[VIDEO & FOTOS ] CBF - Geraardsbergen - 31-8-2007

RedBaron

Pyroworld
Afgelopen vrijdag was het dan weer zover, het grote vuurwerk op muziek in Geraardsbergen. CBF is een van de weinige in vlaanderen (naast de bedrijven in Kapellen) die écht vuurwerken op muziek kan schieten. Of die in juiste verhoudingen je kan mee voeren met een vuurwerk begeleid door muziek.

Op uitnodiging van CBF zijn we dus afgereist naar Geraardsbergen. We zouden zo ie zo tóch gegaan zijn. CBF schiet gewoon goede shows weg. Maar omdat wij kwamen zou CBF nog wat extras in de show steken. Dát hebben we geweten.

CBF_GERAARDSBERGEN_31-8-2007_023.JPG

overzichts foto van de afschietplaats

Snel dus wat opbouwbeeldne gemaakt en daarna naar het restaurant tegen de afschietplaats. Nadat we bij het restaurant ons te goed hadden gedaan aan een vorstelijk lekkere Tournedos vers bereid vanuit een soort van openhaard, op een vuurtje van hout vlak voor onze neus. Briljant, simpel, maar bovendien eerrrruuugggg lekker .

CBF_GERAARDSBERGEN_31-8-2007_025.JPG

CBF_GERAARDSBERGEN_31-8-2007_010.JPG

Na het eten zijn we snel onze cameras gaan opbouwen en kon het feest beginnen! Het was een aangename show die zich het beste kan omschirjven als de verbeterde variant van het vuurwerk van de ster . Alleen dan alle brede fronten op een kleiner geheel gemikt. En allemaal net even heftiger. Plus ontdaan van de nodige schoonheids foutjes die er bij de ster nog waren.

Hadden we bij de ster nog een bonte finale. Vanavond kregen we naast een bonte finale. als Toetje nog een prachtige gouden finale, begeleid door een finale van tourbillion spinners met salutes erin.

CBF_GERAARDSBERGEN_31-8-2007_006.JPG

Het was wederom een show om je vingers bij af te likken. Die mede door de wat kortere afstand nog intensiever werd beleefd. We willen Cristophe Byl en zijn team wederom bedanken voor de enorme gastvrijheid die we iedere keer aantreffen bij een show van CBF. Nogmaals bedankt, het is altijd weer een warm bad!

Nog wat show fotos:

CBF_GERAARDSBERGEN_31-8-2007_030.jpg

CBF_GERAARDSBERGEN_31-8-2007_049.jpg

CBF_GERAARDSBERGEN_31-8-2007_055.jpg

CBF_GERAARDSBERGEN_31-8-2007_064.jpg

CBF_GERAARDSBERGEN_31-8-2007_073.jpg

CBF_GERAARDSBERGEN_31-8-2007_076.jpg

CBF_GERAARDSBERGEN_31-8-2007_090.jpg

CBF_GERAARDSBERGEN_31-8-2007_095.jpg

CBF_GERAARDSBERGEN_31-8-2007_098.jpg

CBF_GERAARDSBERGEN_31-8-2007_100.jpg

CBF_GERAARDSBERGEN_31-8-2007_105.jpg

CBF_GERAARDSBERGEN_31-8-2007_140.jpg

We hebben deze show met 2 cameras vast gelegd. Maar er is ook druk gefotograveerd, dus meer fotos kun je *HIER* vinden. De Video van dit spektakel kun je *HIER* downloaden.

veel kijk plezier.. :D

Een prachtshow, inderdaad om je vingers bij af te likken.
CBF Pyrotechnics laat opnieuw zien waar het allemaal toe in staat is.
De locatie waar de show geschoten is vormt een prachtig decor.
Gewoon op het plein in het centrum op korte afstand van het publiek.
Het tempo in deze show ligt hoog en gaat als een sneltrein naar zijn eindstation:
Le grande finale.
Maar onderweg valt erg veel moois te zien onder begeleiding van passende muziek.
Wat ik zeer bijzonder aan deze show vind is het gebruik van veel en mooie kleuren. Veel verschillende kleuren die je niet altijd in shows tegenkomt.
Met name het licht (zee-) blauw ziet er erg mooi uit.

Ook de effecten zijn prachtig en goed gekozen en getimed.
Veel shells/bommen, in diverse kaliber,in peony,s en met palm pistil.
Mooie roman candles in fanshaped.
En de finale is heftig, lekker bont spektakel in opnieuw felle, heldere kleuren.
En inderdaad de salutes sluiten de show netjes af.

Red Baron, goede keuze van je om deze show te bekijken.
De films worden met behulp van nieuwe appartuur nog mooie dan voorheen.
Bedankt voor het delen van de film.
En collega Black Baron compliments voor de fraaie foto,s

Een aanrader om deze show volgend jaar te gaan zien.

:bye:

Wat redbaron al zij, het was prachtig.

Van CBF kunnen veel vuurwerk schieters veel leren.

Wat altijd opvalt aan een show van CBF is wel de zand-zakken rond het vuurwerk. Dit doet mij altijd herinneren aan spanje.

Het hele team van CBF bedankt voor de geweldige show. Prachtig gewoon.

