The Darkness Behind Fireworks

moontan

VWC lid
The Darkness Behind Fireworks The struggle of a young survivor from a firework factory explosion in China

Let op: de film bevat soms schokkende beelden!!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zo dan, dit zijn zeker even heftige beelden die de donkere kant van vuurwerkproductie laten zien ja. :sad:

Zo zeg ja en Dat allemaal voor onze hobby en hun geld!
ben er wel ff stil van!

Is idd iets waar je niet echt vrolijk van wordt om te zien.
Echter is het gelukkig wel zo dat men ook in China steeds meer aan veiligheid doet.
Wat betreft het aantal ongelukken/gewonden etc.
Men werkt daar 12uur elke dag de hele week het jaar rond met kruit en explosieve mengsels,Dan is er natuurlijk ook een veel grotere kans op calamiteiten.
Niet dat het natuurlijk goed is maar elk vak heeft zo zijn risico's,Die men natuurlijk wel zoveel mogelijk moet beperken.

grtz

Laatst bewerkt:
ouch, shocking it is.
En dat allemaal voor ons vermaak? Je gaat dan soms wel even nadenken over het hoe en wat van je hobby.
Word je stil van.

greetzz

Een filmpje om stil van te worden en een filmpje dat je aan het denken zet.
Meerdere keren heb je de neiging om het weg te klikken, maar geweten zegt me dat ik ook deze kant van mijn hobby onder ogen moet zien.
Verschrikkelijk wat er daar allemaal gebeurd ten koste van onze hobby en liefhebberij.
Hopelijk worden er zo snel mogelijk goede maatregelen genomen om deze risico's zo ver als mogelijk in te perken.
Een veilige industrie zal het nooit worden maar laten we hopen dat de veiligheid voor een steeds groter gedeelte gewaarborgt zal kunnen worden en deze ongelukken steeds minder zullen voorkomen.

Beelden die je de ogen doen openen,vaak krijgen we de gevolgen niet te zien als zoiets gebeurd. Meestal denk ik er ook niet over na,in wat voor een omstandigheden,sommige mensen moeten werken,en wat ze soms moeten doormaken. Maar deze korte docu,maakt me er goed bewust van.

Ik heb de video ook volledig bekeken en ik ben ook zeer onder de indruk.

Desondanks wil ik de kanttekening maken dat dergelijke onveilige situaties als geschetst in de video, vrijwel uitsluitend gebeuren bij ILlegale fabrieken. Al het Nederlandse consumenten spul komt uit legale fabrieken, waar meer controle en veiligheidsvoorschriften zijn. Verreweg de meeste explosies in Chinese vuurwerkfabrieken gebeuren in illegale fabrieken. Laten wij ons dus niet té veel zorgen gaan maken om ons eigen vuurwerk; de arbeidsomstandigheden voor de mensen die ons vuurwerk maken zijn dikwijls beter dan geschetst in de video.

een filmpje waar je niet blij van wordt. Gelukkig wordt de veiligheid steeds beter in de fabrieken. aan zulke dingen denk je niet als je het afsteekt. Moet je nagaan dat die mensen zulk gevaarlijk werk doen voor maar enkele euro's per dag.

Ik heb het filmpje net bekeken,ik vind het heel erg voor zo'n jongen en natuurlijk alle andere slachtoffers. Kan iemand misschien via pm even wat vragen van me beantwoorden?

Ik heb het filmpje net bekeken,ik vind het heel erg voor zo'n jongen en natuurlijk alle andere slachtoffers. Kan iemand misschien via pm even wat vragen van me beantwoorden?

Vragen mag je me altijd via pm sturen.. of ik een antwoord heb zien we dan wel weer.

Back
Bovenaan