Vaccalluzzo, Een fabrieksbezoek.

RedBaron

Pyroworld
De zuid Italiaanse vuurwerkfabrikant Vaccalluzzo zal bij vele tot de verbeelding spreken. De prachtige producten en de vaak extreem spectaculaire shows. Die uitpuilen van de (groot kaliber) cilinderbommen, kogelbommen, candles, singleshots, enz uit eigen keuken.

Ergens moeten deze producten natuurlijk gemaakt worden. Ons gewaardeerd lid en goede vriend van mij Joshua werd de gelegenheid geboden om tijdens zijn vakantie op Malta (daar ook nog meer over in een andere post binnenkort) de oversteek te maken naar het eiland Sicilië waar Vaccalluzzo gevestigd is.

hij mocht daar deze zomer een kijkje in de keuken nemen van dit prachtige vuurwerkbedrijf. Hij kwam dan ook met unieke en leuke beelden terug. Deze beelden zijn door Joshua beschikbaar gesteld, waarvoor mijn uitdrukkelijke dank!:) En ik mocht daar dan ook een montage van maken.

Deze 9 minuten durende video kun je dan ook hier onder in 2 smaken downloaden of bekijken:

HD WMV: *klik* voor download

HD Youtube:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Veel kijk plezier! :D

Laatst bewerkt:
Mooi filmpje! Een exclusief kijkje in de keuken van Vaccalluzzo.
Btw, ik wist niet dat George Clooney daar ook werkte...haha, zo zie je nog 'ns wat :idea:

Hartelijk dank voor het delen van deze leuke en informatieve kijk in in de Vaccaluzzo keuken! Inderdaad erg exclusief beeldmateriaal. En wat blijft het een mooi gezicht zo'n "bergje" mooie bollen :)

Erg bijzonder om te zien hoe deze kwaliteit producten worden gemaakt en er liggen heel wat heerlijke producten :)

Wel jammer dat je de uitleg van de Italiaan niet hoort door de muziek.
Voor de rest heerlijk beeldmateriaal!

Hartelijk dank voor het delen van deze leuke en informatieve kijk in in de Vaccaluzzo keuken! Inderdaad erg exclusief beeldmateriaal. En wat blijft het een mooi gezicht zo'n "bergje" mooie bollen :)

Ja toen ik de beelden voor het eerst zag verbaasde ik me er ook over. Dat soort bergjes met speelgoed dat kan toch echt niet hier hahaha. Controleurs, politie, brandweer zouden ter plekke een rolberoerte er van krijgen hahaha.

Ook het shot waar je gewoon een x aantal 300mm bommen( Volgens Pirico zijn dit "onverstandige" kalibers :D) achteloos in een bus zag liggen, prachtig hahaha. ADR? daar doen we hier niet aan! hahaha

Het is ook wel apart om te zien dat een bedrijf wat zulke grootste shows neerzet, in zo een kleine ruimte al die prachtige produkten maakt. Eigenlijk verwacht je een prachtige fabriek als je dat spul in de lucht ziet.. Ongelofelijk wat een kleuren die gasten maken. Neem nou ook eens hun waterval bommen.

Dankje voor dit filmpje RB:)

Ontzettend interessante film. Leuk om te zien hoe de producten gemaakt worden.
Ook ik verbaas mij over de kleine ruimte waarin gewerkt wordt.
Joshua en Jack: bedankt voor deze mooie bijdrage.

Ja toen ik de beelden voor het eerst zag verbaasde ik me er ook over. Dat soort bergjes met speelgoed dat kan toch echt niet hier hahaha. Controleurs, politie, brandweer zouden ter plekke een rolberoerte er van krijgen hahaha.

Ook het shot waar je gewoon een x aantal 300mm bommen( Volgens Pirico zijn dit "onverstandige" kalibers :D) achteloos in een bus zag liggen, prachtig hahaha. ADR? daar doen we hier niet aan! hahaha

Busje wordt gebruikt voor intern transport op het terrein tussen de werkruimten en opslagplaatsen.

Tja, wat moet je nog meer zeggen? Geweldig toch?

Had de ruwe beelden al eens eerder gezien, maar tof dit nog een keer te zien.
Jack heeft er nog een leuk melodietje ondergezet en dat maakt het kompleet.

Het is inderdaad een bijzonder gezicht de 12" shells op een hoopje te zien liggen. Stukje karton erover en rijden maar. Het zou zo maar eens mijn bestelwagentje kunnen zijn......

Het is dan ook één van de weinige firma's die 12" Stutata's maakt in cylindervorm. Normaliter worden de 12" Stutata's gemaakt in kogelvorm.
Deze cylindrische bakbeesten zijn dan ook voor eigen gebruik.
De cylinder Stutata's voor de export gaan tot 8".
Voor de export hebben ze maar één 12" Stutata. Ook hier betreft het een kogelbom. En wat voor één.
Effect: Multibreak met watervalbommetjes. Eenzame kwaliteit uit eigen huis!
Benaming: Palla stutata coda di cavallo.

Joshua en Jack, nogmaals bedankt.

Super video zeg

Vaccalluzzo, een van mijn favorite merken. Sowiso kan ik kwaliteit erg waarderen en italiaanse en spaanse producten dus ook. Erg mooi gemonteerd , leuk muziekje eronder en mijn dag was weer compleet na het kijken van de film

Joshua bedankt voor de mooie beelden, en Jack voor het monteren.

greets

Zo dan! Had nu even tijd om het filmpje te bekijken! Maar wat heerlijk zeg! Geweldig om een kijkje in de keuken van Vaccaluzzo te krijgen!

Stiekem ben ik erg jaloers :wink: maar o zo blij dat je de beelden hier wilt laten zien! Bedankt voor het delen! Dit maakt mijn weekend zeker voor een groot deel goed! :D

Prachtig, een kijkje in de keuken van de crème de la crème op het gebied van vuurwerk. Er zijn maar weinig fabrikanten die de kwaliteit van Vaccalluzzo kunnen evenaren. En ik heb dan ook met kippevel zitten kijken,

Ik wil Joshua en Jack (en Vaccalluzzo natuurlijk, maar die zal wel niet meelezen hier :p) bedanken voor dit prachtige stukje video!

Back
Bovenaan