Top spinners [Uitloop]

Artikelnummer: 204
Artikelnaam: Top spinners
Netto Kruitgewicht: 1,7 gr per stuk
Effectomschrijving: Gekleurde draaitollen die maar blijven spinnen!
Tijdsduur: 5 sec.
Richtprijs: €1,-
eenheid: 40 stuks

204_top_spinners.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan iemand verklaren waarom de prijs van Pyroshopper is namelijk aanzienlijk lager is dan de standaard wondertollen endergelijke?

Laatst bewerkt:
Kan iemand verklaren waarom de prijs van Pyroshopper is namelijk aanzienlijk lager is dan de standaard wondertollen endergelijke?

doordat ze niet veel geld hebben besteed aan de verpakking, kwalitatief is het iets minder goed en er zitten 40 grondbloemen in en bij de dure 50

doordat ze niet veel geld hebben besteed aan de verpakking, kwalitatief is het iets minder goed en er zitten 40 grondbloemen in en bij de dure 50

duur vind ik het niet hoor,0.026 cent per grondbloem, bij de gewone.

kijk, de pyroshopper lijn is er voor mensen die niet zo'n groot buget hebben, maar sommige mensen willen dan toch een 500 grammer hebben, en die heeft de pyroshopper lijn, goed en voordelig zegen ze ook wel.
nu hebben ze er ook gewoone producten tussen gestopt, voor de mensen die knock outs,babypijlen,grondbloemen en romeinsekaarsen te duur vinden.
maar er zit dan wel iets minder in, qua inhoud.

is het een beetje duidelijk

tom

duur vind ik het niet hoor,0.026 cent per grondbloem, bij de gewone.

kijk, de pyroshopper lijn is er voor mensen die niet zo'n groot buget hebben, maar sommige mensen willen dan toch een 500 grammer hebben, en die heeft de pyroshopper lijn, goed en voordelig zegen ze ook wel.
nu hebben ze er ook gewoone producten tussen gestopt, voor de mensen die knock outs,babypijlen,grondbloemen en romeinsekaarsen te duur vinden.
maar er zit dan wel iets minder in, qua inhoud.

is het een beetje duidelijk

tom

In de doosjes zit idd iets minder , maar het effect is gewoon net zo goed hoor!zeker voor de prijs :wink:

Ik heb deze grondbloemen vorige jaar gehad en de normale ook. Deze grondbloemen zijn een slag kleiner en goedkoper. Tevens zitten er 10 minder in een pakje. Kwa effect duren deze een aantal seconden korter als de versie van een andere dealer. Kwa prijs kwaliteit verhouding zijn ze gewoon goed :)

Dat kan ik over al het kleine grut zeggen van pyroshopper! Het is allemaal wat compacter, zit wat minder in en dan is het natuurlijk ook minder in prijs! Plus dat het zoiezo goedkoper is omgerekend vergeleken met andere producten.

Moet zeggen dat het allemaal wel iets minder doet, maar alsnog voldoende. De thunderkings hebben bijvoorbeeld niet een denderende knal, maar alsnog wel goed hard.

Deze dingen raad ik erg af ;)
Het lijkt echt alsof ze 2 keer draaien en dan alweer stoppen. Dus voor die 40 cent extra koop ik wel de normale die 2 keer zo lang duren.
Dus koop ze nooit meer.

Btw bij een andere zaak waren de normale grondbloemen wel gewoon een euro dus deze zijn zeker het geld niet waard.

Laatst bewerkt:
Ik vind de kwaliteit van pyroshopper net zo goed als van "gewoon" vuurwerk. En het is bijna altijd goedkoper. Waarom zal je dan duur vuurwerk kopen.

ohw wacht vergeet mijn vorige post, ik weet al wat het is, ik heb het zelf vroeger ook maar tegenwoordig doe ik wat voorzichtiger want als je grondbloemen uit de doos haalt en in een tas gooit en dan allemaal vuurwerk overheen dan kan er een knik ontstaan in de lont, daarom hou ik de grondbloemen altijd in het doosje als ik ze in een tas meeneem om af te steken.

Veel problemen gehad had hier 1 pakje van. Veel weigeraars tussen gehad.
Leken wel vochtig en het gaatje was niet groot genoeg.
Sommige kwam klein vlammetje en toen explodeerde ze.
Ook wel leuk. Leken wel soort van nitraten. En ze gingen nog redelijk hard ook.
iemand een idee hoe dit kan?

Veel problemen gehad had hier 1 pakje van. Veel weigeraars tussen gehad.
Leken wel vochtig en het gaatje was niet groot genoeg.
Sommige kwam klein vlammetje en toen explodeerde ze.
Ook wel leuk. Leken wel soort van nitraten. En ze gingen nog redelijk hard ook.
iemand een idee hoe dit kan?

De mogelijke oorzaak heb je zelf al deels genoemd :)
Om een grondbloem te laten spinnen zit er aan de zijkant een klein stuwgaatje. De boven- en onderkant zijn dicht, zodat alle stuwkracht op geen andere manier dan via dat ene gaatje eruit kan. Echter, als dit gaatje te nauw is (bijv. doordat er hardnekkig vocht is ingetrokken) blokkeert het de interne stuwkracht. Omdat het zich geen uitweg kan vinden, wordt er in slechts milliseconden binnen in de grondbloem druk opgebouwd. Op een gegeven moment zal de grondbloem vanzelf knappen omdat het de druk niet meer binnen kan houden.
Dit gaat gepaard met een luide knal.

Helaas zijn grondbloemen niet het enige vuurwerk waarbij dit voorkomt. Ook kegelfonteinen (conische fonteinen) raken in de problemen als de stuwopening te nauw is. Naarmate de duur vordert, wordt bij een kegelfontein zowel het siereffect als de stuwkracht groter. Deze is hierbij het grootst wanneer het effect het toppunt bereikt. Ten gevolge van interne instabiliteit wordt de gehele fontein ontgeregeld en knalt vervolgens uit elkaar.

Het is ook mogelijk dat het geperste kruit los is geraakt, en dan heb je een erg snel brandend poeder, en dat kan de grondbloem later exploderen.

Wat dus het probleem is met deze grondbloemen, is dat ze kleiner zijn. Ze hebben dus een dunnere huls, en er zit minder kruit in, of in ieder geval minder naast elkaar. Er is dus minder stuwkracht. Als het spuitgat dat recht omhoog ligt als hij op de grond komt, spuit hij gewoon, en spint niet. Dat heb ik vaak genoeg gehad!

ik had ook een paar die knalde eentje knalde in mijn hand toen ik een bosje babypijltjes wilden aansteken

Back
Bovenaan