Tieners zwaargewond door vuurwerkbom

Doodskopper

VWC lid
VLAARDINGEN - In Vlaardingen zijn zaterdagmiddag twee tieners ernstig gewond geraakt doordat een vuurwerkbom afging.

De slachtoffers zijn volgens een politiewoordvoerder dertien en vijftien jaar oud.
Een van hen raakte zwaargewond aan het hoofd, de ander aan de borst. Beide tieners zijn overgebracht naar het Erasmus MC in Rotterdam.

Volgens de zegsman hebben de jongens waarschijnlijk zelf het projectiel in elkaar geknutseld. De politie onderzoekt wat er precies in de bom zat.
De ontploffing had plaats in de Drs. Stijkelstraat. De knal veroorzaakte geen schade aan auto's of woningen.

Ja, dit is toch heel erg.
Ieder jaar krijgen we toch weer zulke berichten te lezen.

Hoop dat alles goed gaat komen met die jongens en laat het weer een les zijn voor andere, ga nooit lopen knutselen met vuurwerk.

God straft onmiddellijk.

Ik vind het ook wel heel sneu voor ze hoor, je gunt dit niemand. Ze hadden de risico's van hun stoutmoedigheid te licht genomen...als ze dit vantevoren hadden geweten of voldoende vermoed, waren ze er niet aan begonnen. Hopenlijk dat andere kinderen en ouderen dit als voorbeeld nemen om NIET met vuurwerk te knutselen buiten met verstand doorlonten. Verder dat spul laten zoals je 't kocht en veilig gebruiken.

Tja, weer een triest bericht. Ben er wel ff stil van, ondanks dat de heren er waarschijnlijk zelf aan hebben geklutseld (nee geen fout, maar een samentrekking van klungelen en knutselen).

Inderdaad hoop ik, dat al hoe triest het ook is, anderen dit als voorbeeld zullen nemen en vuurwerk gebruiken zoals het bedoeld is.

Stom en eigen schuld!
Maar toch heb ik medelijden met ze,misschien heel je toekomst naar de knoppen voor 1 knal dat is zo zonde........

Waarom noemen ze dit een vuurwerkbom i.p.v gewoon een explosief? Alles moet maar weer met vuurwerk worden geassioceerd terwijl dit niet het geval is. Ik erger mij hier mateloos om.

Heel vervelend voor die jongens. Het zal met de leeftijd te maken.
Experimenteren met vurwerk, elkaar een beetje opstoken.4 keer gaat het goed, de 5de keer goed mis, En word je keihard afgestraft.

Verminkingen aan gezicht voor de rest van je leven. En het had nog erger af kunnen lopen...

Conclusie: het is al vaker gezegd maar gebruik vuurwerk waarvoor het gemaakt is, en ga er niet mee lopen knutselen.

Aan de jongens heel veel sterkte ze zullen het nodig hebben

ja sorry hoor, leeftijd of niet. hoe vaak wordt je gewaarschuwd dit soort ongein niet uit te halen? niet alleen door je ouders, maar door spotjes op tv en weet ik het wat.

die gasten hadden niet moeten gaan rotzooien, en wie zijn billen brand (of gezicht verminkt) moet op de blaren zitten. ik heb hier dan ook totaal geen medelijden mee.

ja, misschien toch wel, met die arme ouders.

n Vlaardingen zijn vanmiddag twee jongens van 13 en 14 ernstig gewond geraakt toen een vuurwerkbom afging. Ze hadden een koperen pijp met vuurwerk gevuld. Een van de jongens is gewond aan zijn hoofd, de ander aan zijn borst en buik. Ze zijn naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht.

Back
Bovenaan