Verkoop doorgeschoven bestellingen

Roald

VWC lid
Beste medefreaks.

Nu op dit moment al seinen op groen staan dat er eindelijk weer vuurwerk verkocht mag worden, hoe kijken jullie tegen de verkoop aan.

Er zijn vele bestellingen gedaan afgelopen 2 jaar bij vele freakwinkels, tel daar dit jaar nog bij op en je gaat op aardig wat bestellingen per winkel komen.

Wat verwachten jullie? Chaos?,extreme drukte?
Producten die niet uitgeleverd worden?
Ik denk persoonlijk wel dat veel winkels op hun tandjes gaan lopen, aangezien er overal personeelstekort is.

Hoe kijken jullie er tegen aan?

We gaan het zien. 1 van de 2 winkels die ik had doorgeschoven, heeft de zaken goed op orde. De andere moet ik nog maar zien. Uiteindelijk nog best wat nieuw besteld dit jaar, bij winkels waar ik nog nooit ben geweest. Ik ben dus benieuwd hoe dat zal gaan.

Ik heb 1 doorgeschoven bestelling staan welke ik bewust toen al dag 2 eind van de middag zou afhalen. Omdat ik eerdere keren daar enorm lang moest wachten.
Eventuele producten die niet uitgeleverd werden, zijn bij mij toen dik gecompenseerd met een mooiere compound dus dat mag :p

Poe, met één winkel een mooi kalm ophaalmoment voor een doorgeschoven bestelling overeengekomen. Verwacht daar slechts kort te wachten. Bij andere zaken waar ik haal is snel het geld terug gekomen. Extra drukte daar verwacht ik niet. Wel benieuwd naar wat nieuwe winkels die ik aan doe! Voor de zekerheid wat speling in ophaaltijden aangebracht, dus wellicht een extra Big Mac ipv wachten.

Ik denk dat er landelijk wat zaken zijn die van 2 jaren de bestellingen doorgeschoven hebben her en der niet die zaken kunnen leveren. Gezien importeurs zoveel van hun voorraden in het buitenland hebben verkocht. Tenzij ze die spullen echt zelf al in de eigen bunker hadden liggen.

Nou reken er maar op dat het een chaos wordt. Heb al genoeg gehoord de afgelopen dagen...

Mijn voorgevoel zegt dat sommige merken/producten snel uitverkocht raken of zelfs niet uitgeleverd gaan worden (kan het mis hebben) aangezien er veel Nederlandse producten vorig jaar over de grens verkocht zijn.

Ik ga (tot nu toe) in drie winkels afhalen. Eentje hiervan heeft op voorhand al aangegeven bepaalde producten niet te kunnen leveren. Heb daar zelf nu al op de site een erg mooie vervanger voor mogen uitkiezen: top!

Van de andere winkels nog niets gehoord. Wel op hun sites gekeken of de producten die ik had doorgezet, nu weer werden aangeboden. Er daarmee vanuitgaande dat ze ook daadwerkelijk geleverd kunnen worden. En toch verwacht ik niet alles mee te krijgen en verwacht ik (lichte) choas.

Ik hoop gewoon dat ze de zaken op orde hebben en zo niet: prima. Maar het zou fijn zijn als je op voorhand zelf al een vervangen kan kiezen.

De freak blokken zullen niet drukker zijn dan anders, dat werd altijd al vol geblokt. Daarnaast zijn wij maar een klein deel van het geheel. Ik verwacht wel dat de reguliere verkoop door het dak zal gaan dit jaar. Uiteraard speelt hierbij het weer ook een rol.

Ik verwacht wel enige chaos bij de winkels die ook bestellingen doorgeschoven hebben.
Verder zal het me een rotzorg zijn al zou ik een uurtje moeten wachten.

Ik heb geen strak afhaalschema en ik had nooit verwacht dat we dit jaar alle seinen op groen zouden komen na alle ellende! Ben allang blij dat we weer mogen! :D

We gaan het mee maken aan het einde van het jaar. Ik ga in twee dagen tijd 11 adressen af, dus er zal vast her en der wel wat langere wachttijd zijn. Ik plan sowieso altijd minimaal 30-45 min wachttijd in. Ga er toch wel vanuit dat dit ook dit jaar genoeg moet zijn. Er wordt vaak gewerkt met een max aantal bestellingen per blok, dat zal dit jaar niet anders zijn. Persoonlijk verwacht ik meer problemen bij de levering van producten. Er is de afgelopen jaren veel naar het buitenland gegaan, dus ik vermoed dat het sneller op zal zijn bij de importeurs.

