'Terrorist kan er een aanslag mee plegen' illegaal vuurwerk op zolderkamer Etten-Leur

Leviathius

VWC lid
ETTEN-LEUR. - Een 20-jarige man uit Etten-leur die 27 kilo illegaal vuurwerk bewaarde op een zolderkamer in de Lambertusstraat staat volgens de politie een flinke straf te wachten. "Het OM springt hier doorgaans niet lichtzinnig mee om", stelt een woordvoerder van de politie.

"Zeker niet omdat het illegale vuurwerk op een zolder in een woonwijk lag opgeslagen. Levensgevaarlijk. Een terrorist zou er zo een aanslag mee kunnen plegen."

De man had onder meer nitraatbommen, cobra's en holle vlinders in huis. Dat is in beslag genomen.

Illegale vuurwerk heeft meestal een zwaardere lading dan is toegestaan. De explosiekracht kan beschadigingen aan gehoor of longen veroorzaken.

Ondeskundig gebruik leidt tot ernstige ongevallen. Illegale handel, vervoer en opslag van verboden vuurwerk wordt daarom hard aangepakt.

BRON: http://www.bndestem.nl/regio/etten-...-vuurwerk-op-zolderkamer-etten-leur-1.5510405

wist dat dit ging komen
Asielzoekers schrikken van pang
Cobra 6 handgranaten en nitraatgordels en mortierwerpers voor de terrorist.
De media kan er weer wat van alles voor sensatie weet je wat je allemaal trouwens met kunstmest kan? of bijv je kaapt een shell vrachtwagen?
Of wat dacht je van je auto als je een vol winkelcentrum binnen rijd?
Of wat dacht je het aardappelschil mesje?

Met alles is iets mogelijk pure sensatie en overdreven gedoe mensen zijn bang voor is nou 1+1 is 2 meer stemmen voor een verbod uit angst voor is slimme strategie van de pers

edit wie kan me vertellen wat een holle vlinder is is dat een kartonen buisje met wat gips zonder flash aangezien de naam doet vermoede dat de inhoud leeg is o wacht ik weet het al een dummyvlinder

Haha al jullie reacties had ik dus ook meteen bij het lezen van dit bericht. Bij het woord nitraatBOMMEN krijg ik al jeuk, laat staan dat een holle vlinder een dynamiet is.

Vind het ook vooral zwak dat ze nu twee populaire onderwerpen, huppakee, samenvoegen... Terroristen en illegale 'granaten', beter kan niet..:bonk:

Bah, echt misselijkmakend dit. Ze spelen in op de angst van de burger, ze misbruiken de angst voor terreur die mensen hebben voor hun eigen agenda. Iets zo verschrikkelijk als de aanslagen in Parijs misbruiken ze nu om mensen bang te maken zodat ze wantrouwig worden naar hun buren en mensen er bij naaien. Ik wist dat dit er aan zat te komen en evengoed vind ik dit echt schandalig.

We weten allemaal dat flashpowder geen HE compositie is en dus zou een aanslag hiermee waarschijnlijk alleen de dader doden. Met een paar tientjes kun je in Nederland (legaal) een kilo nitroglycerine kopen, leg er een paar euro bij voor kiezelgoer en je hebt dynamiet... En er zijn ook legale soorten kunstmest die enkel de toevoeging van een koolwaterstof nodig hebben om het in een explosief te veranderen, allemaal legaal te koop in NL. Daar hoor je niemand over, maar als het om vuurwerk gaat dan komen de woorden als "terrorist" tevoorschijn, BAH.

Iedereen die een beetje verstand heeft van explosieven zal weten dat het zeer onwaarschijnlijk is dat terroristen vuurwerk zullen gebruiken als er andere veel "betere" opties zo voor de hand liggend en daarnaast ook nog eens legaal zijn...

Ghost het was wachten op een bericht met een link naar terrorisme. Ik zat er op te wachten, jij waarschijnlijk ook en vele anderen hier ook.
Ieder wel denkend mens weet het verschil tussen vuurwerk en bommen.
Enkel ex-hoeren die zich druk maken om het welzijn van zwanen op de Wallen weten het verschil misschien niet. De rest van dat niveau boeit het geen f*ck. Aangezien de meerderheid het dus geen f*ck interesseert leest bijna niemand het, onthoud dat.. :idea:

Straks worden wij nog beschouwt als potentiële terroristen omdat wij in bezit zijn van Belgische vuurwerk.

Wat een maffe uitspraken weer.

De auteur van dit "nieuwsbericht" is echt niet helemaal 100. Iets als terrorisme gebruiken om mensen bang te maken voor vuurwerk.

God, dan denk je alle argumenten wel gehad te hebben, krijg je er terrorisme bij. Hahahhahha komop man, ik kan op mijn werk, legaal en wel, allerlei zooi bestellen waar ik zo een stationshal mee op kan blazen. Natuurlijk zaa het niet eens in mij opkomen, nog dat ik het ooit ook maar in mijn hoofd zal halen. Maar je kan overal wel een bom van maken tegenwoordig.
Een aanslag plegen met vuurwerk, hahahahha gasten

Back
Bovenaan