerken in een AVI bestand (ongecomprimeerd). Dit is een dermate zwaar effect dat je dit niet live kan laten spelen door je computer.

Als je aangeeft bij Alpeco ik zoek de 100 schots green glittering of silver glittering willow dan kunnen ze wel helpen hoor. Of ze op voorrad is dat weet ik nmiet. Dit blok is door Hendrickx en Lefeber in december nog aangekocht bij Alpeco.

Ok cool. Beter, ga nl. in Feb. weer :D
Maar die leader vind ik echt heel erg mooi! Ben zelf multimedia vormgever, heb ook videoclips gemaakt en leaders voor TV programma's.
Welk pakket gebruik je? After effects, combustion, maya ..etc etc?

Laatst bewerkt:
lol wat ben je allemaal aan het doen man? hehehe mijn filmpjes aan het ontleden ofzo?

affijn het geen je op je sceens hebt staan is inderdaad de golden spider with green glittering pistil. Het laatste plaatje is nog redelijk in orde. er zijn legio cameras die er bij zulkj fel licht het opgeven en een grote witte vlek laten zien of een gigantisch grote witte vertikale streep laten zien dan.

hier heb je de golden spider nog eens:

DBK_BRU_NATO_SHOW_010706_029.JPG

DBK_BRU_NATO_SHOW_010706_027.JPG

en nog een keertje , alleen dán de 200mm\8inch variant :D

DBK_BRU_NATO_SHOW_010706_050.JPG

voorruit nog eenkeertje dan de 200mm variant:

MG_6330.JPG

hahahaha .... wtf ....

Mooie foto's! Maar zover ik weet kan een digitale camera niet doorbranden door overbelichting, als er veel licht is, is dat er gewoon. Een "lichtgevoelige" chip kan alleen doorbranden bij zonlicht, maar dat komt door de frequenties die er zijn, maar die wij niet zien, maar de chip wel opvangt. Met vuurwerk kun je een digitale chip niet overbelichten. Het woord overbelichten komt nog van vroeger tijden, het belichten van fotopapier in de doka.

nee hej... ik zit op dit moment in een vuurwerk blast ofzo.
Ik doe niks met je filmpjes hoor, maar als ik iets duidelijk wil maken en ik wil het laten zien... dan zal het gebeuren ook :p WMV's zijn nl. niet te importeren inm video edit paketten.

BTW heb je m'n DVD al gedownload? (voor jouw peanuts denk ik... maar ben er wel trots op, net als wasabi )

Het is weer een mooie film van een lekker showtje. Ja, die golden spider met green glittering pistil is toch altijd weer een schitterende bom!
Bedankt voor het verslag en film.

Rollende babba flink aant dubbelposten xD drie posts achter elkaar xD
Je had zelf trouwens ook een typfoutje ;) WVC :p nieuwe site? :p

On-topic: Echt geweldige fotos echt super!!
En naar die blokken ga ik misschien toch ook maar eens vragen :wink:
En als je de golden spider nog een paar keer hebt en graag wil posten mijn zege heb je :angel: :p
:bye:

Back
Bovenaan