Beste medefreaks.

Nu op dit moment al seinen op groen staan dat er eindelijk weer vuurwerk verkocht mag worden, hoe kijken jullie tegen de verkoop aan.

Er zijn vele bestellingen gedaan afgelopen 2 jaar bij vele freakwinkels, tel daar dit jaar nog bij op en je gaat op aardig wat bestellingen per winkel komen.

Wat verwachten jullie? Chaos?,extreme drukte?
Producten die niet uitgeleverd worden?
Ik denk persoonlijk wel dat veel winkels op hun tandjes gaan lopen, aangezien er overal personeelstekort is.

Hoe kijken jullie er tegen aan?

Personeels tekort zal wel meevallen veel mensen met passie voor vuurwerk willen wel paar daagjes de gekte mee maken

Ik denk dat het één grote benden wordt bij zowel de importeurs en de verkopers. Dan doel ik erop dat ze normaal gewoon verder gaan als een geoliede machine zoals afgelopen jaar. Nu heeft die geoliede machine 2 jaar stil gestaan en zal het dit jaar stoer of moeizaam verlopen en volgend jaar weer als vanouds.

Wat hier boven al genoemd wordt de importeur heeft veel verkocht aan het buitenland. En kan nu niet de bestellingen compleet maken. Dus dat gaat voor veel plezier zorgen bij het afhalen waarbij de hele winkel kan genieten.

Heb nog wel me bedenkingen bij vervangende producten, want ze willen liever niet het product vervangen (de verkoper) maar het geld terugstorten en dubbel zoveel vangen voor het product wat hij met jou/mij als vervanger had.

Ik verwacht ook enorme chaos.... producten die dan toch weer niet uitgeleverd kunnen worden terwijl ze al 2 jaar zijn doorgeschoven maar ergens in de afgelopen 2 jaar al afgezet zijn in het buitenland.

Ik zal me verbazen als ik alle bestelde producten ook daadwerkelijk binnen heb.

De chaos die jullie hierboven beschrijven zal wel meevallen denk ik. Alles wat is doorgeschoven is echt wel veiliggesteld. Dit zijn alleen maar orders voor freaks, en dat is relatief gezien echt peanuts.

De folder van dit jaar zal zijn gemaakt op basis van de voorraden, en dus geen extra problemen opleveren. Het kan wel zo zijn dat er straks op 31 december niets meer te vinden is, maar lopende bestellingen zouden echt geen ding hoeven zijn.

De chaos die jullie hierboven beschrijven zal wel meevallen denk ik. Alles wat is doorgeschoven is echt wel veiliggesteld. Dit zijn alleen maar orders voor freaks, en dat is relatief gezien echt peanuts.

De folder van dit jaar zal zijn gemaakt op basis van de voorraden, en dus geen extra problemen opleveren. Het kan wel zo zijn dat er straks op 31 december niets meer te vinden is, maar lopende bestellingen zouden echt geen ding hoeven zijn.

Het zal wel goed verlopen, maar sommige winkels krijgen niet alles binnen terwijl het wel al besteld is maar toch niet geleverd krijgen.(is al in sommige topics besproken, niet afgekeurd)

Terug te komen op of het soepel zal verlopen dat betwijfel ik, maar ik hoop het van harte.

Ik verwacht voor mezelf de nodige hectiek en irritaties, hieronder mijn ervaringen tot nu toe.

Na vele maanden zeuren kreeg ik m'n geld (€500,-) maar niet terug bij één adres maar toen bleek dat ik dit jaar toch wel in de mogelijkheid ben om het te komen afhalen. Ik heb toen maar aangegeven dat ik het vuurwerk wel kom afhalen en kreeg daar snel een antwoord op dat dit akkoord was en ontving ook gelijk het afhaalbewijs. Paar weken geleden kreeg ik echter ineens m'n geld terug gestort en zie ik een negatieve order in mijn account erbij staan. Ben nu weer diverse mails aan het sturen dat ik gewoon m'n bestelling wil komen afhalen maar het is nu weer angstvallig stil en krijg weer geen reacties meer.

