Vaessen & Venrooij - 'Oud en Nieuw zoals het hoort te zijn'

Vaessen

VWC lid
Geachte lezers / kijkers,

Allereerst hartelijk dank voor je interesse in onze Oud & Nieuw beleving! We hebben er heel veel plezier in gehad om alles te filmen en we hebben een prachtig, sfeervol Oud & Nieuw beleefd!

Dit is het topic van mij en mijn neefje Venrooij, we gaan geen DVD maken maar gewoon losse filmpjes posten van grote projecten (tot 28 potten tegenlijk) maar ook gewoon van klein stookplezier.

We zullen het topic gedurende het hele jaar actief proberen te houden en regelmatig een filmpje posten, ik hoop dat jullie ervan genieten net zoals wij dat doen!

Laat vooral je comments achter en op of aanmerkingen, daar beleven we ook plezier aan!

Bij deze dan alvast de opener / trailer, enjoy!!:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

-------------------------------------------------------------

5 September: Tijd om weer eens wat tijd in dit topic te steken, aangezien het seizoen weer officieel begonnen is. We starten met enkele foto's van het werken aan projecten:

Allereerst ons heavy 5 project zoals gezien in de trailer. Het was nogal wat werk om het allemaal goed te krijgen, maar het resultaat mag er zeker zijn.

Je ziet hier 5x Heavy 5, 2x Asian Thunder en 1x Heavy one.

Hieronder zie je ons China by Night + Crackling Chrysanteum project, dit was nog tijdens de discussie over hoe we het precies gingen maken (er gaat bij ons uren van praten vooraf voordat we daadwerkelijk aan een project beginnen).

Hieronder zie je een klein project van een aantal Salon Roger potten, mooie dingen voor een zeer goede prijs. Gaan we dit jaar zeker weer halen!

Dan nog een tweetal actie foto's van 12 uur, zie het maar als een klein voorproefje :wink: :

En de tweede foto:

6 September: Voordat we overgaan op wat klein stookplezier post ik eerst een mooi potje die we hadden afgestoken in de avond, de Hot Chains. Hij was een stuk beter dan ik in eerste instantie had verwacht! Deze zit zeker weer in de collectie dit jaar :D

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

7 September: Nu dan het filmpje van 10 uur, we hadden niks bijzonders, gewoon een klein potje om de eerste spanning te laten verdwijnen.

+ YouTube Video

Ook heb ik nog een foto van 12 uur die ik jullie niet wil onthouden, de meeste mensen stonden wat meer achterdoor. Wij stonden met 4 man iets meer vooraan omdat wij zo snel mogelijk wilden doorstoken.

Let vooral op de 4 kopjes die de lucht in staan te kijken en aan het genieten zijn :rolleyes:

----------------------------------------------------------------------------

9 September: tijd voor weer een filmpje, gewoon van stookplezier overdag. Het is van een pijlen assortiment, maar ik weet eigenlijk niet meer precies welke het waren :D

+ YouTube Video

----------------------------------------------------------------------------

13 September: We zijn alweer een paar dagen korter bij Oktober, vanaf Oktober vind ik het altijd lekker snel gaan. Dus tijd voor weer een filmpje. Het is van een mat uit Belgie, waar de verkoper aangaf dat het een 20.000 nitraat klapper was. Dat was het niet, maar toch een leuk ding, zeker omdat hij half opgerold afgelaten wordt.

Ging alleen erg snel af, wat even schrikken was :rolleyes:, enjoy!

+ YouTube Video

19 September: We zijn nu echt aan het einde van September aan het raken, velen beginnen wellicht alweer met hun eerste lijsten te maken en de eerste concrete plannen voor de dag der dagen worden weer gevormd. Dat vieren we met weer een filmpje, deze keer van een Black Thunder. We hadden er twee stuks van, eentje overdag en 1 in de avond.

Op het onderstaande filmpje komt het geluid niet zo goed over, omdat het erg open is, het filmpje dat ik de volgende keer post is van in de avond, tussen enkele huizen in. Dan komt het geweld pas echt goed over!

+ YouTube Video

21 September: Zoals beloofd nu het filmpje van de Black Thunder in de avond, heb er nog een kleine extra in ge-edit. Enjoy!

