Vervolging vader vuurwerkslachtoffer Harderwijk

Mauser

VWC lid
ZUTPHEN - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft twee mannen gedagvaard voor de ontploffing van illegaal zwaar vuurwerk in Harderwijk waardoor een 13-jarige jongen in de oudejaarsnacht om het leven kwam.

Een van de verdachten is de vader van de jongen. Dat liet het OM in Zutphen dinsdag weten. Het vuurwerk ontplofte op een camping.
De jongen uit Utrecht was met zijn ouders en andere familieleden op de camping, toen het ongeval gebeurde. Hij overleed in een ziekenhuis aan de verwondingen die hij opliep toen hij toekeek hoe het stuk vuurwerk werd afgestoken.

Bron

Ben zelf ook vader, maar denk je dat het leven van die vader ooit nog hetzelfde wordt?

Die moet heel zijn leven dit met zich meedragen.
De ergste straf die iemand kan krijgen.

zo denk ik er althans over.

Ben zelf ook vader, maar denk je dat het leven van die vader ooit nog hetzelfde wordt?

Die moet heel zijn leven dit met zich meedragen.
De ergste straf die iemand kan krijgen.

zo denk ik er althans over.

Zo denk ik er precies ook over. Hij is al genoeg gestraft en zou in mijn ogen niet vervolgd moeten worden en anders zouden ze hem gewoon een voorwaardelijke straf moeten geven. Het is al ondragelijk genoeg voor die man, hij mag niet nog meer straf krijgen!!

Novum) - Het Openbaar Ministerie gaat de vader vervolgen van een 13-jarige jongen die tijdens oud en nieuw in Harderwijk om het leven kwam door een vuurwerkbom. Ook een andere man moet zich voor de rechtbank verantwoorden, laat justitie dinsdag weten.

De jongen verbleef tijdens de jaarwisseling met zijn familie op een camping. Hij raakte zwaargewond toen iemand een vuurwerkbom afstak en overleed in een ziekenhuis.

De twee mannen worden ervan verdacht illegaal zwaar vuurwerk op een zeer onvoorzichtige manier tot ontploffing te hebben gebracht. Daardoor ontstond gevaar voor mensen in de omgeving. Een woordvoerder van het OM in Zutphen wil geen verdere informatie kwijt over de identiteit van de verdachten.

De zitting bij de rechtbank in Zutphen staat gepland op 8 november.

Hutter ik ben het helemaal met je eens, dat gevoel ken je pas als je zelf vader bent en je verliest je zoon dooe eigen handelen. Verschikkelijk!!

Back
Bovenaan