Vanwege de prijzen van vorig jaar wil ik uiteraard graag m'n bestelling nu hebben maar is het een slechte gedachte van mij dat ik denk dat ze het vuurwerk liever met de nieuwe prijzen willen verkopen en veel meer winst kunnen maken? Zo staat de Triple X nu voor meer dan het dubbele op hun website dan wat ik ervoor betaald heb.

Ik verwacht voor mezelf de nodige hectiek en irritaties, hieronder mijn ervaringen tot nu toe.

Na vele maanden zeuren kreeg ik m'n geld (€500,-) maar niet terug bij één adres maar toen bleek dat ik dit jaar toch wel in de mogelijkheid ben om het te komen afhalen. Ik heb toen maar aangegeven dat ik het vuurwerk wel kom afhalen en kreeg daar snel een antwoord op dat dit akkoord was en ontving ook gelijk het afhaalbewijs. Paar weken geleden kreeg ik echter ineens m'n geld terug gestort en zie ik een negatieve order in mijn account erbij staan. Ben nu weer diverse mails aan het sturen dat ik gewoon m'n bestelling wil komen afhalen maar het is nu weer angstvallig stil en krijg weer geen reacties meer.

Vanwege de prijzen van vorig jaar wil ik uiteraard graag m'n bestelling nu hebben maar is het een slechte gedachte van mij dat ik denk dat ze het vuurwerk liever met de nieuwe prijzen willen verkopen en veel meer winst kunnen maken? Zo staat de Triple X nu voor meer dan het dubbele op hun website dan wat ik ervoor betaald heb.

Nee, dat is geen slechte gedachte van jou. Eerst een hoop gezeik doordat ze je geld niet terug wilden geven omdat je je bestelling immers het jaar daarop af zou kunnen halen.

Nu het (waarschijnlijk) voor hen negatief uitpakt, maken ze een order die al één heel jaar (!) openstond en betaald was, zonder enige voorafgaande communicatie ongedaan en storten ze het geld zomaar terug. Dus eerst geen geld willen teruggeven en nu opeens wel. Altijd grappig hoe dit soort k*t winkeliers de consumentenregels interpreteren.

Ik zou mij ook genaaid voelen. Ergens vind ik dat je er geen tijd meer aan moet besteden en deze winkelier permanent moet mijden, anderzijds denk ik dat dit geen manier van zakendoen is en dat je ze hier eigenlijk met naam en rugnummer zou moeten benoemen, want hun probleem is niet jouw probleem. Jij wacht namelijk al een jaar op jouw vooraf betaalde artikelen. Zij hebben o.a. van jouw geld, dit jaar de rekeningen kunnen betalen. Je hebt ze dus een soort van "rente" verleend en krijgt er niets voor terug. Sterker nog; ze hebben je tijd verbruikt. Je bent geen liefdadigheidsinstantie.

Jij bent nu al kennelijk sinds hun eenzijdige annulering weken bezig om contact te leggen, zonder succes. Dit kan en mag niet. Zij zijn eerder dit jaar voor akkoord gegaan met toch kopen ophalen aan het eind van dit jaar.

Sorry dat ik zo enigszins agressief reageer. Ik kan dit soort zaken (welke goederen dan ook), maar moeilijk dulden.

Ik ben echt benieuwd hoe het gaat dit jaar. Denk dat er links en rechts nog wel is wat chaos kan ontstaan. Er is een hoop geschoven, geannuleerd, weer besteld en noem maar op. Eigenlijk een recept om mis te gaan.

Stoor mij wel echt mateloos aan enkele winkeliers. Vele hebben allerlei mooie regelingen bedacht zodat de freaks hun bestellingen zouden laten staan zoals kortingen maar er is er bij ons nog geen enkele die daar nu wat mee doet en zelfs 1 die gewoon zeggen dat ze deze acties niet meer kunnen dragen. Afspraak is afspraak geldt dus blijkbaar niet maar met ons geld hebben ze wel mooi de rekeningen kunnen betalen.
Maar wel leuk doodleuk een nieuwe freakactie opzetten met kortingen tot 23%. Dit soort streken geeft mij weinig hoop voor een goede afloop als je zo met trouwe klanten omgaat.

Back
Bovenaan