Sinds het nieuwe statief zijn de foto's in iedergeval niet meer zo Bibbbereerrriiigggg :D

Na de show al zo ongeveer 4/5 keer gezien te hebben hier dan mijn deskundige verslag :p
Ten eerste hele mooi intro weer Rooie Baron! Hele mooi beelden weer lekker gemonteerd op de muziek van het oh zo lekkere Pirates :D
En dan de show:
Wederom een erg bekend vuurwerknummer waar erg lekker op getimed kan worden en dat gebeurd dan ook!
Vooral de gliitermines op de muziek zijn echt geweldig en helemaal zo van dichtbij met een tweede camera erg gaaf!
Dit wordt gevolgd door een flink goud glitter achtig thema wat de sfeer er gelijk goed in brengt...
En dan het volgende nummer...
Een erg verassend nummer maar een erg goede! Toevallig begon ik toen ik het laatste nummer van Mika hoorde ook een hele show erop te fantaseren maar met dit nummer kan het ook uitstekend!
In dit nummer springen vooral de geweldig heldere kleuren in het oog!
Zowel in de blokken als in de shells erg mooi heldere kleuren blauw en geel!
Het stuk hierna is een beetje rommelig maar omdat de blokken elkaar goed aanvullen en ondersteunen is het totaal niet storend!
Hierboven worden een aantal flinke Peony's met in dit geval gekleurde palms geschoten...
Op zich erg vernieuwend maar toch niet helemaal mijn smaak ik hou het lekker op de originele palm pistil :angel:
Begin van het volgende nummer springen wederom de helderheid en de kleuren eruit en de kleurcombi paars-groen blijft gaaf!
Ook hier wordt weer heel goed op de muziek geschoten met shells en een hele zooi blokken erg gaaf beetje rommelig ist wel :angel:
Het blok dat op minuut 8 bezig is heeft trouwens flink het tempo erin met een aantal hele mooie effecten erin erg gaaf!
En ook de shells erboven zitten een aantal hele gave bij!
Hierna een mooi opbouwend stuk muziek met opbouwend vuurwerk waarna het dance gedeelte van de muziek begint en er een mooi rood thema wordt neergezet!
Hierna is een blok te zien met spinners naar boeketjes erg leuk blok moet ik zeggen! :D
Verder lekker tempo en aantal shells in dit nummer maar verder niet veel bijzonders...
En ja daarna de Pirates mix...
Daar valt natuurlijk wel wat vuurwerk op te schieten :cool:
En dat doen ze dan ook :cool:
Lekker druk candles blokken en shells en leuke combi's...
En dan zo een lekker Z-shape candle blokkie die blijven toch mooi damn ey!
En ook geweldig goed passend op het nummer!
Daarna een aantal hele mooie palms waarvan die met crackling pistil toch tot mijn favo's hoort!
Het nummer hierna worden een aantal hele mooie dingen geschoten waarvan sommige jammer genoeg een beetje wegvallen zoals de candles met star mine erg mooie dingen die hier achter de blokken en andere candles wordt gedrukt...
Daarna wordt een gaaf Z-shape tourbillion blok weggeschoten wat geweldig goed op de muziek past..
En dan de single shots op de muziek erg gaaf!
Ook erg mooi gedaan met het schermpje rechtsonder zodat ook het totaal beeld goed overkomt!
Daarna begint de opbouw op de muziek richting de finale met een aantal blokken en een hele zooi shells erg lekker toch :D
Lekker bonte finale en dan vol een goud front erin pompen om af ste sluiten met een lekker salutesalvo gewoonweg top!!!
Super weer dat we hebben kunnen meegenieten!!!
:bye: Firespree

Ik heb deze film al enkele malen gekeken en stond in eerste instantie versteld van de kleuren. Heb je dit al op msn medegedeeld. Ik vond de kleuren stukken mooier maar vond ze af en toe toch wel iets té fel. Ik weet niet of er aan instellingen is veranderd met Deurne(07-09-07) Maar daar vond ik de kleuren vrijwel perfect.

Het eerste nummer wat er gedraaid wordt komt bij mij echt over als een deuntje van een echte aankondiging. De fraaie glittermines worden vind ik perfect gebruikt, een stil effect maar past toch bij de soort van trommels.
De keuze van het tweede nummer vind ik een gewaagd nummer. Maar er wordt toch iets leuks mee gedaan. Vind er erg mooie bommen bij gebruikt, met namen de red to green met die mooie pistil. en dan enkele seconden erna die blauwe peony met weer een mooie pistil.
Erna vind ik het nummer weer een aparte keuze maar het wordt weer met een leuke opzet erg mooi gemaakt. Weer vallen me de mooie kleuren en tevens zo nu en dan de aparte kleurencombinaties op die we niet vaak zien.
In het nummer erna prachtige fele tails en de tourbillons met
Ook na dat nummer worden weer mooie kleuren in fanshape geschoten het blokje wat erna leeggeschoten wordt vind ik perfect bij het oplopende volume passen. De gouden bommen vind ik echt prachtig zeker als er nog een portie crackling bij zit. Het van binnen naar buiten schiet van de rooie kometen met staart en baluwe mine erbij vink ik erg apart om te zien.
En dan nog de finale, ook daar worden zeer leuke bommen geschoten, dan nog een flinke dosis goud en daarna nog even een leuke salvo tourbillon salute's:)

Bedankt voor het delen.
(een flinke review voor mijn doen maar vond de show het zeker waard:wink:)

Back
Bovenaan