+ YouTube Video

3 Oktober: Ja mensen, het is alweer zo ver, we zitten in Oktober, dat vieren we met 2x China by night!

+ YouTube Video

13 Oktober: Het onderstaande filmpje is van een Flare, een vriend van ons werkt bij de landmacht en heeft (op de een of andere manier) 3 van deze dingen weten mee te nemen. Ze worden normaal gebruikt om slachtvelden te verlichten, maar deze keer voor onze straat :rolleyes: ... deze dingen worden uit de hand afgeschoten.

+ YouTube Video

19 Oktober: een aantal Event Rockets! Enjoy :)

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

24 Oktober: Nog een filmpje van 2 Event Rockets, de tweede pijl was de mooiste die in het pakket zat, maar was dan ook meteen echt een geweldig ding.

+ YouTube Video

16 November: Helaas door verhuizing en een groot project in Amsterdam te druk geweest om het topic te updaten. Maar het is alweer bijna December dus we gaan weer lekker door met updates te knallen!

Eerste filmpje is van een Salon Roger potje, weet niet meer precies welke, maar voor 13,50 zeer zeker het geld waard! :

+ YouTube Video

Dan nu nog een filmpje van een Traca 20m, in het filmpje zeggen we Mascleta maar daar was ie wat te kort voor :p :

+ YouTube Video

HET IS 1 DECEMBER!!! Dat vieren we met ons Heavy 5 project!!
Helaas heb ik dit niet zelf gefilmd, ik was te druk bezig met het stoken. Ik heb 2 filmpjes, de eerste is gefilmd met een wat oudere telefoon, maar het komt alsnog goed over vind ik.

Je ziet dat 1 pot een soort van losse flodders naar links schoot, echter deze ontploften niet en we hadden genoeg afstand gehouden van het publiek. Veiligheid boven alles! Enjoy!

+ YouTube Video

Dan nu het tweede filmpje, deze is gemaakt met een Iphone, gefilmd door de zus van een vriend van me. Ze woont zelf in Engeland, wat het Engels verklaart, enjoy!!

+ YouTube Video

Laatst bewerkt door een moderator:
Het was een heerlijke dag en al zeg ik het zelf! Maar de trailer is geweldig complimenten aan Vaessen!

Thanks Teun! Kan me nog herinerren dat ik met jou zat te praten in een topic vorig jaar op de bewuste dag rond 09:30 :D

Leuk topic om te blijven volgen! Mooie trailer en de projecten zien er gewoon top uit, ben erg benieuwd!

Thanks voor alle reacties! Er komt nog een hoop aan, maar bewaar natuurlijk al het grote materiaal voor de komende maanden terwijl we naar 31 december toe leven.

Ondertussen weer een kleine update gepost :D

zeer mooi topic super.
alleen de film was super mooi alleen geluid is niet al te best maar verder zeer mooi topic (Y)

Haha, in het filmpje van Hot Chains hoor ik: kom hie sjtaon. Limburgs neem ik aan? Super filmpjes, geluid is enigste puntje. Maar ik ben benieuwd naar meer.

Haha, in het filmpje van Hot Chains hoor ik: kom hie sjtaon. Limburgs neem ik aan? Super filmpjes, geluid is enigste puntje. Maar ik ben benieuwd naar meer.

Haha klopt helemaal, uit de buurt van Maastricht :D

Het geluid is inderdaad wat minder, we hadden geen goede camera, is opgenomen met de telefoon.

Dit jaar hebben we een betere camera dus gaat helemaal goed komen.

Volgens mij zie ik op de collectiefoto in de trailer Eventrockets liggen. Gefilmd toevallig?

Voor een telefoon geen verkeerde films hoor :)

Voor het filmpje van de 28 cakes zul je toch nog even moeten tot we korter bij december komen :D

Event rockets zijn inderdaad gefilmd, zaten een paar mooie tussen maar ik moet zeggen dat ik voor dat geld liever wat goedkopere pijlen koop, ik vond ze daar niet goed genoeg voor.

Er zijn alweer wat updates geweest en ondertussen zitten we in Oktober, zal eens wat meer avond filmpjes gaan posten :D

Enjoy!

Back
Bovenaan