Verdachte vuurwerk incident Zwaluwen eerder betrokken bij vuurwerk ongeval

killerdome

VWC lid
De verdachte man die is opgepakt vanwege het vuurwerkincident bij voetbalvereniging Zwaluwen, was in 2007 ook al betrokken bij een ernstig ongeluk met vuurwerk.

Bij het incident bij Zwaluwen verloor een jongen van twaalf een groot gedeelte van zijn hand. De jongen raapte vorige week zaterdag een stuk vuurwerk op, dat na het aansteken in zijn hand ontplofte. Het vuurwerk zou van de verdachte, een 46-jarige man uit Maassluis, zijn geweest. In 2007 leverde de verdachte een illegale lawinepijl doe met de jaarwisseling werd afgestoken. Tijdens het afsteken ging het gruwelijk fout en vloog de pijl een woning binnen. Bij de brand die hierbij ontstond is toen een bejaard echtpaar om het leven gekomen die niet meer uit hun woning konden vluchten. De man is toen veroordeeld tot een werkstraf.

bron

Een werkstraf voor dit??? Terwijl andere mensen soms maanden moeten zitten? Snap er niks van. Van mij mag hij nu wel een jaartje brommen hoor.

Een werkstraf voor dit??? Terwijl andere mensen soms maanden moeten zitten? Snap er niks van. Van mij mag hij nu wel een jaartje brommen hoor.

Volgens mij begrijp je het niet helemaal goed.

Hij heeft eerder slechts een vuurpijl aangeleverd aan iemand. Handel dus. Hij was niet degene die dat ding af heeft gestoken met dodelijke afloop tot gevolg.

Als ik dit zo lees lijkt mij het iemand die geen besef heeft waarmee hij te doen heeft.Voor mij mag hij zwaar gestraft worden

Volgens mij begrijp je het niet helemaal goed.

Hij heeft eerder slechts een vuurpijl aangeleverd aan iemand. Handel dus. Hij was niet degene die dat ding af heeft gestoken met dodelijke afloop tot gevolg.

Alsof hij dan niet verantwoordelijk is. Dit is toch gewoon medeplichtig aan doodslag oid.
En dan krijg je een taakstraf. Ze zijn niet wijs hier in nederland.
om het te dramatiseren. Ergens lopen kleinkinderen rond die geen opa en oma meer hebben omdat een zak hooi dit verkoopt.
Nu weet ik wel dat de helft hier ook met deze dingen rondloopt.
Maar ik houd er niet van. Iig niet in bewoonde omgeving.
Misschien ben ik te ouderwets. Dat kan. Maar doden door vuurwerk kan nooit de bedoeling zijn.
En dan nog een keer een ongeval mede door zijn schuld.
Ik vind persoonlijk dat tie ff mag brommen.
greetzz

Precies wat Poziloc zegt. Het was een noodsignaal.

Daarnaast is hij tijdens de jaarwisseling van 2009-2010 ook opgepakt wegens handel (31 dec) en staat er nog een voorwaardelijke straf open. Kortom hij is sowieso wel de zak nu..

Ik zeg: Nekschot! Nee dat mag niet , misschien een hard verhoor houden en dan kijken of ze de grotere handelaren uit hem kunnen persen. Hij heeft indirect iemand verminkt en een bejaard echtpaar gedood. Dus misschien 20 jaar dreigen en kijken of ze grotere handelaren kunnen pakken? Tegenwoordig zijn de grotere handelaren toch allemaal wel crimineel.

beter lezen, Bram, hij heeft enkel de pijl geleverd die een ander onverantwoord afstak met dat dodelijke ongeluk als gevolg.

Kerel mag nu weer een beste straf hebben, en moet door Justitie maar even een jaarwisseling of 2,3 strak in de gaten worden gehouden. Zo iemand mag niet handelen.

De ene zegt dat het een pijl is en ander een Noodsignaal..
Welke is nu juist..

Hij is wel degene die de noodsignaal heeft geleverd, aan waarschijnlijk iemand die geen verstand had met deze dingen, die je eigenlijk zowieso alleen op zee moet gebruiken.

Het rechtsysteem is weer zo krom als wat..
Voor een rotje af steken word je doorverwezen naar halt,
En voor zoiets taakstraf, beetje Nep

Waar blijft dat Engelse / Amerikaanse Rechts systeem, dan ben je meteen van al het gezeur af.

De ene zegt dat het een pijl is en ander een Noodsignaal..
Welke is nu juist..

Hij is wel degene die de noodsignaal heeft geleverd, aan waarschijnlijk iemand die geen verstand had met deze dingen, die je eigenlijk zowieso alleen op zee moet gebruiken.

Het rechtsysteem is weer zo krom als wat..
Voor een rotje af steken word je doorverwezen naar halt,
En voor zoiets taakstraf, beetje Nep

Waar blijft dat Engelse / Amerikaanse Rechts systeem, dan ben je meteen van al het gezeur af.

Gelukkig hebben ze in Amerika alle problemen opgelost met dat systeem ja.
En in Engeland verkopen ze zwaarder vuurwerk dan hier.

Ik denk dat je wat minder televisie zou moeten kijken.

buiten waar dit topic over gaat wat erg genoeg is wat er is gebeurd,wilde ik toch even zeggen dat rechtspraak uit het gevoel van wraak barbaars is.buiten het feit dat wat mij betreft het rechtsytseem in amerika een systeem is wat achterlijk is en is gebaseerd op een systeem uit de tijd van de cowboys waar je niet blij mee hoef te zijn

Back
Bovenaan