Tiel 10-05-2008

moontan

VWC lid
Waar: Tiel
Wanneer : 10 mei 2008
Wie: Katan Vuurwerk
Kaliber: niet bekend
Tijdstip: 22.00 uur

Kennisgeving

Ontbrandingstoestemming Vuurwerkbesluit Katan Vuurwerk Tiel

Gedeputeerde Staten van Gelderland maken bekend dat zij op 29 januari 2008 een aanvraag om een ontbrandingstoestemming als bedoeld in artikel 3.3.2, derde lid, van het Vuurwerkbesluit hebben ontvangen van Katan Vuurwerk uit Ulft.

De aanvraag heeft betrekking op het tot ontbranding brengen van vuurwerk en het opbouwen, installeren, en verwijderen daarvan op 10 mei 2008 vanuit een weiland aan de Echteldsedijk/Groene Krib te Tiel. Het betreft een buitenvuurwerk ter opluistering van de plaatselijke kermis, waarvan de afsteektijd is gepland om 22.00 uur.

Conform het Vuurwerkbesluit heeft de burgemeester van de gemeente Tiel verklaard geen bezwaar te hebben tegen het tot ontbranding brengen van het vuurwerk. Gedeputeerde Staten hebben besloten de gevraagde ontbrandingstoestemming onder het stellen van voorschriften te verlenen.

Ik was hier vanavond ook even aanwezig. Was jammer dat niemand me echt kon vertellen waar de show precies vandaan geschoten werd. Ik vroeg het enkele mensen die allemaal achter het kermisterrein stonden aan de verkeerde kant bleek achteraf. Op het moment dat de eerste bom de lucht in vloog wist ik dat ik meteen 180 graden moest draaien met de cam :cry:

Uiteindelijk stond ik er behoorlijk wat vandaan maar heb nog wel kunnen inzoomen. Het is daar zo'n groot gebied met de Rijn aan de zijkant dat je de knal 1 tot 2 sec later terug hoort. Als je er van uit gaat dat het geluid met ongeveer 320m/sec gaat stond ik er uiteindelijk dus zeker zo'n 600+ mtr vanaf :shocked:

Ook gezellig is altijd weer als je aan het filmen bent en op de een of andere manier mensen altijd heel dicht bij je moeten gaan staan terwijl er zeeën van ruimte is! Kwamen ff 3 mins voor de show 2 meiden en een gozer aankakken die alle 3 zowat een telefoongesprek gaan voeren 2 meter bij me vandaan... :angry: Dus dan weet je wie je op de achtergrond hoort meetetteren ondanks m'n richtmicrofoon!

Al met al toch weer een showtje meegepakt en het duurde iets meer dan 10 minuten. Enige minpuntje was wel dat er wat lange stiltes tussen zaten. De finale was verder prima met aardig wat salutes voorafgaand.

Hierbij weer een filmpje! (129MB)

Arjan, bedankt voor het zo snel online gooien van deze film en dat je deze met ons wilt delen. Beelden zijn als vanouds weer prima.
De show zelf is wel goed, vuurwerk is mooi, maar inderdaad wat sloom geschoten, te veel pauzes.

:bye:

Ik zou eigenlijk naar een verjaardag gaan in Tiel maar ik keek nog ff snel op Fpm en zag dat er in Tiel een show was :) 3 jaar geleden ben ik er ook geweest en toen was het wel een leuk showtje alleen schoot men vanaf de andere kant van de waal :angry: een beetje ver.
Ditmaal hadden ze naar mijn mening een erg goede plek uitgevonden. Ik stond oko preceis voor de lanceerplek(op de dijk). Ik denk dat niet veel mensen wisten dat men vanaf daar schoot want het was echt rustig(was zelf ook ff zoeken maar ik zag op een gegeven moment een busje op een mooi open veld staan:) dat moest em gewoon zijn:rolleyes:). Publiek dat ik kon zien om en nabij de dijk kon niet meer zijn dan 50 man. Het voelde meer als een prive show:D.
Ik stond dus precies voor de shieters op de dijk en had echt een super vieuw(ik heb het niet gefilmt omdat ik wou genieten trouwens:wink:) Er werden leuke bommen geschoten. Beetje dezelfde effecten die je vaak ziet als men shells schiet dus veel peony`s, een aantal ringbommen (rood en groen) en veel goud effecten (kleine palms, treurwilgjes en soort van crowns). Tempo was lekker rustig zodat je van ieder boeket lekker kon genieten (kan ik wel waarderen.) Af en toe een versnelling en een luchtruimend geheel. Beetje voor de finale hebben ze 1 flowerbed afgestoken ik weet niet welk merk maar het kwam neer op een 150 shots Ti salute flowerbed met flinke flitsen(vond em wel opvallend goed!) ook hebben ze een aantal Salutes gebruikt (begin van de show dark en daarna de heerlijke Ti`s :D). Al met al vond ik het een leuke kermis show om te zien! Alvast een opwarmer voor Tarragonaaaaaaa:bonk::frusty::D:D:cool:

Back
Bovenaan