Vandalen opgepakt via YouTube

BOXTEL - De politie heeft via een filmpje op YouTube zeven rotjochies opgepakt die tijdens oud en nieuw een speeltuin in Boxtel hadden vernield met vuurwerk. De jongeren hadden de video zelf op internet gezet. Dat meldt de politie.

De politie werd getipt door iemand die op Youtube een filmpje had gezien waarbij een groep jongens met illegaal vuurwerk speeltoestellen vernielde. De politie herkende de speeltuin en enkele jongeren op het filmpje.

Daarop werden even verdachten - tussen de 15 en 18 jaar - gearresteerd. Alle jongens hebben inmiddels bekend. Ze worden verdacht van openlijke geweldpleging en moeten de schade van 1650 euro aan de gemeente terugbetalen.

De officier van justitie beslist nog over vervolging.

goedzo! terugdokken die 1650,- uit eigen zak! niet aan mama & papa centjes vragen.. ieder persoon gemiddeld 235,- mag wel wat extra bovenop.. eigen schuld dikken bult!

Helemaal goed dit, zo hoort het!
Wel maf dat ze hier spreken van "rotjochies", zoiets lees je normaal niet toch? :rolleyes:

beter dat ze zijn gepakt! lekker zelf betalen

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien ook een de filmpjes van Click Gestel controleren?
Er zijn wel meer van dat soort "vuurwerk"groepen.
Die moeten maar eens allemaal hard aangepakt worden.

245,- euro per persoon in niks voor zoiets.
De volgende keer gaan ze gewoon met meer man.
Dan kunnen ze de boete ook met meer delen.
Zo slim zijn ze dan ook weer wel.

Nee pak die jongens maar veel harder aan!

kijk .. dat soort berichten mag ik graag lezen. Dat men ze ook eens opspoort en vervolgt. Zoals ik al vaker zeg ze moeten wat meer op youtube gaan rond speuren.. zo veel materiaal waar de politie zo veel mee kan.

Zeer goed om te lezen dit.
Mooi dat deze gasten gepakt zijn en gestraft zullen worden.
Al mag die boete van mij wel iets omhoog.

Misschien ook een de filmpjes van Click Gestel controleren?
Er zijn wel meer van dat soort "vuurwerk"groepen.
Die moeten maar eens allemaal hard aangepakt worden.

245,- euro per persoon in niks voor zoiets.
De volgende keer gaan ze gewoon met meer man.
Dan kunnen ze de boete ook met meer delen.
Zo slim zijn ze dan ook weer wel.

Nee pak die jongens maar veel harder aan!

Click Gestel gaat inderdaad verkeert om met vuurwerk (Salutes op de grond ed)
maar ze slopen gelukkig niks (op een stofzuiger na dan :p)

Niet in hun filmpjes, maar ik weet bijna zeker dat ze buiten hun filmpjes om dit wel doen. Zeker weten kan ik niet. Maar anders heb je (jammer genoeg) zo weer andere "vernielers" op YouTube gevonden. :wink:

Als je het niet zeker weet, beschuldig dan ook niemand.\

Ben blij dat ze op deze manier de mensen oppakken die onze hobby in een slecht daglicht zetten.

Goede zaak dit. Aanpakken die lui. Click Gestel mag ook wel aangepakt worden idd.

Verder zet ik altijd bij een vw filmpje waarin gesloopt wordt dat dit niet stoer is en totaal onodig. Het is gewoon de mentaliteit. Die moet veranderen. Vuurwerk is het niet. Het zijn de mensen.

Mooi zo :D Hoe dom ben je dan? Zeker om stoer te doen bij hun vrienden. En dan waarschijnlijk ook met hoofd op de film staan :bonk:
Maar ik durf te wedden, als ze Belgisch vuurwerk legaliseren, dat er minder vandalisme wordt gepleegd. Vraag me niet waarom, maar zo'n vermoeden heb ik. In bijna elk land met *** knalvuurwerk wordt er gesloopt (Nederland & Duitsland) en in andere landen met de harde knallers wordt er heel vaak niet gesloopt. Omdat ze het zomaar kunnen kopen is de lol en de kick eraf. Dat is de hoofdreden. Ilvan heeft ook gelijk dat het aan de opvoeding/mentaliteit ligt.

Mooi zo :D Hoe dom ben je dan? Zeker om stoer te doen bij hun vrienden. En dan waarschijnlijk ook met hoofd op de film staan :bonk:
Maar ik durf te wedden, als ze Belgisch vuurwerk legaliseren, dat er minder vandalisme wordt gepleegd. Vraag me niet waarom, maar zo'n vermoeden heb ik. In bijna elk land met *** knalvuurwerk wordt er gesloopt (Nederland & Duitsland) en in andere landen met de harde knallers wordt er heel vaak niet gesloopt. Omdat ze het zomaar kunnen kopen is de lol en de kick eraf. Dat is de hoofdreden. Ilvan heeft ook gelijk dat het aan de opvoeding/mentaliteit ligt.

Ja goed filmpje van jou op Youtube trouwens van dat tegen slopen:D:D

Eindelijk een bericht van de politie waar ik blij van kan worden. Voor de jongens die gepakt zijn misschien heel veel minder goeds, maar voor de vuurwerkliefhebber is het goed om te zien dat de politie ook meekijkt op YouTube naar films van vandalisme. Van mij mogen ze er nog veel meer oppakken via deze manier.

Zal ze leren! Van mij had het wel wat meer mogen zijn, dan weet je vrijwel zeker dat dit niet nog eens gebeurd.

Heel mooi dit, verdiende loon:D

Niet in hun filmpjes, maar ik weet bijna zeker dat ze buiten hun filmpjes om dit wel doen. Zeker weten kan ik niet. Maar anders heb je (jammer genoeg) zo weer andere "vernielers" op YouTube gevonden. :wink:

Er gaan trouwens al geruchten dat er gasten van click gestel zijn gepakt. Ik weet niet of dit waar is, maar ik zou het persoonlijk wel jammer vinden. Ze zijn ook al erg laat met het posten van hun filmpjes op youtube, maarja met zulk knalvuurwerk vraag je er ook wel een beetje om..

Back
Bovenaan