Tien mensen met ernstig oogletsel door vuurwerk

dennis-pyro

VWC lid
Tijdens de nacht van oud en nieuw zijn bij het Oogziekenhuis in Rotterdam zeven mensen binnengebracht van wie een oog ernstig beschadigd is geraakt door vuurwerk.

De slachtoffers hebben blijvend verminderd zicht of een oog dat volledig blind wordt, meldt het Oogziekenhuis. In enkele gevallen moeten artsen mogelijk een oog verwijderen. Geen enkel slachtoffer had een vuurwerkbril op.

In totaal zijn tot nu toe zeker tien vuurwerkslachtoffers met oogletsel binnengebracht. Twee van hen hadden letsel aan beide ogen, maar die schade is niet blijvend. De eerste operaties om de schade aan de ogen te herstellen, worden vandaag al uitgevoerd.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/tien-mensen-met-ernstig-oogletsel-door-vuurwerk

Hoe is dit in vergelijking tot andere jaren?
In 2013 totaal 264. Een grote verbetering dus, maar de tegenstanders zullen nooit rusten ook al valt er geen een slachtoffer.
Dan verzinnen ze wel wat anders als b.v. Het milieu, overlast, bejaarden, een kapot bushokje etc.

Echt een mega verschil met vorig jaar, denk dat het grotendeels te danken is aan het verdwijnen van de babypijltjes!

"Geen enkel slachtoffer had een vuurwerkbril op."

Duh! Als ze wel een bril op hadden dan waren het nu geen slachtoffers.

Zet voortaan zelf mijn bril ook al op voor ik naar buiten loop.
Dit jaar niet gedaan en kreeg dan ook een stuk gips van een vlinder tegen m'n oog. Had geluk dat ik door de knal net met mijn ogen knipperde toen het stuk gips mijn oog raakte dus mijn ooglid zelf en de zijkant van mijn neus lag wel open maar mijn oog zelf heeft gelukkig geen schade er aan over gehouden.

Back
Bovenaan