Tripreports!

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De Vuurwerkcrew countdown staat voor gezelligheid en sfeer met uiteraard vuurwerkgerelateerde onderwerpen. Het doel daarbij is om mensen het ''ultieme'' gevoel te geven en dit over te brengen middels een post. Hoe kan dat beter dan met een beschrijving van één van de leukste, zo niet de leukste dag van het jaar: een tripreport!

Schrijf hieronder een tripreport van één van de afhaaldagen in de laatste jaren, waarbij de aanwezigheid van films en foto's het gevoel natuurlijk extra versterken. Neem ons mee in jouw afhaaldag, beschrijf je gevoel, leef je uit!

Ik wilde al beginnen met typen, maar ja er was een verbod afgelopen jaar, dus die trip werd een beetje moeilijk.

Geen cat1 gehaald?:angel: Daar valt ook vast iets over te schrijven, en anders zijn andere jaren ook meer dan welkom natuurlijk.

Cat 1 tocht begin oktober
Op deze zonnige maandag besloot ik om maar eens te kijken of er al wat cat 1. te scoren was bij diverse zaken die doorgaans cat 1 verkopen in het seizoen.
Voor vandaag had ik Action, Hema, Big bazar, Xenos en Solowop de lijst staan.
Binnenkort wil ik ook de bouwmarkten en de tuincentra afgaan maar voor nu deze etablissementen.
over de Action en Hemakan ik kort zijn. Daar was nog niks.

Waar wel wat was, dat was de Big Bazar.
Wat als eerste opvalt is dat zij al vol in de kerstsferen zijn.
Voor de liefhebber heb ik een filmpje bijgevoegd van het assortiment hierin.
Met oog op het kerstdorptopic op het forum hier ook dit even meegenomen :).
IMG_20211004_150252.jpg

Op het gebied van vuurwerk was er wat fop en schetsvuurwerk en knetterballen en luchthuilers.
De fonteinen waren helaas uitverkocht.

Dit was mijn eerste vondst van de dag en ik kon het niet verkroppen om met lege handen thuis te komen.
Zodoende wat luchthuilertjes meegenomen.

De volgende halte was oostblok supermarkt voor wat fruitbiertjes.
Niet vuurwerk gerelateerd maar goed, toch ook lekker ;).
IMG_20211004_160722.jpg

Volgende halte was de Xenos.
Xenos heeft altijd wat fop en schetsvuurwerk.
Later in het jaar ook fonteinen en dergelijke.
Voor vandaag was het slechts wat fop en schets.

Als laatste stond de Solow gepland.
Wat een k*tzooi in die winkel zeg. Nooit eerder zag ik zoveel bende bij elkaar.
Wat het allemaal niet beter maakt is de verplichte looprichting waardoor je er min of meer tot veroordeeld bent om alle bende te aanschouwen. Na 40 minuten door het doolhof gelopen te zijn was ik dezelfde 60 centimeter party popper al 4x tegen gekomen. Voor elke gelegenheid een omlabeling. Na ruim 2 uur toen ik op de helft van de winkel was kwam ik een schap met vuurwerk tegen.
Ook hier waren de fonteinen uitverkocht. maar was het aanbod wel iets groter met onder andere de schijtlijster en 36 flashing daimonds aka flashing demon voor 6!! euro .
IMG_20211004_154646.jpg

Uiteindelijk bevond ik mijzelf volwassen genoeg om de schijtlijster te laten hangen en ging ik na 4,5 uur moegestreden naar huis en besloot ik nooit meer in een Solow te komen.
Wel fijn dat er weer wat te struinen is en ik hoop dat er snel meer winkels volgen!
Zoals eerder vermeld hoop ik komende periode nog wat meer winkels aan te doen.

Leuk om te lezen eumetazao, dankjewel. Tripreports kunnen er nooit genoeg zijn, erg sfeer verhogend.

Nadat ik de laatste 2 jaar met veel plezier meelees besloten om ook maar eens in de digitaal pen te klimmen en mijn eerst trip op papier te zetten.

De eerst trip dit jaar

Het is begin oktober en ik kom tijdens het uitlaten van de hond de buurman tegen. Ondanks het regenachtig weer blijven we even bij praten tijdens het gesprek vertel dat ik in de herfstvakantie naar België zal gaan met vrouwlief. Hij vraagt als ik dan ook vuurwerk ga halen en ik moet eerlijk toegeven dat wel ingedacht heb gehad. Hij geeft aan dat ook graag eens te willen doen en al snel wordt het plan opgevat om samen een keer naar België te gaan om daar samen vuurwerk te halen. Die dag hebben we via de app nog even contact en word afgesproken om 03-11-naar België te gaan om vuurwerk te gaan halen
Het is zondag en tijd om de middagwandeling de hond uit te laten. Tijdens de middagwandeling komen wij dezelfde buurman tegen en komt het gesprek weer op het vuurwerk ophalen. Hij geeft aan dat hij maandag vrij is en toevallig ben ik dat ook en word het plan opgevat om de eerst dag van de herfstvakantie naar België te rijden om vuurwerk te gaan halen. Die zondag ga ik de website van de vuurwerk winkels af in Baarle Hertog af om te kijken wat voor mij spul ze allemaal hebben liggen. Zo wordt er ook een klein lijstje gemaakt.
Het is net na 9:00 en ik stap in de auto om de buurman op te halen voor ons tripje naar België. Onderweg is het best druk en we staan zelf even in de file maar naar iets meer dan 1 uur en 40 minuut komen we aan bij Zena vuurwerk de bunker. We kijken even rond en dan pakken we ook wel het bekende bestelformulier erbij. Ik was lvc lid geworden want wou graag gebruik maken van de aanbiedingen die er op dat moment geleden. Ik vraag om informatie en krijg het pasje naar mij toegeworpen en word snel gezegd wil je korting dan moet je naar de mega-store in Olen. Als echt Hollanders en een beetje overrompelt door de niet echt vriendelijk manier van het behandelen besluiten we weg te gaan en naar lootsvuurwerk te gaan. Bij loots is het gezellig druk en nadat we wat hebben rondgekeken en besloten hebben wat wij hier gaan halen worden we naar een half uurtje vriendelijk geholpen door de mevrouw achter de balie. Met 2 dozen vol vuurwerk lopen wij weer naar de auto toe en leggen het eerst vuurwerk in de auto.
Schermafbeelding 2021-10-19 om 11.05.57.jpg
Ik had gezien dat aan de andere kant van de straat nog een zena winkel was en lopen toch daar ook maar even naar binnen. Daar is het voor ons een veel fijner winkel ervaring het is hier ook gezellig druk maar we kunnen even gezellig praten met de winkelbediende op dat moment.
Schermafbeelding 2021-10-19 om 11.05.39.jpg
We besluiten om hier het vuurwerk te gaan kopen omdat er naar onze mening prima aanbiedingen zijn die niet vermeld waren op de website van zena zelf. Na iets meer dan een half uurtje lopen we ook hier met 2 kartonendozen en een tasje vol vuurwerk naar de auto en word het laatste vuurwerk ingeladen om mee te nemen naar Nederland
Al met al een geslaagde dag voor ons en wij vinden deze trip zeker voor herhaling vatbaar.

Het is mijn eerst trip report als jullie het leuk vinden dan wil ik dit ook wel doen voor de afhaal dagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan