Traditionele effecten worden schaars

magnolia

VWC lid
tja misschien heb ik het mis hoor .
maar ik heb het idee dat dat willows plams en blinkers echt de trend zijn van afgelopen jaren .
je ziet nooit echt meer een goed uitgevoerde peony tegen
oke je komt het nog wel tegen maar dan in de goedkopere producten en slecht uitgevoerd (vind ik )
dat zelfde geld ook voor dalias of bijvoorbeeld time rain dat kom je de laatste ook niet meer tegen.

wat denken jullie eigenlijk zou het een trend zijn ?

Elk jaar zien we wel bepaalde trends in siervuurwerkland. Alsof ze in China opeens een effectje bedenken of uitwerken, en dat dat dan meteen naar alle importeurs gecommuniceerd wordt. Twee jaar geleden zagen we 'goud met blauw' aan de lopende band. Vorig jaar veel 'willow met blinkers'. Dit jaar heb ik nog niet écht een specifieke trend kunnen ontdekken, maar ik ben het met je eens dat peony, dahlia en time rain willows een zeldzaamheid dreigen te worden. Maar dat kan zomaar de trend voor 2013 worden!

Freezing Steel,Magicians 2 broertjes,met mooie peony,s. Van de afgelopen tijd,:) Ik zou oh zo graag,ook wat meer dahlia,s willen zien,als ik eerlijk ben! Liefst wel in combinatie,met 2 kleuren of meer,in een boeket.

Tja weet niet,importeurs zullen ook wel trendwatchers hebben. Die kijken wat er speelt,in ons vuurwerklandje en daarbuiten!

Inderdaad Magnolia,peonies zie je nog wel regelmatig voorbij komen maar dahlia sterren zie je niet zo vaak meer net als het fish en colour change effect.
(dahlia sterren vind ik mooier)

Genoeg goede peonies voorbij zien komen de afgelopen jaren. Evenzo voor goud effecten en crackling. WEl zijn ze stukken beter dan vroeger ja.

Fish was weg en zie je nu weer een beetje terugkomen, mines idem dito.

Ik zie alle effecten wel voorbij komen. Ja, 't ene jaar de een wat meer in nieuwe producten dan de ander, trends spelen wel en er wordt ook zeker hier meegelezen door de importeurs (dat kun je merken aan de nieuwe cakes die op de markt komen). Maar de oudere cakes van eerdere trends blijven vaak ook nog wel een aantal jaren in 't assortiment. Dus de keus is breed zat. Maar elk jaar zie je wel bepaalde effecten meer dan andere in nieuwe producten, dat klopt.

Ik ben het wel met magnolia eens... ik mis een beetje onderscheid in de producten zie ook erg veel goud met blinkers voorbij komen. Ik ben gelukkig wel blij dat die crackling hype een beetje op zn retour is. het kan een leuk effect zijn mits groots en hard. die flauwe aftreksels die in sommige cakes te vinden zijn, zijn echte afknappers

Zit net dat overzicht te bekijken (indextopics) en de standaard peony staat er niet bij.

Bij dezen mijn vraag: weten jullie nog potten met gewoon een dikke blauwe peony erin. Alleen blauw in de peony dus.
Blauwtje weet ik, maar verder?

Wellicht een peonie index-topic maken dan maar?

Overigens mis ik wel meer effecten in cakes? Wat te denken van ring-effecten zoals in de Rocket Boom pijlen? In niet echt tradioneel, maar wel zeldzaam in mijn beleving.

schijnt niet te behalen zijn met het kleine kaliber én de cylindervorm van de bombettes...

alles kan, je moet alleen willen.

15 gram moet wat mee te doen zijn. Ik bedoel; in de pijlen zit ook niet overdreven veel meer volgens mij. En wellicht werken sferische bombetten ook wel? of sferich component in een cilindervorm?

Zo zit ik dus ook vaak te denken, nou nog een innovatieve importeur die wat geld in de ontwikkeling durft te steken ipv enkel in de eigen zak.

De ontwikkelingskosten zijn hoog, de productiekosten zijn hoog, de verkoopprijzen zullen hoog zijn en de afzet zal laag zijn. Ik denk dat dit het beeld van veel importeurs is.

En daar valt ook best wat voor te zeggen; de consument wilt graag vuurwerk dat in een zo groot mogelijke verpakking zit; dat ziet er lekker stoer uit. Ze willen daar best wat voor betalen maar het liefst ook weer niet te veel. Ze willen het liefst zo lang mogelijk ervan kunnen genieten. En ja dan moet er een importeur komen die eerst alle kosten gaat maken en dan hoopt dat het maar goed gaat lopen; waarom zouden ze dat doen?

omdat ze een VISIE hebben, en een groot vuurwerkhart, en het risico overhebben (en het kapitaal...) om de vuurwerkmarkt scherp te stellen en op de kop te zetten... maar ja; zie Marijn...

Back
Bovenaan